کارشکنی صندوق فولاد در انتقال شرکت زغال‌سنگ استان کرمان

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، محمدمهدی فداکار عصر امروز در نشست صمیمی با اصحاب رسانه استان کرمان، با بیان اینکه استان کرمان در بحث نیروی انسانی و تشخیص و درمان سرطان با کمک مجموعه‌های دولتی و غیردولتی و سرمایه‌گذاری‌های خوبی که در این حوزه انجام شده است وضعیت خوبی دارد، اظهار داشت: در استان […]

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، محمدمهدی فداکار عصر امروز در نشست صمیمی با اصحاب رسانه استان کرمان، با بیان اینکه استان کرمان در بحث نیروی انسانی و تشخیص و درمان سرطان با کمک مجموعه‌های دولتی و غیردولتی و سرمایه‌گذاری‌های خوبی که در این حوزه انجام شده است وضعیت خوبی دارد، اظهار داشت: در استان کرمان توسعه نامتوازن را  داریم که بخشی از آن به دلیل وجود معادن بزرگ در برخی از شهرستان‌ها است.

وی با اشاره به اینکه در جنوب استان هم شاهد پیشرفت‌هایی صنعتی و معدنی خوبی هستیم، گفت: وجود معادن در یک منطقه ظرفیت است و ایجاد فرصت می‌کند و البته توسعه نامتوازن کرمان به دلیل ظرفیت‌های صنعتی و معدنی است.

استاندار کرمان با بیان اینکه خط انتقال آب خلیج فارس به رفسنجان رسیده و وصل شده است، افزود: ادامه این پروژه به دلیل اینکه با مشکلات مالی مواجه شده است برای مدتی متوقف شده بود.

وی با اشاره به حاشیه‌هایی که برای این پروژه ایجاد شده بود، بیان کرد: پروژه خط انتقال آب خلیج فارس به رفسنجان ۲۸ اسفند سال گذشته تحویل داده شده بود و قرار بود شهید رئیسی برای افتتاح آن تشریف بیاورند و حاشیه‌هایی که برای افتتاح آن پیش آمد باعث شد که ظلم بزرگی به این پروژه عظیم شود.

فداکار با بیان اینکه به دلیل مشکلات مالی و اختلافاتی که وجود داشت ادامه این پروژه تا کرمان مدتی متوقف شده بود ، ادامه داد: شرکت‌های معدنی متعهد شده بودند که ۷۰۰ میلیارد تومان بپردازند که ۲۰۰ میلیارد آن پرداخت شده بود و خوشبختانه این مشکل حل شده است.

وی با اشاره به آخرین وضعیت انتقال شرکت زغال سنگ به شرکت صدر تامین، بیان کرد: صندوق فولاد چندین بار در انتقال شرکت زغال‌سنگ به شرکت صدر تامین کارشکنی کرده و به دلیل غیرمنطقی کار را رها کردند و مشکلات آن گریبان‌گیر استان کرمان و کارگران این شرکت‌ها است؛ بیمه کارگران رد نمی‌شود و متاسفانه ضعف مدیریت در صندوق فولاد برای استان گرفتاری ایجاد کرده است که در حال رفع این مشکل هستیم.

استاندار کرمان همچنین درباره وضعیت باند دوم محور کرمان – راور – دیهوک گفت: این محور یک ملی و یکی از محورهای مهم ترانزیتی استان کرمان است؛ در حال حاضر کار در حال انجام است و نمایندگان قبل و فعلی کرمان و راور در مجلس نیز پیگیر اتمام این محور هستند.

وی با بیان اینکه معادن بزرگی که در استان وجود دارد، صاحب و سهامدار دارند و سود آنها متعلق به سهامداران آن است، گفت: فقط ۳۹ میلیون نفر از کسانی که سهام عدالت دارند، سهامدار شرکت ملی مس هستند و مواردی چون ایجاد اشتغال، مسئولیت‌های اجتماعی و کارهای جنبی که این معادن در استان دارند از فواید فعالیت‌های شرکت‌های معدنی در کرمان است.

فداکار با اشاره به اینکه بیمارستان‌های جیرفت و عنبرآباد سال‌ها معطل مانده بود که خوشبختانه ساخت آنها دوباره آغاز شده است، افزود: عقب‌افتادگی‌های تاریخی در این منطقه وجود دارد و نیاز جنوب استان در این حوزه خیلی بیشتر است.

وی بیان کرد: انتقال آب هلیل رود از سد شهیدان امیرتیموری تنها برای شهر رابر است و با وجودی که مس برای تملک خط پول داده هنوز تخصیص آب معدن درآلو توسط وزارت نیرو انجام نشده است.

استاندار کرمان با اشاره به مشکل قاچاق سوخت، اتباع بیگانه غیر مجاز، کویر و غیره در استان کرمان، گفت: خوشبختانه با وجود همه تهدیداتی که وجود داشت مراسم عزاداری ماه محرم و صفر تاکنون در کمال امنیت برگزار شده و هیچ مشکلی نداشتیم.

وی ارزان بودن سوخت را از دلایل قاچاق سوخت عنوان کرد و افزود: به دلیل سود سرشار قاچاق سوخت، برخی به آن روی آورده‌اند اما اقداماتی برای کنترل قاچاق سوخت از جمله کدینگ کارت‌ها در حال انجام است.

فداکار با بیان اینکه در هفته دولت امسال در حوزه‌های صنعتی، کشاورزی و گردشگری ۱۵۶ پروژه با اعتبار بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان در استان کرمان آماده افتتاح هستند، افزود: از این تعداد سه پروژه که شاخص ملی هستند با اعتبار بیش از ۸ هزار میلیارد تومان در این ایام به بهره‌برداری می‌رسند.

وی با بیان اینکه ۸۰۵ پروژه با اعتبار بیش از ۳ هزار میلیارد تومان در بخش دولتی در این ایام بهره‌برداری می‌رسند و یا کلنگ زنی می‌شوند، گفت: ۴۳۷ پروژه با اعتبار بیش از ۲ هزار میلیارد تومان در هفته دولت افتتاح و ۷۱ پروژه دیگر با اعتبار هزار و ۵۱۶ میلیارد تومان کلنگ‌زنی می‌شود.

در این جلسه سید مصطفی آیت‌اللهی موسوی با اشاره به آخرین وضعیت باند دوم محور کرمان – راور – دیهوک اظهار داشت: کل مسیر باقی مانده از این محور در حوزه استحفاظی استان، ۷۵ کیلومتر است که ۲۰ کیلومتر آن آماده آسفالت است.

معاون امور عمرانی استاندار کرمان گفت: ۵۵ کیلومتر باقی مانده این محور درگیر تامین اعتبار است که با تامین اعتبار آن، کار دنبال می‌شود.

انتهای پیام/۵۱۱/




کارشکنی صندوق فولاد در انتقال شرکت زغال‌سنگ استان کرمان

منبع: تسنــیم
? کارشکنی صندوق فولاد در انتقال شرکت زغال‌سنگ استان کرمان