پیش‌بینی تولید ۳۴۵ تن گوجه‌ در شهرهای جنوبی استان

فردای کرمان – گروه اقتصاد: رئیس جهاد کشاورزی جنوب کرمان از پیش‌بینی تولید ۳۴۵ تن گوجه‌‌فرنگی بهاره در هفت شهرستان جنوبی استان خبر داد و گفت:«ورود گوجه‌فرنگی جنوب کرمان به بازار،قیمت این محصول را متعادل می‌کند». سعید برخوری،سطح زیرکشت گوجه‌فرنگی را در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان ۹ هزار و ۵۳۵ هکتار اعلام کرد و […]

فردای کرمان – گروه اقتصاد: رئیس جهاد کشاورزی جنوب کرمان از پیش‌بینی تولید ۳۴۵ تن گوجه‌‌فرنگی بهاره در هفت شهرستان جنوبی استان خبر داد و گفت:«ورود گوجه‌فرنگی جنوب کرمان به بازار،قیمت این محصول را متعادل می‌کند».

سعید برخوری،سطح زیرکشت گوجه‌فرنگی را در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان ۹ هزار و ۵۳۵ هکتار اعلام کرد و افزود:«برداشت گوجه‌فرنگی در این منطقه از نیمه‌ی نخست فروردین‌ماه در شهرستان‌های قلعه‌گنج و رودبارجنوب آغاز شده و تا خرداد ماه سال جاری ادامه دارد».

وی همزمانی برداشت گوجه در جنوب استان کرمان و محصولات کشاورزی خوزستان را دلیل کمبود کامیون و در نتیجه،افزایش قیمت حمل‌ونقل محصولات کشاورزی بیان کرد.

به گزارش فردای کرمان به نقل از فت فتو کرمان،رئیس جهاد کشاورزی جنوب کرمان ۲۱ فروردین‌ماه با اشاره به افزایش قیمت گوجه‌فرنگی در تهران،خاطرنشان کرد:«روانه شدن گوجه‌های منطقه جنوب استان کرمان به بازار موجب پایین‌تر آمدن قیمت گوجه‌فرنگی در کشور شده است».

وی از برداشت همزمان هفت محصول در منطقه‌ی جنوب کرمان خبر داد و این محصولات را شامل هندوانه،سیب‌زمینی بهاره،گوجه‌فرنگی بهاره،پیاز بهاره،خربزه،طالبی و گرمک دانست.

برخوری با اشاره به فصل برداشت هندوانه در جنوب کرمان گفت:«سطح زیرکشت این محصول در جنوب،۹ هزار و ۸۵۰ هکتار با پیش‌بینی تولید ۳۶۴ هزار و ۴۵۰ تن است».

وی با بیان اینکه ۹ هزار و ۲۴۰ هکتار از اراضی کشاورزی جنوب کرمان به کشت سیب‌زمینی بهاره اختصاص یافته است،افزود:«پیش‌بینی می‌شود ۳۵۱ هزار و ۱۲۰ تن محصول سیب‌زمینی در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان تولید شود».

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان ادامه داد:«همچنین هشت هزار و ۵۷۴ هکتار از اراضی به کشت پیاز بهاره اختصاص یافته که پیش‌بینی می‌شود ۴۷۱ هزار و ۵۷۰ تن پیاز از این مزارع برداشت شود».

وی با بیان اینکه یکهزار و ۴۹۰ هکتار از اراضی منطقه‌ی جنوب کرمان به کشت خربزه اختصاص یافته است،از پیش‌بینی تولید ۵۲ هزار و ۱۵۰ تن محصول خربزه در جنوب استان خبر داد.

برخوری گفت:«سطح زیر کشت محصول طالبی در جنوب کرمان ۲۴۰ هکتار با پیش‌بینی تولید ۶ هزار و ۲۴۰ تن است».

وی با بیان اینکه ۱۸۰ هکتار از اراضی منطقه‌ی جنوب کرمان به کشت محصول گرمک اختصاص یافته است،ادامه داد:«پیش‌بینی می‌شود چهار هزار و ۵۰۰ تن محصول در این منطقه تولید شود». /پ




پیش‌بینی تولید ۳۴۵ تن گوجه‌ در شهرهای جنوبی استان

منبع:خبر کرمان
?
پیش‌بینی تولید ۳۴۵ تن گوجه‌ در شهرهای جنوبی استان

:اخبار استان کرمان – اقتصادی