پیش‌بینی تولید ۳۵ تا ۴۰ هزار تن پسته در رفسنجان  | اخبار کرمان و شهرستان ها

نذیر کرمان/کرمان فرماندار رفسنجان گفت: امسال پیش بینی می‌شود ۳۵ تا ۴۰ هزار تن پسته از باغ‌های این شهرستان برداشت شود. حسین رضایی ۲۲ مرداد ماه با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای برداشت پسته اظهار کرد: امسال برداشت این محصول دیرتر و اوایل مهرماه آغاز می‌شود در حالی که سال قبل از ۱۵ شهریور […]



نذیر کرمان/کرمان فرماندار رفسنجان گفت: امسال پیش بینی می‌شود ۳۵ تا ۴۰ هزار تن پسته از باغ‌های این شهرستان برداشت شود.

حسین رضایی ۲۲ مرداد ماه با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای برداشت پسته اظهار کرد: امسال برداشت این محصول دیرتر و اوایل مهرماه آغاز می‌شود در حالی که سال قبل از ۱۵ شهریور برداشت شروع شد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۶۹ هزار تن محصول پسته از باغ‌های شهرستان برداشت شد، اظهار کرد: اگرچه امسال سال ناآور پسته است اما نسبت به سال‌های گذشته که خشکسالی حاکم بود، محصول نسبتاً خوبی برداشت خواهد شد و کشاورزان رزق و روزی شان بر پایه همین محصول است و امیدواریم که با حفاظت از آن، دچار آسیب‌هایی همچون سرقت نشود.

رضایی ادامه داد: سال قبل با همت نیروی انتظامی، بسیج، سپاه و دادگستری این محصول حفظ شد و از گزند سارقان در امان ماند لذا امسال نیز این ارگان‌ها پای کار خواهند بود تا محصول به سلامت برداشت و مثل سال قبل رضایتمندی کشاورزان حاصل شود.

وی در ادامه تصریح کرد: امسال ۳۵ تا ۴۰ هزار تن محصول پسته از سطح باغ‌های پسته در رفسنجان برداشت می‌شود که نسبت ارقام شامل ۳۸ درصد احمدآقایی، ۱۶ درصد کله قوچی، ۳۲ درصد فندقی و ۱۴ درصد اکبری است و دلیل کاهش تولید پسته هم امسال گرما و کمبود سرمای زمستانه بود.

رضایی عنوان کرد: سال گذشته در کشورمان ۱۸۵ هزار تن محصول برداشت شد و امسال این میزان به ۱۹۰ هزار تن رسیده که از این میزان هم ۹۰ هزار تن در استان کرمان است.

وی با اشاره به اینکه دو تا سه هزار نگهبان از باغ‌های شهرستان نگهداری و حفاظت می‌کنند تا محصول از سرقت در امان بماند، بیان کرد: حفاظت از محصول ارزآور که حاصل دسترنج کشاورزان است، بسیار مهم است.

رضایی گفت: امسال برداشت محصول با تأخیر همراه است و اوایل مهرماه برداشت رسمی محصول پسته صورت می‌گیرد. 

فرماندار رفسنجان بیان کرد: بیشترین محصول برداشت شده پسته معمولاً در سه ماه اول برداشت صادر شده اما به دلیل مشکلات صادراتی و رفع تعهد ارزی ما همچنان نتوانستیم پسته ایران را به بازار خارجی عرضه کنیم و ۶۳ هزار تن محصول از سال قبل در انبارها موجود است و می‌طلبد نمایندگان مجلس شورای اسلامی فکری برای رفع مشکلات صادرات و رفع تعهد ارزی داشته باشند.

وی تصریح کرد: کشور رقیب سال قبل به راحتی از فرصت استفاده کرد و ۳۷۸ هزار تن محصول پسته را در بازار تاکنون عرضه کرده است.

انتهای پیام 


پیش‌بینی تولید ۳۵ تا ۴۰ هزار تن پسته در رفسنجان 

منبع: ایـسنا
? پیش‌بینی تولید ۳۵ تا ۴۰ هزار تن پسته در رفسنجان