چرا تقاطع غیرهمسطح شهید زنگی‌آبادی کرمان ۲ بار کلنگ خورد

به گزارش نذیر کرمان از کرمان،کلنگ‌زنی دوباره احداث پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید حاج یونس زنگی‌آبادی کرمان شامگاه گذشته با حضور محمدمهدی فداکار استاندار کرمان، محسن تویسرکانی سرپرست شهرداری کرمان و تعدادی از مسئولان پس از ۸ سال مطالعه انجام شد تا شاید این بار باری از دوش ترافیک سنگین یکی از مهمترین مسیرهای ارتباطی در […]

به گزارش نذیر کرمان از کرمان،کلنگ‌زنی دوباره احداث پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید حاج یونس زنگی‌آبادی کرمان شامگاه گذشته با حضور محمدمهدی فداکار استاندار کرمان، محسن تویسرکانی سرپرست شهرداری کرمان و تعدادی از مسئولان پس از ۸ سال مطالعه انجام شد تا شاید این بار باری از دوش ترافیک سنگین یکی از مهمترین مسیرهای ارتباطی در بزرگراه امام رضا(ع) بردارد.

با وجود ترافیک زیادی که در بزرگراه امام رضا(ع) در محدوده سه راهی شرف‌آباد کرمان وجود داشت مطالعات احداث پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید حاج یونس زنگی‌آبادی از سال ۹۵ آغاز شد؛ مطالعاتی که چیزی در حدود ۵ سال طول کشید در نهایت ۹ تیر ۱۴۰۰ اجرای این پروژه تقاطع غیرهمسطح در دوره پنجم شورای شهر کرمان کلنگ‌ خورد تا در دوره ششم شورا ساخت آن به اتمام برسد و افتتاح شود.

پروژهای که قرارداد ساخت آن با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و موسسه شهید رجایی منعقد شده و قرار بود با ۱۷۸ شمع و بیش از ۲۰۰ عدد سگمنت بزرگ بتنی با ارتفاعی بین ۳۸ تا ۴۰ متر و بیش از ۵ هزار متر مربع مساحت ساخته شود؛ پروژه‌ای که نه تنها ساخت آن آغاز نشد که با روی کارآمدن مدیریت شهری دوره ششم، ساخت آن با اما و اگرهایی متوقف شد.

سعید شعرباف شهردار سابق کرمان و البته بعضی اعضای شورای دوره ششم بر ساخت تقاطع غیرهمسطح ایردهای فنی داشتند و طرح تفصیلی را درست نمی‌دانستند. وی ۲ شهریور ۱۴۰۱ گفته بود که در این دوره بارها به بنده گفته شد که عملیات اجرایی پل شرف آباد را آغاز کنید و حتی پیمانکار آن تجهیز کارگاه کرده بود اما اعلام کردم تا زمانی مشاور به قطعیت نرسد که پل در شرف آباد نیاز کرمان است یا در انتهای خیابان ۲۴ آذر؛ کاری را آغاز نخواهیم کرد و باوجود همه تبعات اجتماعی یک سال صبر می‌کنیم تا شورای ترافیک محل احداث این پل را اعلام کند و در این مدت با اجرای پروژه های هم سطح تا حدی شرف آباد را مدیریت خواهیم کرد.

وی اعتقاد داشت که اجرای تقاطع غیرهمسطح شهید یونس زنگی‌آبادی، ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد که با این رقم می‌شود کل ناوگان اتوبوسرانی کرمان را نوسازی کرد.

این مخالفت‌ها باعث شد که مطالعات احداث پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید حاج یونس زنگی آبادی که مصوبه شورای ترافیک را هم داشت برای بار دیگر آغاز شود و شورا به شهرداری تاکید کرد که بررسی «فوری و دقیق» انجام دهد تا راه‌حل موقت پیشنهادی برای این سه راه پیدا کند.

پروژه پر حاشیه‌ای که در نهایت با ساخت آن در نشست فوق‌العاده عمومی شورای اسلامی شهر کرمان، که ظهر ۲۶ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ برگزار شد، با ۹ رأی موافق و یک رأی مخالف به‌صورت روگذر از طریق مناقصه عمومی، با مبلغ برآورد اولیه ۱۹۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان، به مدت شش‌ماه با نحوه پرداخت به‌صورت تهاتر با زمین، موافقت شد.

پروژه‌ای که یکی از مهمترین مسیرهای ارتباطی برای هشت هزار نفر جمعیت شهر زنگی‌آباد و شرف‌آباد و حلقه ارتباط‌دهنده پیرامون و حاشیه شهر کرمان محسوب می‌شود و در تمام این سال‌ها و با وجود همه کش و قوس‌ها و موافقت‌ها و مخالفت‌ها این مردم بودند که بیشترین آسیب را دیدند و وقت و عمرشان در ترافیک این سه راهی تباه شد تا مسئولان برای ساخته شدن یا نشدن پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید حاج یونس زنگی آبادی مطالعه کنند و در نهایت برای دومین بار عملیات اجرایی احداث این تقاطع غیرهمسطح شامگاه گذشته با حضور مسئولان کلید خورد.

حال باید دید احداث پروژه‌ای که هشت سال برای مطالعه آن زمان صرف شده و دو بار کلنگ‌زنی شده است، چند سال طول می‌کشد.

انتهای پیام/۵۱۱/




چرا تقاطع غیرهمسطح شهید زنگی‌آبادی کرمان ۲ بار کلنگ خورد

منبع: تسنــیم
? چرا تقاطع غیرهمسطح شهید زنگی‌آبادی کرمان ۲ بار کلنگ خورد