پیش‌بینی تولید ۳۰۰ هزار تن پسته در سال‌جاری | اخبار اقتصادی کرمان

نذیر کرمان – گروه اقتصاد: مدیرکل دفتر امور میوه‌های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی سطح باغ‌های پسته کشور را ۶۵۰ هزار هکتار اعلام کرد و گفت:«از این سطح باغ پسته،۵۵۰ هزار هکتار بارور است». داریوش سالم‌پور افزود:«طبق آمارها از حدود ۳۰۰ هزار تن تولید پسته امسال،حدود ۲۱۰ هزار تن پسته خشک و بقیه پسته […]

نذیر کرمان – گروه اقتصاد: مدیرکل دفتر امور میوه‌های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی سطح باغ‌های پسته کشور را ۶۵۰ هزار هکتار اعلام کرد و گفت:«از این سطح باغ پسته،۵۵۰ هزار هکتار بارور است».

داریوش سالم‌پور افزود:«طبق آمارها از حدود ۳۰۰ هزار تن تولید پسته امسال،حدود ۲۱۰ هزار تن پسته خشک و بقیه پسته تر خواهد بود».

وی دربارۀ اصلاح و نوسازی باغ‌های پسته نیز توضیح داد:«اصلاح و احیای باغ‌های درجه ۲ و حذف و جایگزینی باغ‌های درجه ۳ و غیراقتصادی از عمدۀ کارهایی است که در برنامه ششم و هفتم توسعه در دستور کار معاونت امور باغبانی قرار گرفته است».

سالم‌پور ادامه‌داد:«در سال نخست برنامه هفتم توسعه،نزدیک ‌به ۸۰ هزار هکتار از کل باغ‌های سردسیری و خشک برای اصلاح و احیاء هدفگذاری شده که بخش بیشتر آن مربوط به باغ‌های پسته و انگور کشور است».

به گزارش نذیر کرمان به نقل از نذیر کرمان،وی در ادامه بیان ‌کرد:«برداشت محصول پسته از اواسط شهریور در استان‌های تولیدکنندۀ عمده همچون کرمان،خراسان رضوی،یزد،سمنان،سیستان و بلوچستان،فارس،خراسان جنوبی،مرکزی،قزوین،قم و تهران آغاز شده و تا اواخر مهر ادامه دارد».

سالم‌پور گفت:«امسال با وجود گرمای تابستان،قطعی برق چاه‌های آب باغ‌های پسته در برخی مناطق و محدودیت آبی و اثرات کاهشی تولید برخی باغ‌ها در بعضی از مناطق و شهرستان‌های کشور،وضعیت کلی تولید مناسب است،زیرا بخشی از باغ‌های غیربارور به تولید رسیده‌اند و همچنین با مدیریت بهینۀ باغداران،تنظیم زمان برداشت،رعایت توصیه‌های فنی و اجرایی کارشناسان جهاد کشاورزی،استفاده از نتایج تحقیقات محققان و اقدامات پیشگیرانه و کاهندۀ خسارت،اثرات این وضعیت تعدیل و کنترل شده است»./پ




پیش‌بینی تولید ۳۰۰ هزار تن پسته در سال‌جاری

منبع:خبر کرمان
?پیش‌بینی تولید ۳۰۰ هزار تن پسته در سال‌جاری :اخبار استان کرمان – اقتصادی