چهاردهمین جشنواره کارآفرینان برتر استان کرمان برگزار می‌شود

گروه استان‌ها- سرپرست اداره کل تعاون استان کرمان از برگزاری چهاردهمین جشنواره کارآفرینان برتر استان خبر داد و گفت: کرونا نتوانست روند کارآفرینی در استان کرمان را متوقف کند. – اخبار استانها – به گزارش فت فتو از کرمان، مجتبی مصباح صبح امروز در جلسه شورای سیاست‌گذاری چهاردهمین جشنواره انتخاب کارآفرینان برتر استان کرمان با […]

گروه استان‌ها- سرپرست اداره کل تعاون استان کرمان از برگزاری چهاردهمین جشنواره کارآفرینان برتر استان خبر داد و گفت: کرونا نتوانست روند کارآفرینی در استان کرمان را متوقف کند.

– اخبار استانها –

به گزارش فت فتو از کرمان، مجتبی مصباح صبح امروز در جلسه شورای سیاست‌گذاری چهاردهمین جشنواره انتخاب کارآفرینان برتر استان کرمان با بیان اینکه کارآفرینان با پیشگامی و خطرپذیری در تولید و ایجاد اشتغال، نقش بسزایی در توسعه همه جانبه استان ایفا می‌کنند اظهار داشت: کرونا نتوانست روند کارآفرینی در استان کرمان را متوقف کند.

وی با بیان اینکه برگزاری این جشنواره نیازمند تبلیغات زیادی است و باید برای رسانه‌ها نقش مهمی قائل شد گفت: شورای سیاستگذاری جشنواره کارآفرینان برتر برای مشارکت بخش خصوصی هم سهم قابل ملاحظه‌ای در نظر گرفته است.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: شورای سیاستگذاری چهاردهمین جشنواره انتخاب کارآفرینان برتر استان در سال ۱۴۰۰ با هدف توسعه فرهنگ کارآفرینی و ایجاد اشتغال و رونق تولید در سطح استان فعالیت می‌کند.

وی بیان کرد: از بخش کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی انتظار می‌رود با تلاش بیشتر بتواند در زمینه ترویج فرهنگ کارآفرینی در استان کرمان از طریق، تبیین و تحلیل محول نمودن بخشی از وظایف دولت در ایجاد اشتغال به کارآفرینان، زمینه‌سازی تقویت بخش خصوصی با هدف افزایش بهره‌وری، تغییر فرهنگ کار و شیوه نگرش افراد جامعه به اشتغال و افزایش مهارت‌آموزی، ترویج فرهنگ تولید، خوداتکایی و از بین بردن فرهنگ مصرف گرایی و سوق دادن مراکز دانشگاهی استان به سمت ارائه آموزش‌های کارآفرین محور فعالیت بیشتری داشته باشد.

مصباح افزود: شورای سیاست‌گذاری و شورای علمی چهاردهمین جشنواره تجلیل از کارآفرینان برتر استان کرمان، براساس شاخص‌های نوآوری، رشد ترکیبی یعنی رشد اشتغال و فروش در سه سال منتهی به جشنواره، صادرات و حفاظت از محیط‌ زیست با استفاده از نظرات ارزشمند صاحب‌نظران و اساتید دانشگاهی حوزه کارآفرینی و پس از چندین مرحله داوری مجازی و میدانی و استفاده از تخصص کارشناسان دستگاه‌های تخصصی و کارآفرینان ادوار گذشته اقدام به شناسایی، انتخاب و معرفی کارآفرینان برتر می‌کند.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان بیان کرد: در این دوره تعداد کل ثبت‌نام‌کنندگان در استان کرمان، ۲۲۴ نفر بود که از بین کل ثبت‌نام‌ شدگان، تعداد ۴۳ طرح با توجه به شاخص‌های رشد ترکیبی و نوآوری به مرحله اول داوری مجازی راه یافته و در نهایت از بین آنها ۲۳ طرح با توجه به میانگین امتیازات عمومی و تخصصی به مرحله بازدید میدانی رسیدند.

وی با بیان اینکه پس از مرحله بازدید میدانی توسط ۹ داور جشنواره ۸ بنگاه اقتصادی، به تأیید شورای سیاست‌گذاری استان‌ رسیده و به‌عنوان کارآفرین برتر در سطح استان معرفی خواهند شد افزود: این جشنواره با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بهار سال ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

استاندار کرمان: مقاومت شدیدی در ایجاد سازمان ساماندهی مسئولیت‌های اجتماعی استان کرمان وجود دارد
استاندار کرمان: ۱۳۰ هزار میلیارد تومان طرح آماده اجرا در منطقه با مشکل تامین آب روبه‌رو است
استاندار کرمان: مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان کرمان فعال شود

حسین مهرابی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه پدیده کارآفرینی به عنوان راه حلی برای برون رفت از مشکلات اقتصادی و اجتماعی شناخته شده است اظهار داشت: می‌توان از رونق کارآفرینی؛ رشد و پیشرفت، افزایش بهره‌وری و رفاه اجتماعی را انتظار داشته باشیم و کارآفرینی، خلاقیت، نوآوری و کسب و کارهای ریسکی به عنوان سوخت موتور اقتصاد در عصر حاضر شناخته می‌شوند.

وی بیان کرد: در شرایطی که معضل بیکاری به عنوان بزرگ‌ترین مسئله اقتصادی و اجتماعی کشورمان مطرح است به نظر می‌رسد با توسعه کارآفرینی و ترویج فرهنگ آن بتوان نقش بسزایی در مهار این بحران ایفا کرد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان گفت: جشنواره کارآفرینان برتر بر این اعتقاد استوار است که باورها و ارزش‌های هر جامعه‌ای ریشه در رفتار و  کنش‌های افراد جامعه دارد و تلاش می‌کند کارآفرینان استان را به عنوان یکی از الگوهای جامعه، شناسایی و به عموم مردم ، به ویژه جوانان معرفی کرده و در این بین، قطعاً همراهی و مشارکت معاونت‌های درون سازمانی و سایر دستگاه‌ها و مراکز علمی و دانشگاهی اجتناب ناپذیر است.

انتهای پیام/۵۱۱/ح




چهاردهمین جشنواره کارآفرینان برتر استان کرمان برگزار می‌شود

منبع: تسنــیم
? چهاردهمین جشنواره کارآفرینان برتر استان کرمان برگزار می‌شود