پیشرفت، مستلزم کار جهادی و استفاده از ظرفیت نخبگان است

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، مهدی بازمانده، رئیس جهاددانشگاهی کرمان امروز، ۲۰ مردادماه در دیدار با شهردار کرمان که به‌مناسبت چهل‌وچهارمین سالروز تشکیل جهاددانشگاهی و روز خبرنگار انجام شد، با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه جز با کار جهادی و کار انقلابی نخواهیم توانست این کشور را به سامان برسانیم، […]


به گزارش نذیر کرمان از کرمان، مهدی بازمانده، رئیس جهاددانشگاهی کرمان امروز، ۲۰ مردادماه در دیدار با شهردار کرمان که به‌مناسبت چهل‌وچهارمین سالروز تشکیل جهاددانشگاهی و روز خبرنگار انجام شد، با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه جز با کار جهادی و کار انقلابی نخواهیم توانست این کشور را به سامان برسانیم، گفت: با توجه به توصیه‌های رهبر فرزانه انقلاب، مدیریت و کار جهادی برای پیشرفت در زمینه‌های مختلف از ضروریاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار کرد: جهاددانشگاهی با نیروهای متخصص و کارآزموده، تلاش جهادی در همه‌ عرصه‌ها را سرلوحه قرار داده و توانسته است در راه اعتلای آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حرکت کند.

بازمانده مهمترین مؤلفه‌ روحیه جهادی را کار و تلاش بی‌وقفه دانست و افزود: جهادگران جهاددانشگاهی توانسته‌‌اند با این روحیه در صنعت، معدن، پزشکی، آموزشی و… خدمت‌رسانی کنند که نمونه بارز آن تلاش بی‌وقفه برای احداث کارخانه فرآوری جهاددانشگاهی استان کرمان است.

وی تصریح کرد: با همت و تلاش جهادی جهادگران است که با افتخار توانسته‌ایم در آزمایشگاه تخصصی فرآوری مواد معدنی این نهاد، برای دوازده معدن خام فروش، خدمات تخصصی فرآوری عرضه و طراحی مفهومی خطوط فرآوری را برای این معادن جهت ایجاد ارزش افزوده و جلوگیری از پدیده خام فروشی ارائه کنیم.

بازمانده با بیان اینکه یکی از مؤلفه‌های مهم توسعه‌ پایدار، ارتباط مستمر و نظام‌مند مراکز علمی و تحقیقاتی با مراکز صنعتی است، افزود: تحقق توسعه‌ پایدار، روحیه جهادی می‌طلبد و ما عزم خود را جزم کرده‌ایم تا بتوانیم با ایجاد یک حلقه دائمی بین مراکز علمی و تحقیقاتی با مراکز صنعتی برای توسعه‌ پایدار ایفای نقش کنیم.

رئیس جهاددانشگاهی استان کرمان ضمن ارائه گزارشی از عملکرد جهاددانشگاهی کرمان، گفت: در انجام طرح‌های پژوهشی و مطالعاتی جهت زیباسازی شهر و سایر طرح‌های شهرداری آماده همکاری هستیم.

جهاددانشگاهی مجموعه‌ای پویا با ظرفیت‌های بسیار است

محسن تویسرکانی، شهردار کرمان نیز ضمن تبریک چهل‌وچهارمین سالروز تشکیل جهاددانشگاهی و روز، گفت: جهاددانشگاهی ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد و گزارش‌ها نشان از تلاش و پویایی در این مجموعه است.

وی با بیان اینکه دستگاه‌ها باید از ظرفیت‌های جهاددانشگاهی استفاده کنند، افزود: در شهرداری کرمان اعتقاد داریم کیفیت نباید فدای کمیت نشود. همه دستگاه‌ها باید کمک کنند زیرا شاکله اصلی کار که موجب توفیق می‌شود همراهی همه دستگاه‌ها و شهروندان با شهرداری است.

شهردار کرمان با بیان اینکه از خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها می‌خواهیم به کمک شهرداری بیایند تا بتوانیم شهر آبادی بسازیم، تصریح کرد: اعتقاد داریم جامعه نخبگانی و نهادها، دستگاه‌ها و تشکل‌های مردمی با تولید فکر می‌توانند به شهرداری کمک کرده و برای اداره هرچه بیشتر شهر ایده پردازی کنند.

وی کار در حوزه شهروندی را نیازمند همکاری بیشتر شهروندان دانست و اظهار کرد: در حوزه فرهنگ شهروندی باید بسیار کار شود. اگر شهروند با دانش کامل مطالبه‌گر باشد و مطالبه‌گری در مسیر خود به درستی انجام شود دستگاه‌های مرتبط پای کار می‌آیند.

شهردار کرمان در پایان گفت: شهرداری تنها دستگاهی است که همه شهروندان در زندگی خود با آن در ارتباط هستند و همه اقشار می‌توانند عملکرد شهرداری را بسنجند. باید همه در کنار هم یک اهتمام داشته باشیم و آن وقت است که شهرداری می‌تواند به وظیفه اصلی خود و پروژه‌هایی که شایسته پایتخت مقاومت جهان اسلام است بپردازد و در این امر امیدواریم با کمک جامعه نخبگانی و دانشگاهی بتوانیم تحول خوبی را ایجاد کنیم.

انتهای پیام


پیشرفت، مستلزم کار جهادی و استفاده از ظرفیت نخبگان است

منبع:خــبرگزاری بین المللی قــرآن
? پیشرفت، مستلزم کار جهادی و استفاده از ظرفیت نخبگان است