چنارکهنسال و ترک خورده باغ جهانی شاهزاده ماهان هرس شد | خبر کرمان

سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی استان کرمان گفت: چنار کهنسال باغ جهانی شاهزاده ماهان که در اثر ناپایداری نسبت به وزش بادهای موسمی دچار ترک خوردگی شده بود هرس شد. به گزارش نذیر کرمان، محسن موحدی، روز شنبه به خبرنگاران گفت: با توجه به آسیب‌دیدگی و ترک‌خوردگی درخت کهنسال چنار واقع در فضای بیرون باغ جهانی شاهزاده […]



سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی استان کرمان گفت: چنار کهنسال باغ جهانی شاهزاده ماهان که در اثر ناپایداری نسبت به وزش بادهای موسمی دچار ترک خوردگی شده بود هرس شد.

به گزارش نذیر کرمان، محسن موحدی، روز شنبه به خبرنگاران گفت: با توجه به آسیب‌دیدگی و ترک‌خوردگی درخت کهنسال چنار واقع در فضای بیرون باغ جهانی شاهزاده ماهان و ناپایداری آن نسبت به وزش بادهای موسمی طی نظرخواهی از کارشناسان جهاد کشاورزی و مکاتبه با وزارتخانه در این خصوص تصمیم گرفته شده تا درخت مزبور هرس و کوتاه شود.

وی با بیان اینکه این درخت از ریشه دچار آسیب نشده و ریشه کن هم نشده است افزود: هرس این درخت کهنسال امکان جوانه‌زنی مجدد برای آن فراهم کرده است.

موحدی تصریح کرد: خوشبختانه با تشکیل جلسه شورای فنی و موافقت کلیه اعضای شورای با نظارت کارشناسان درخت مزبور تا مرحله رفع خطر کوتاه شده و از هرگونه خطرات احتمالی، سقوط و آسیب به بازدیدکنندگان پیشگیری شده است.

باغ شاهزاده ماهان باغی سرسبز و دل‌نواز در دل کویر و از جاذبه‌های گردشگری و یکی از ۹ باغ ایرانی و مشهور جهان به شمار می‌رود که در سال ۱۳۹۰ در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

این باغ زیبای ایرانی در عصر قاجار در دوران یازده ساله فرمانروایی عبدالحمید میرزا ناصر الدوله (۱۲۹۸ تا ۱۳۰۹ ه. ق) احداث گردیده است و دارای درختان چنار بلند و زیبایی می‌باشد.

کد خبر ۶۲۱۲۱۹۲


چنارکهنسال و ترک خورده باغ جهانی شاهزاده ماهان هرس شد

منبع: مــهر
? چنارکهنسال و ترک خورده باغ جهانی شاهزاده ماهان هرس شد