چرایی دیدگاه منفی نسبت به بیمارستان افضلی‌پور کرمان

نذیر کرمان/کرمان بیمارستان افضلی‌پور یکی از بزرگترین و مجهزترین بیمارستان‌های ایران و مجهزترین و بزرگترین بیمارستان جنوبشرق کشور و یکی از مراکز چندگانه آموزشی درمانی شهر کرمان است. به گزارش خبرنگار نذیر کرمان، بیماران زیادی از استان‌های همجوار و سایراستان‌ها برای درمان به این بیمارستان مراجعه و مراحل درمان خود را در بیمارستان افضلی‌پور کرمان […]



نذیر کرمان/کرمان بیمارستان افضلی‌پور یکی از بزرگترین و مجهزترین بیمارستان‌های ایران و مجهزترین و بزرگترین بیمارستان جنوبشرق کشور و یکی از مراکز چندگانه آموزشی درمانی شهر کرمان است.

به گزارش خبرنگار نذیر کرمان، بیماران زیادی از استان‌های همجوار و سایراستان‌ها برای درمان به این بیمارستان مراجعه و مراحل درمان خود را در بیمارستان افضلی‌پور کرمان طی می‌کنند.

بسیاری از بیمارانی که در این بیمارستان پذیرش می‌شوند، بیماری آنها بسیار حاد است و شاید می‌توان گفت که برخی از آنها یک گام با مرگ فاصله دارند، ولی اکثر آنها به مدد متخصصان و پرستاران و امکانات به روز افضلی‌پور، در این کشمکش بین مرگ و زندگی، پیروز می‌شوند.

برخی از متخصصان و فوق تخصص‌های افضلی‌پور جزء ۱۰ نفر برتر کشور هستند اما متاسفانه دیدگاه‌های منفی در بین عوام نسبت به این بیمارستان وجود دارد.

دکتر محمدرضا اکبری مدیر آموزشی درمانی بیمارستان افضلی پور در گفت و گو با خبرنگار نذیر کرمان اظهار کرد: بیمارستان افضلی پور در سال ۱۳۶۲ با ۳۰۰ تخت بیمارستانی کلنگ‌زنی شد و در سال ۱۳۸۲ به بهره‌برداری رسید که با توجه به نیاز استان و گسترش تکنولوژی‌ها و فناوری‌ها در حوزه سلامت ارتقا یافته و اکنون در ۵۴ بخش درمانی، ۷۱۷ تخت بستری دارد.

حضور بهترین متخصصان جنوبشرق کشور در بیمارستان افضلی پور

«اکثر فوق تخصص‌ها (پزشکان متخصص و بخش‌های درمانی) جنوب شرق در این مجموعه هستند و کارهای فوق تخصصی در جنوب شرق کشور فقط در این مرکز انجام می‌شود.» این مطلب بخش دیگری از سخنان اکبری در این گفت و گو بود.

به گفته وی، متخصصان و فوق تخصص‌ها در همه رشته‌های مرتبط با گروه‌های داخلی، اطفال، زنان و زایمان، جراحی و پوست در مجموعه افضلی پور حضور دارند.

 طبق اعلام مدیر آموزشی درمانی بیمارستان افضلی پور، به طور میانگین ماهانه حدود ۷۰۰۰ نفر به بخش‌های اورژانس این بیمارستان مراجعه می‌کنند که این افراد از استان کرمان و استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان هستند.

وی از نقش خیران در توسعه بیمارستان افضلی پور سخن گفت و افزود: بخش پیوند کبد و کلیه توسط خیر جلال پور، بخش آنکولوژی بزرگسالان را خیریه یاس و آنکولوژی کودکان نیز با همت خیر هاشمیان احداث شده است. البته خیران حوزه سلامت در سایر هزینه‌ها از تجهیز تا عمرانی و زیرساختی کمک‌هایی کرده‌اند.

«اکثر خدمات درمانی که مردم نیاز دارند، در مجموعه افضلی پور ارائه می‌شود، به طور مثال در سال گذشته تنها دستگاه سی تی آنژیوگرافی دولتی در این مرکز راه‌اندازی شد. همچنین رادیوتراپی برای بیماران سرطانی و پزشکی هسته‌ای در این بیمارستان مستقر است و در سایر بخش‌ها نیز دستگاه‌های به روزی داریم»؛ این مطلب را اکبری گفت.

به گفته وی، متخصصان به روز و خبره‌ای در مجموعه افضلی پور مشغول به کار هستند به طور مثال تنها جراح توراکس منطقه در این بیمارستان است و بهترین متخصصان در بخش آنکولوژی اطفال ارائه خدمت می‌دهند. بیمارستان افضلی پور ۷۰ تخت NICU دارد.

مدیر آموزشی درمانی بیمارستان افضلی پور تاکید کرد: هنوز نیاز به گسترش و توسعه داریم زیرا کشور به سمت سالمندی پیش می‌رود بنابراین بیماری‌های داخلی و غیرواگیر گسترش می‌یابد و تعداد مراجعه‌کننده به این بیمارستان سال به سال افزایش پیدا می‌کند.

طبق اعلام اکبری، با توجه به تغییر سالانه استانداردهای حوزه سلامت، بنابراین ۱۱۱ تخت بیمارستانی (۴۰ تخت آنکولوژی، ۳۰ تخت عفونی، ۲۰ تخت داخلی، حدود ۲۰ تخت اطفال) در حال ساخت یا بخش‌ها در حال بازسازی و بهسازی هستند که با استانداردهای روز همخوانی داشته باشد.

وی با بیان این مطلب که برای راه‌اندازی یک بیمارستان جدید برای هر تخت ۱۰ میلیارد تومان اما برای اضافه کردن تخت به بیمارستان‌های موجود برای هر تخت سه میلیارد تومان هزینه می‌شود، ادامه داد: طی سه سال گذشته تقریباً ۱۵۰ تخت شامل ۴۰ تخت در بخش آنکولوژِی، ۳۰ تخت در بخش عفونی، ۴۵ تخت در بخش NICU و ۱۲ تخت ICU اطفال و ICU  جراحی به مجموعه افضلی پور اضافه شده است.

بدحال‌ترین بیماران به افضلی پور اعزام می‌شوند

به اعتقاد اکبری، همه کادر بیمارستان افضلی پور تمام تلاش خود را می‌کنند تا خدمت با کیفیتی به جامعه ارائه دهند اما منکر ضعف‌ها و نواقص نبود.

وی افزود: روزانه حدود ۱۰ درصد از وقتم صرف پذیرش بیمار از سایر مراکز درمانی می‌شود زیرا وقتی بیمار در مراکز درمانی دیگر وضعیتش حادتر می‌شود و امکانات یا تخصص‌ها در آن بیمارستان پاسخگو نیست، به افضلی پور اعزام می‌شوند بنابراین اکثر مریض‌های این بیمارستان، از بیماران پرکار و بیمارانی که جای دیگر به نیاز آنها پاسخ داده نمی‌شود، هستند و همین عوامل باعث شده که دیدگاه منفی در جامعه نسبت به بیمارستان افضلی پور وجود دارد.

مدیر آموزشی درمانی افضلی پور با تاکید برآنکه کادر درمانی این بیمارستان واقعا سنگ تمام می‌گذارند در ادامه از شرایط سخت کاری کارکنان این مرکز سخن به میان آورد و گفت: باید بدانید که این مجموعه تنها مرکز بیماران خاص و بیماران هموفیلی نیز هست. همچنین بیماران عفونی، بیماران مبتلا به سل و ویروسی دیگر به این مرکز مراجعه می‌کنند به طور مثال در ماه گذشته یک مورد سرخک از اتباع افغانستانی در این مرکز خدمات گرفت.

وی با یادآوری دوران کرونا بیان کرد: پرسنل و مجموعه بیمارستان افضلی پور در دوران کرونا خودش را در حوزه سلامت ثابت کرد و خوش درخشید.

«پرستاران دلسوزی داریم و متخصصان و فوق تخصص‌های بسیار خوبی داریم به طوری که در برخی از رشته‌ها متخصصان ما جزء ۱۰ نفر برتر کشور هستند.» این سخن پایانی اکبری در گفت و گو با خبرنگار نذیر کرمان بود.

 انتهای پیام


چرایی دیدگاه منفی نسبت به بیمارستان افضلی‌پور کرمان

منبع: ایـسنا
? چرایی دیدگاه منفی نسبت به بیمارستان افضلی‌پور کرمان