پیش بینی برداشت بیش از ۴۰۰۰ تن انبه از باغات جنوب کرمان

نذیر کرمان/کرمان مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان سطح زیرکشت انبه را ۵۶۰ هکتار اعلام کرد که پیش بینی می شود از این باغات بیش از ۴۰۰۰ هزار تُن محصول برداشت شود. صادق حسین زاده  در گفت و گو با نذیر کرمان زمان برداشت محصول انبه را در جنوب کرمان از نیمه دوم اردیبهشت […]

نذیر کرمان/کرمان مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان سطح زیرکشت انبه را ۵۶۰ هکتار اعلام کرد که پیش بینی می شود از این باغات بیش از ۴۰۰۰ هزار تُن محصول برداشت شود.

صادق حسین زاده  در گفت و گو با نذیر کرمان زمان برداشت محصول انبه را در جنوب کرمان از نیمه دوم اردیبهشت ماه عنوان کرد که به صورت انبه نارس برای مصارف ترشی و لواشک  در منطقه جنوب کرمان استفاده می‌شود و افزود: برداشت انبه تا اوایل مرداد ماه که برای مصرف تازه‎خوری است، ادامه دارد.

 وی سطح زیرکشت انبه را ۵۶۰ هکتار  به صورت پراکنده اعلام کرد و گفت: عمده سطح زیرکشت انبه در بین هشت شهرستان جنوب کرمان به شهرستان منوجان اختصاص  دارد،
 
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: ارقام موجود انبه در جنوب استان کرمان شامل لنگرا، سندری، خوشه‎ای و محلی و متوسط عملکرد این محصول در هر هکتار هفت تا هشت تن است و پیش‎بینی می‎شود در مجموع ۴۳۶۸  تن انبه از باغ‎های این منطقه برداشت شود.
 
حسین زاده جنوب کرمان را یکی از رویشگاه‌های انبه عنوان کرد و افزود: شهرستان‌های جنوبی استان کرمان به دلیل آب و هوای مناسب کشت گیاهان گرمسیری، یکی از رویشگاه های درخت انبه  است.
 
وی استفاده از انبه را به عنوان کشت جایگزین مستلزم آب مورد نیاز دانست و افزود: در صورتی که آب کشاورزی در دسترس باغداران باشد می‌توانند از انبه به عنوان کشت جایگزین سایر درختان غیر اقتصادی استفاده کنند و توصیه می‌شود باغداران هنگام احداث یا کشت نهال انبه با کارشناسان جهاد کشاورزی  مشورت و حتما از نهال های اصلاح شده که گواهی سلامت دارند و از نهالستان‌های مجوز دار خریداری نمایند.

انتهای پیام




پیش بینی برداشت بیش از ۴۰۰۰ تن انبه از باغات جنوب کرمان

منبع: ایـسنا
? پیش بینی برداشت بیش از ۴۰۰۰ تن انبه از باغات جنوب کرمان