چرا انقلاب اسلامی مکتب و گفتمان است؟

دو تن از علمای اهل سنت استان کرمان در گفتگو با پایگاه خبری«فت فتو»به تشریح چرایی گفتمان و مکتب بودن انقلاب اسلامی پرداختند. به گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری«فت فتو»؛ ایام دهه فجر چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را می‌گذرانیم. ایامی که یادآور تدابیر حکیمانه معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) و فداکاری‌ […]

دو تن از علمای اهل سنت استان کرمان در گفتگو با پایگاه خبری«فت فتو»به تشریح چرایی گفتمان و مکتب بودن انقلاب اسلامی پرداختند.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری«فت فتو»؛ ایام دهه فجر چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را می‌گذرانیم. ایامی که یادآور تدابیر حکیمانه معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) و فداکاری‌ و مبارزه ملت غیور ایران اسلامی است.

از انقلاب ایران اسلامی به‌عنوان مکتب و گفتمان یاد می‌شود. گفتمان انقلاب اسلامی در تداوم حرکت انبیا و تعالیم اسلام ناب محمدی است. در نظام اسلامی بر آمده از گفتمان انقلاب اسلامی، مصالح جمعی بر مصالح فردی مقدم است و بنابراین در این عرصه دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌ها، وظیفه آحاد جامعه اسلامی است.

مولوی چاهانی در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری «فت فتو»؛ ضمن تبریک فرا رسیدن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در دنیا، انقلاب‌های مختلفی رخ داده است؛ برخی از انقلاب‌ها با انگیزه‌ قومی، برخی دیگر با رویکرد مذهبی و غیره اتفاق افتاده است.

مشاور نماینده پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس در امور اهل سنت ادامه داد: گفتمان انقلاب اسلامی با رویکرد اندیشه امام راحل بر گفتمان سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و آزادی است؛ بنابراین زمانی که گفتمان انقلاب اسلامی مطرح می‌شود، مرز‌سنجی میان وضع موجود و نظامی که دو قطبی حاکم کرده، ایجاد می‌شود و به همین دلیل هر چه از پیروزی انقلاب می‌گذرد تحقق بیانات امام خمینی(ره) را مشاهده می‌کنیم.

وی افزود: در نظام دو قطبی، اتحادیه جماهیر شوروی فرو پاشید و در نظام سرمایه‌داری یا همان نظام لیبرال که مهم‌ترین رکن آن سکولاریزم است در دنیای غرب رو به افول است و ما با افول این دو عرصه در سطح جهان به گفتمان انقلاب اسلامی که امام خمینی(ره) فرمودند، پی می‌بریم.

مولوی چاهانی ابراز کرد: امام راحل در مقابل سکولاریزم فرمودند “دین از سیاست جدا نیست” و منظورشان این است که سیاست ما عین دیانت ما و دیانت ما عین سیاست ماست.

مشاور نماینده پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس در امور اهل سنت بیان کرد: امروز ما با گفتمانی از انقلاب اسلامی مواجه هستیم که بسیاری از ملل دنیا در عرصه‌های مختلف به دنبال تأسی و الگو گرفتن از ما هستند.

وی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی به معنای واقعی انفجار نور بود و به انقلاب مستضعفین عالم مبدل شد و این انقلاب در حال درخشیدن است، عنوان کرد: امروز شاهد هستیم مخالفین انقلاب شکوهمند ایران اسلامی، می‌گویند دوره انقلاب اسلامی تمام شده است و باید نظام جدید بیاید؛ اما با بررسی شرایط متوجه خواهیم شد که بیشترین جنایات و بدبختی‌ها پیش از انقلاب حاکم بوده است.

مولوی چاهانی با بیان اینکه پیش از انقلاب، نظام طبقاتی در داخل کشور شکل گرفته بود و حاکمانی خاص در رأس کار بودند، اظهار کرد: در این شرایط مستضعفین و کسانی که دستشان به جایی نمی‌رسید ذهنشان برای پذیرش انقلابی که حامی محرومان و مستضعفان باشد آماده بود و در این وضعیت، مردم در کنار امام خمینی(ره) قرار گرفتند و انقلاب را با نام و شعار حمایت از مستضعفین در داخل و خارج از مرزها درنوردیدند و پرچم ایران را بلند کردند.

مشاور نماینده پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس در امور اهل سنت تأکید کرد: ما مسلمانان شیعه و سنی در هر قشری که هستیم از انقلاب اسلامی ایران محافظت می‌کنیم.
 

انقلاب اسلامی برگرفته از اسلام است

مولوی شهیکی در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری«فت فتو»؛ با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران به عنوان یک مکتب و گفتمان مطرح می‌شود، گفت: انقلاب ما برگرفته از اسلام، سنت و روش انبیاست و به همین دلیل به‌عنوان مکتب قلمداد می‌شود.

امام جمعه اهل سنت بخش نگین کویر فهرج ادامه داد: با بررسی علل بروز انقلاب اسلامی، متوجه خواهیم شد کمتر انقلابی را می‌بینیم که دغدغه هویتی و فرهنگی مردم را داشته باشد و به همین دلیل انقلاب اسلامی ما تنها به فکر خود نبوده، حتی به فکر مسلمانان کشورهای دیگر اسلامی بوده است؛ به‌عنوان مثال سالانه شاهد هستیم کنفرانس وحدت اسلامی در ایران اسلامی برگزار می ‌شود و از تمام کشورهای جهان اسلام در این کنفرانس شرکت می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران از مظلومین حمایت می‌کند و به همین دلیل به عنوان مکتب مطرح است، تصریح کرد: در انقلاب اسلامی ایران، تمامی اقشار جامعه تحت تأثیر این مکتب تربیتی قرار دارند و می‌توانند از این مکتب به خوبی استفاده کنند.

مولوی شهیکی با بیان اینکه در طول سال‌های پیروزی انقلاب اسلامی، هیچ‌گاه به شکست و بن‌بست نرسیده‌ایم، عنوان کرد: انقلاب ما، انقلاب محرومان است؛ در بسیاری از کشورهای خارجی که نگاه کنیم، کمتر پیش می‌آید که یک مسئول مستقیما با مردم در ارتباط باشد اما در کشور ما مسئولان ارشد کشور در بین مردم حضور پیدا می‌کنند و مردم می‌توانند مشکلات خود را با مسئولان در میان بگذارند.

انتهای خبر/م

 




چرا انقلاب اسلامی مکتب و گفتمان است؟

منبع:آرمـان
? چرا انقلاب اسلامی مکتب و گفتمان است؟