چه کسی باید به مردم رسیدگی کند؟

فت فتو/کرمان امام جمعه موقت کرمان گفت: استان کرمان دارای منابع غنی الهی است اما وضعیت و حال مردم کرمان خوب نیست، جنوب کرمان خوب نیست؛ چه کسی باید به این مردم رسیدگی کند؟ حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی عربپور در آئین نماز جمعه کرمان ضمن تبریک سالروز ولادت امام زمان (عج) بیان کرد: راجع به مسئله […]

فت فتو/کرمان امام جمعه موقت کرمان گفت: استان کرمان دارای منابع غنی الهی است اما وضعیت و حال مردم کرمان خوب نیست، جنوب کرمان خوب نیست؛ چه کسی باید به این مردم رسیدگی کند؟

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی عربپور در آئین نماز جمعه کرمان ضمن تبریک سالروز ولادت امام زمان (عج) بیان کرد: راجع به مسئله مهدویت موضوعات مختلفی مطرح است که از جمله آن‌ها مسئله عمر حضرت، غیبت و ظهور ایشان، وظایف منتظران و حکومت جهانی ایشان است.
وی در رابطه با علت غیبت امام زمان (عج) افزود: در ابتدا امام زمان (عج) در غیبت صغری بودند و از طریق ۴ نائب با مردم در ارتباط بودند؛ پس از آن‌که آخرین نامه را به نماینده خود فرستادند اعلام شد که غیبت کبری آغاز شده است.
عربپور ادامه داد: در غیبت ایشان سوالی پیش می‌آید مبنی بر اینکه اگر مسئله امام زمان به عنوان امام معصوم در جامعه لازم و ضروری است چرا مردن از دسترسی به امام زمان خودشان محروم باشند؟ 
امام جمعه موقت کرمان عنوان کرد: در پاسخ به این سوال باید گفت ایشان گرچه به ظاهر در غیبت هستند اما مانند خورشیدی که پشت ابر است برکاتشان به کل هستی می‌رسد.
وی اضافه کرد: در روایات ما برای این غیبت تا زمانی که ظهور اتفاق بیفتد علت‌هایی ذکر شده است؛ یکی از این دلایل از زبان ائمه و پیامبر (ص) این است که غیبت سِرّی از اسرار پروردگار است که بعد از ظهور بخشی از آن آشکار خواهد شد.
عربپور اظهار کرد: دومین علت آن است که یازده امام ما مجبور شدند بنا بر دلایل و مصلحت‌هایی با حاکمان ظالم بیعت کنند اما امام زمان با هیچ حاکم ظالمی بیعت نخواهند کرد.
وی تصریح کرد: علت سوم امتحان شیعیان در جهات مختلف است که یکی از آن‌ها نشان دادن ثابت قدم بودن بر ایمان در دوران غیبت است.
امام جمعه موقت کرمان گفت: علت چهارم این است که ستمگران به دنبال قتل حضرت هستند؛ البته چندین مورد دیگر هم یه عنوان علت‌های غیبت وجود دارند و وقتی در این حد واضح و مبرهن هستند نباید هیچ تردیدی نسبت به وجود ایشان داشته باشیم.
وی در خطبه دوم نماز جمعه خاطرنشان کرد: شأن شهر کرمان دیشب و امروز در خصوص نیمه شعبان آن‌چه که اتفاق افتاد نبود و باید بیش از این توجه می‌شد. 
عربپور ضمن تشکر از وزارت اطلاعات و سربازان امام زمان (عج) یادآور شد: امنیتی که ما داخل کشور مدیون زحمات این عزیزان است.
وی در ادامه با اشاره به گردن زدن ۸۱ انسان در کشور سعودی گفت: در این کشور یک طایفه بر مردم حکومت می‌کنند و حرکات وحشیانه انجام می‌دهند و ما این عمل وحشیانه را محکوم می‌کنیم و به خانواده‌های آن‌ها تسلیت می‌گوییم.
امام جمعه موقت کرمان ابراز کرد: جای تأسف است که چنین اقدامی در این جهان صدایی از مدعیان حقوق بشر در نیاورد.
وی با اشاره به اقدام شجاعانه سپاه پاسداران در موشک‌باران کردن مرکز اسرائیل در عراق توضیح داد: از عزیزان در سپاه تشکر می‌کنیم اما متأسفانه دیدیم که وقتی یک پایگاه موساد موشک‌باران شد مسئولین عراقی این کار را محکوم کردند.
عربپور با اشاره به قرارگیری در آستانه سال نو و تبریک آن تشریح کرد: در این ایام به یاد فقرا باشیم و هر اقدامی که می‌توانیم در این راستا انجام دهیم.
وی افزود: استان کرمان دارای منابع غنی الهی است اما وضعیت و حال مردم کرمان خوب نیست، جنوب کرمان خوب نیست؛ چه کسی باید به این مردم رسیدگی کند؟
امام جمعه موقت کرمان خطاب به مردم اظهار کرد: از منافع مردم کرمان بیشتر دفاع کنید؛ شرایط الان در شأن مردم ما نیست.
خطاب به رئیس جمهوری گفت: استان کرمان هم منتظر است و امیدواریم در این دولت حال مردم بهبود یابد.
انتهای پیام




چه کسی باید به مردم رسیدگی کند؟

منبع: ایـسنا
? چه کسی باید به مردم رسیدگی کند؟