پیش‌بینی بارش برف و هشدار یخبندان در کرمان

کرمان – فت فتو – اداره کل هواشناسی استان کرمان با صدور اطلاعیه سطح زرد و پیش‌بینی شروع بارش‌ها از فردا(چهارشنبه) در مورد کاهش دمای هوا، یخبندان و لغزندگی جاده ها و معابر به شهروندان هشدار داد. به گزارش روز سه شنبه فت فتو به نقل از این اداره کل، کاهش محسوس دما از اواخر […]

کرمانفت فتو – اداره کل هواشناسی استان کرمان با صدور اطلاعیه سطح زرد و پیش‌بینی شروع بارش‌ها از فردا(چهارشنبه) در مورد کاهش دمای هوا، یخبندان و لغزندگی جاده ها و معابر به شهروندان هشدار داد.

به گزارش روز سه شنبه فت فتو به نقل از این اداره کل، کاهش محسوس دما از اواخر وقت چهارشنبه ۱۵ دی تا سه شنبه ۲۱ دی پیش بینی شده است.

همچنینی این هشدار پیش بینی می کند سامانه بارشی جدید از اواخر وقت چهارشنبه ۱۵ دی تا اواخر وقت پنجشنبه ۱۶ دی در استان فعال شود.

براساس این اطلاعیه، کاهش دما از مناطق شمال و غرب استان آغاز می شود و از یکشنبه آینده مناطق جنوبی را نیز تحت تاثیر قرار می دهد؛ فعالیت سامانه بارشی جدید از اواخر وقت چهارشنبه آغاز خواهد شد و با توجه به کاهش دما، بارش برف در بسیاری از مناطق شمال و غرب استان دور از انتظار نیست.

کاهش دما به زیر صفر، وقوع یخبندان های شبانه، افزایش ابر، وزش باد نسبتا شدید، بارش برف و باران در نقاط مختلف شمالی و جنوبی استان با پیش بینی و احتمال آبگرفتگی از جمله موارد اعلامی هواشناسی است.

در اطلاعیه تاکید شده است که نکات پیشگیرانه در جلوگیری از یخزدگی لوله های آب و مخازن آب در معرض هوا، حفاظت از گل و گیاه در فضای باز و بسته، رعایت اصول ایمنی در تردد از معابر در صورت بروز یخ زدگی، بازدید ضد یخ خودروها، مصرف بهینه انرژی، حفاظت از تجهیزات آبیاری تحت فشار، هشدار اختلال تردد در سطح شهرها، آمادگی برای برف روبی پشت بام یا شیروانی با رعایت نکات ایمنی، آماده سازی تجهیزات برف روبی یا برف زدایی، کنترل ذخیره بسته های نمک- ماسه در انبارها و نهاده های سطح راههای اصلی و فرعی در جاده های شمال و غرب استان کرمان مورد توجه قرار گیرد.

طی هفته جاری در اغلب مناطق استان کرمان برف و باران بارید که در جنوب استان با جاری شدن سیلاب و خسارات همراه بود.




پیش‌بینی بارش برف و هشدار یخبندان در کرمان

منبع: ایرنـا
? پیش‌بینی بارش برف و هشدار یخبندان در کرمان