پیش‌بینی بورس چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ / بروز نشانه‌های تعادل در تالار شیشه‌ای | اخبار کرمان

در پایان معاملات روز سه‌‌شنبه، دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای با افت ۰.۵۳ درصدی، معادل ۱۱ هزار و ۳۱۱ واحد از ارتفاع این شاخص، در سطح دو میلیون و ۱۲۰ هزار واحدی قرار گرفت. افت ارتفاع نماگر اصلی تالار شیشه‌ای در حالی اتفاق افتاد که شاخص هم‌وزن به‌‌‌‌‌‌عنوان نشان‌دهنده روند عمومی قیمت شرکت‌های کوچک و متوسط، […]


در پایان معاملات روز سه‌‌شنبه، دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای با افت ۰.۵۳ درصدی، معادل ۱۱ هزار و ۳۱۱ واحد از ارتفاع این شاخص، در سطح دو میلیون و ۱۲۰ هزار واحدی قرار گرفت.

افت ارتفاع نماگر اصلی تالار شیشه‌ای در حالی اتفاق افتاد که شاخص هم‌وزن به‌‌‌‌‌‌عنوان نشان‌دهنده روند عمومی قیمت شرکت‌های کوچک و متوسط، عملکردی موازی به ثبت رساند. شاخص هم‌وزن با کاهش ۰.۶۴ درصدی (معادل چهار هزار و ۳۴۱ واحد) تا پله ۶۷۸ هزار و ۸۶۶ واحدی تنزل یافت.

معاملات بورس تهران در آینه آمار و ارقام

تابلو بورس اوراق بهادار تهران، ارزش معاملات خرد سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی را در روز سه‌‌شنبه، سه هزار و ۱۷۷ میلیارد تومان نشان می‌داد. گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات سه‌شنبه را نیز ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون برگه سهم نشان می‌دهد.

همچنین بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در این روز حکایت از خروج سرمایه آنها از بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه حقیقی در پایان معاملات روز سه‌‌شنبه بورس، خبر از خروج ۱۵۱.۹ میلیارد تومانی پول حقیقی از سهام و حق تقدم و صندوق‌های سهامی می‌دهد.

بر اساس داده‌های معاملات سه‌شنبه، خروج پول نسبت به روز گذشته کاهش یافت و صندوق‌های سهامی و مختلط در کنار صندوق‌های درآمد ثابت با ورود پول مواجه شدند.

پیش بینی بورس فردا

روزهای منفی متوالی شاخص کل، آن را به محدوده‌ پیش از مشخص شدن نتیجه انتخابات در شانزدهم تیرماه رسانده است. نماگر اصلی تالار شیشه‌ای در ازای تنها دو روز مثبت شدن پس از انتخابات، وارد یک رالی نزولی ۲۲ روزه شده است. در این بین، برخی از افراد، چشم‌انتظار بازدید رئیس جمهوری جدید از تالار شیشه‌ای هستند. این درحالی است که این دست مسکن‌ها، بارها و بارها برای بازار سرمایه تجویز شده و نتیجه تمامی آن‌ها حال و روز کم‌جان و رمق بورس تهران است.

نمودار ورود خروج پول حقیقی‌ها به صندوق‌های درآمد ثابت نشان می‌دهد، در ساعت ۱۱:۴۹ تا ۱۱:۵۰ دقیقه به یکباره ۹۲.۸ میلیارد تومان از صندوق‌های درآمد ثابت خارج شده است. از سوی دیگر، مقایسه میان نقشه بازار صندوق‌های اهرمی در ابتدا و انتهای بازار، نشان از رنج مثبت در آن‌ها می‌دهد.

مطابق انتظار، کاهش حجم فروش‌ها نسبت به روز یکشنبه، قابل لمس بود. از همین رو، انتظار می‌رود ادامه این مسیر در بازار روز پایانی هفته رقم بخورد. همچنین شاخص کل در محدوده دو میلیون و ۹۷ هزار تا دو میلیون و ۱۱۵ هزار واحدی، حمایت مستحکمی دارد که می‌تواند باعث چرخش نمودار شود. با این وجود، نمی‌توان انتظار داشت این چرخش به سرعت حاصل شود.

 


پیش‌بینی بورس چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ / بروز نشانه‌های تعادل در تالار شیشه‌ای

منبع: اصلاحات نیوز
? پیش‌بینی بورس چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ / بروز نشانه‌های تعادل در تالار شیشه‌ای