پیش بینی درست از میزان رأی پزشکیان در سه استان ترک زبان

مهمترین رخداد سیاسی سال ۱۴۰۳؛ یعنی انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم، روز هشتم تیرماه تعیین تکلیف نشد و برای دومین بار در تاریخ ۴۵ ساله جمهوری اسلامی ایران، انتخابات به مرحله دوم کشیده شد. حالا باید منتظر ماند و دید که در ۱۵ تیرماه میان مسعود پزشکیان و سعید جلیلی کدام یک پیروز نهایی میدان خواهد […]


مهمترین رخداد سیاسی سال ۱۴۰۳؛ یعنی انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم، روز هشتم تیرماه تعیین تکلیف نشد و برای دومین بار در تاریخ ۴۵ ساله جمهوری اسلامی ایران، انتخابات به مرحله دوم کشیده شد. حالا باید منتظر ماند و دید که در ۱۵ تیرماه میان مسعود پزشکیان و سعید جلیلی کدام یک پیروز نهایی میدان خواهد بود.

به گزارش خبرآنلاین، از میان ۴ کاندیدای نهایی انتخابات، مسعود پزشکیان از خطه آذربایجان و دو کاندیدای دیگر به نام های سعید جلیلی و محمدباقر قالیباف از خراسان بودند.

خبرآنلاین، پیش از برگزاری انتخابات گپ و گفتی با برخی از چهره های سیاسی استان های غربی و شرقی کشور انجام داده بود تا پیش بینی هایشان درباره فضای انتخاباتی این استان ها و نتیجه انتخابات ۸ تیرماه را جویا شود.
پیش بینی درست از میزان رأی پزشکیان در سه استان ترک زبان

پیش‌بینی فعالان سیاسی در استان‌های شرقی و غربی از پیشتازی مسعود پزشکیان در استان های ترک زبان خبر می داد که از قضا درست از آب درآمد، اما درباره پایگاه رأی محمدباقر قالیباف و سعید جلیلی در این استان ها دچار اشتباه محاسباتی شده بودند.

آنگونه که چهره هایی چون حسین حاتمی نماینده کلیبر و خداآفرین در مجلس یازدهم، محمود عباس زاده مشکینی نماینده مشکین شهر در مجلس یازدهم اقبال مردمان استان های ترک زبان و غربی به محمدباقر قالیباف را بعد از مسعود پزشکیان بیشتر می دانستند، اما نتایج انتخابات نشان داد که سعید جلیلی بالاتر از قالیباف قرار گرفته است.

میزان مشارکت در هر سه استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل کمتر از ۵۰ درصد بوده است.

در جداول زیر میزان آرا یا درصد آراء کسب شده از سوی هر کاندیدا آمده است؛


پیش بینی درست از میزان رأی پزشکیان در سه استان ترک زبان

منبع: اصلاحات نیوز
? پیش بینی درست از میزان رأی پزشکیان در سه استان ترک زبان