پیش بینی برداشت ۴۸۰۰ کیلوگرم زعفران در استان کرمان

فت فتو/کرمان رییس سازمان جهاد کشاورزی استان از پیش بینی برداشت ۴۸۰۰ کیلوگرم زعفران از مزارع زیر کشت این محصول در استان کرمان خبر داد . «عباس سعیدی» امروز ۲۲ آبان ماه در این رابطه اظهار کرد: طی چند سال اخیر سطح زیرکشت زعفران در استان کرمان به حدود ۱۷۸۰ هکتار رسیده و عملکرد آن […]

فت فتو/کرمان رییس سازمان جهاد کشاورزی استان از پیش بینی برداشت ۴۸۰۰ کیلوگرم زعفران از مزارع زیر کشت این محصول در استان کرمان خبر داد .

«عباس سعیدی» امروز ۲۲ آبان ماه در این رابطه اظهار کرد: طی چند سال اخیر سطح زیرکشت زعفران در استان کرمان به حدود ۱۷۸۰ هکتار رسیده و عملکرد آن به طور میانگین چهار کیلو گرم در هر هکتار است.

وی با اشاره به افزایش پنج درصدی سطح زیرکشت این محصول در سال جاری افزود: با توجه به وجود اراضی مرغوب و مستعد در استان و از سوی دیگر به دلیل نیاز کم این گیاه به آب و عدم آبیاری در طول فصل تابستان، توسعه کشت این محصول در استان کرمان طی چند سال اخیر آغاز شده و رو به افزایش است و پیش بینی می شود میزان تولید نیز حدود چهار درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته باشد. 

سعیدی زعفران را بهترین گزینه جهت کشت محصولات جایگزین و سودآور برای کشاورزان دانست و بیان کرد: فصل رشد گیاه زعفران در پاییز و زمستان قرار دارد. همچنین در تابستان برخلاف بسیاری از محصولات کشاورزی نیازی به آبیاری ندارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان ادامه داد: شهرستانهای زرند، بافت و کوهبنان به ترتیب بیشترین سطح زیرکشت محصول زعفران در استان را به خود اختصاص داده اند. 

وی اضافه کرد: زعفران جزو گیاهان دارویی محسوب می شود و توسعه کشت گیاهان دارویی کم آب بر نیز جزو اولویت های سازمان جهاد کشاورزی است. ضمن اینکه از گل این گیاه در مصارف دارویی و غذایی استفاده می شود و در مناطقی که دارای زمستان های ملایم و تابستان‌های گرم و خشک است، به خوبی رشد می کند.

انتهای پیام 




پیش بینی برداشت ۴۸۰۰ کیلوگرم زعفران در استان کرمان

منبع:ایـسنا
? پیش بینی برداشت ۴۸۰۰ کیلوگرم زعفران در استان کرمان