پیش‌بینی حبس و جزای نقدی برای استنکاف مدیران از اجرای قانون حمایت از خانواده

فت فتو/کرمان معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت: با توجه به اهمیت ویژه موضوع افزایش جمعیت جوان کشور، در شرایط کنونی قانون گذار در ماده ۷۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت برای دستگاه هایی که به وظایف خود عمل نکنند، مجازات کیفری پیش بینی کرده است. سیدمهدی قویدل […]

فت فتو/کرمان معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت: با توجه به اهمیت ویژه موضوع افزایش جمعیت جوان کشور، در شرایط کنونی قانون گذار در ماده ۷۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت برای دستگاه هایی که به وظایف خود عمل نکنند، مجازات کیفری پیش بینی کرده است.

سیدمهدی قویدل در جلسه قرارگاه فرهنگی اجتماعی که در محل سپاه ثارالله کرمان با موضوع جمعیت و ازدواج وخانواده برگزار شد، افزود: برای مستنکفین از اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، مجازات های حبس یا جزای نقدی درجه چهار و یا پنج ومعرفی به تخلفات اداری پیش بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس تبصره ۲ ماده ۷۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، تمامی دستگاه های نظارتی و امنیتی  مکلف به شناسایی و معرفی مستنکفین از اجرای این قانون هستند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان با اشاره به این مطلب که یکی از مولفه های امنیت، اقتدار و پیشرفت کشور ها در جهان موضوع افزایش جمعیت جوان آنهاست، تاکید کرد: در کشور ما نیز در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مصوب ۱۴۰۰/۰۸/۱۹ همه دستگاه ها و نهادها مکلف به اجرای تکالیف پیش بینی شده در این قانون هستند.

قویدل تصریح کرد: عدم نظارت و مدیریت دقیق و انسجام و اهتمام مسئولین در اجرای این قانون تاثیر گذاری این قانون بر روند افزایش جمعیت جوان در جامعه را کم کرده و این خود یکی از چالش های مهم اجرای این قانون است، لذا با فعال سازی قرار گاه های عملیاتی ویژه ی این قانون در دستگاه های مسئول و ایجاد انسجام و عزم ملی در کشور می توان در اجرای دقیق این قانون موفق بود.  

وی ضمن اشاره به اعطای مشوق ها به خانواده ها در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفت: مطابق این قانون مشوق های خوبی مانند واگذاری زمین، اعطای تسهیلات و مرخصی به شاغلین، بیمه مادران، بیمه و درمان ناباروری و غیره پیش بینی شده است اما هنوز زیر ساخت های لازم برای اجرای آنها در کشور به ویژه حمایت از اقشار مستضعف و آسیب پذیر جامعه فراهم نشده است و مسئولین باید اهتمام ویژه ای دراین خصوص داشته باشند و روند اجرایی شدن این قانون را تسهیل نمایند تا در سال های آینده  شاهد افزایش سرمایه انسانی جوان و پویا در کشور باشیم. 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان اظهار داشت: لزوم توجه به موضوع معیشت مردم  امروز یکی از مهمترین مولفه های تاثیر گذار بر افزایش جمعیت می باشد.

قویدل به دور شدن مردم از سبک زندگی اسلامی و گرایش آنها به سبک زندگی و فرهنگ غربی و متلاشی شدن خانواده های نیز اشاره و بیان کرد: همه مسئولین به ویژه مسولین فرهنگی و اجتماعی باید در راستای حفظ و تحکیم نهاد خانواده، اقدامات ویژه ای را در جهت فرهنگ سازی و تببین اهمیت و جایگاه خانواده و خطراتی که جامعه را به واسطه تغییر سبک زندگی تهدید می کند، انجام دهند. 

وی افزود: سقط جنین بدون مجوز پزشک، غیر قانونی و غیر شرعی است و پیشگیری از این موضوع می تواند تاثیر بسیار خوبی در جهت افزایش و جوانی جمعیت داشته باشدو در ماده ۵۶ این قانون نیز به آن تاکید و در قانون مجازات اسلامی نیز جرم انگاری شده است و در این رابطه مسئولین درمانی و نظارتی باید به صورت جدی و با استفاده از تمامی ابزارهای قانونی از سقط جنین بدون مجوز و غیر قانونی پیشگیری کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان عنوان کرد: یکی از موضوعاتی که می تواند در روند عملیاتی شدن این قانون تاثیر گذار باشد موضوع انجام و همکاری همه دستگاه ها ی موضوع قانون هستند و استانداری برابر بند «پ» ماده ۱ این قانون تکلیف دارد وظایف دستگاه ها را احصاء و سهم هر یک از آنها را مشخص و ابلاغ کرده و در جهت اجرای کامل آن مطالبه گری و نظارت کند.

انتهای پیام




پیش‌بینی حبس و جزای نقدی برای استنکاف مدیران از اجرای قانون حمایت از خانواده

منبع: ایـسنا
? پیش‌بینی حبس و جزای نقدی برای استنکاف مدیران از اجرای قانون حمایت از خانواده