چرا خلبانان اغلب ریش ندارند؟

به گزارش نذیر کرمان، اگرچه این موضوع ربطی به مقررات اداره هوانوردی فدرال (FAA) ندارد، اما بسیاری از خطوط هوایی بزرگ جهان قوانین سختگیرانه‌ای در رابطه با موهای صورت دارند.  بنابر نتایج یک مطالعه دیگر ریش‌های تزئینی که کاملا زیر ماسک قرار می‌گیرند نیز بین ۱۶ تا ۶۷ درصد منجر به نشتی اکسیژن از ماسک […]

به گزارش نذیر کرمان، اگرچه این موضوع ربطی به مقررات اداره هوانوردی فدرال (FAA) ندارد، اما بسیاری از خطوط هوایی بزرگ جهان قوانین سختگیرانه‌ای در رابطه با موهای صورت دارند. 

بنابر نتایج یک مطالعه دیگر ریش‌های تزئینی که کاملا زیر ماسک قرار می‌گیرند نیز بین ۱۶ تا ۶۷ درصد منجر به نشتی اکسیژن از ماسک می‌شوند. این میزان در مورد خدمه با افزایش فعالیت بدنی که منجر به افزایش سرعت تنفس آن‌ها می‌شود، افزایش می‌یابد.

اکثر خطوط هوایی برای مسافرینشان محدودیتی برای داشتن ریش اعمال نمی‌کنند و البته بسیار نادر است که از آن‌ها خواسته شود تا وظایف پیچیده‌ای چون پرواز هواپیما را برعهده گیرند. با این حال کاهش جریان اکسیژن به دلیل ریش‌ پرپشت می‌تواند در مواقع اضطراری برای مسافران خطرناک باشد.

درواقع ریش به این دلیل که نمی‌گذارد ماسک در تماس کامل با پوست صورت باشد، باعث ایجاد نشتی شده و در نهایت مانع ورود جریان مناسب اکسیژن به سیستم تنفسی می‌شود. 

انتهای پیام/




چرا خلبانان اغلب ریش ندارند؟

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آنـــا
? چرا خلبانان اغلب ریش ندارند؟