پیش‌بینی بورس شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ / روزنه‌های امید سهامداران در تالار شیشه‌ای

در پایان معاملات روز چهارشنبه، دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای با افت ۰.۱۲ درصدی، معادل دو هزار و ۶۴۶ واحد از ارتفاع این شاخص، در سطح دو میلیون و ۱۷۵ هزار واحدی قرار گرفت. افت اندک ارتفاع نماگر اصلی تالار شیشه‌ای در حالی اتفاق افتاد که شاخص هم‌وزن به‌‌‌‌ عنوان نشان‌دهنده روند عمومی قیمت شرکت‌های کوچک […]


در پایان معاملات روز چهارشنبه، دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای با افت ۰.۱۲ درصدی، معادل دو هزار و ۶۴۶ واحد از ارتفاع این شاخص، در سطح دو میلیون و ۱۷۵ هزار واحدی قرار گرفت.

افت اندک ارتفاع نماگر اصلی تالار شیشه‌ای در حالی اتفاق افتاد که شاخص هم‌وزن به‌‌‌‌ عنوان نشان‌دهنده روند عمومی قیمت شرکت‌های کوچک و متوسط، عملکردی موازی به ثبت رساند. شاخص هم‌وزن نیز با افت ۰.۲۶ درصدی (معادل هزار و ۸۳۷ واحد) تا پله ۶۹۴ هزار و ۴۵۰ واحدی افت کرد.

معاملات بورس تهران در آینه آمار و ارقام

تابلو بورس اوراق بهادار تهران، ارزش معاملات خرد سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی را در روز چهارشنبه، دو هزار و ۹۹۴ میلیارد تومان نشان می‌داد. گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات چهارشنبه را نیز پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون برگه سهم نشان داد.

همچنین بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در این روز حکایت از ورود سرمایه آنها به بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه حقیقی در پایان معاملات روز چهارشنبه بورس، خبر از ورود ۱۷۷.۸ میلیارد تومانی پول حقیقی به سهام و حق تقدم و صندوق‌های سهامی می‌دهد.
پیش بینی بورس شنبه

کارشناسان بازار سرمایه اعتقاد دارند، اصلاح نرخ خوراک اتفاق مثبتی بوده است که سبب تزریق امید به بدنه بازار سرمایه خواهد شد. اتفاقات اخیر، انتظارات پیشین در پس ذهن بورسی‌ها را تغییر داده است. مهم‌ترین تغییری که در نگاه سهامداران دیده می‌شود، تعدیل انتظارات آنها نسبت به تصمیمات خلق‌الساعه سیاست‌گذار است.

با این وجود، بی‌اعتمادی که در سه سال گذشته و در دولت سیزدهم، در میان سرمایه‌گذاران و سهامداران تالار شیشه‌ای به وجود آمده است، واکنش بازار به اخبار مثبت را کندتر کرده است. به طوری که بازار با لغو و ابطال مصوبه مخرب نرخ خوراک هیات دولت، تکان خاصی نمی‌خورد و حتی یک روز پس از این خبر، قامت سرخ‌فام به خود می‌گیرد.

اجرایی شدن و تکرار الگوی رفتار معقولانه از سمت دولت چهاردهم می‌تواند به بازسازی اعتماد در بازار سرمایه کمک کند. در این صورت می‌توان پیش‌بینی پذیر شدن اقتصاد، بازگشت صنایع به ریل سودسازی و حال خوب بازار سرمایه را در چشم‌انداز آتی اقتصاد ایران دید.

در راستای پیش بینی بورس شنبه، کارشناسان انتظار جریان متعادلی از عرضه‌ و تقاضا میان فروشندگان و خریداران بورسی دارند. باید توجه داشت، در روزهای آخر هفته گذشته، دلار و طلا گارد صعود به خود گرفتند و شاخص‌های بورسی کمی از رقابت جا ماندند. از سوی دیگر، شاخص کل روی محدوده حمایتی خود قرار دارد. به همین واسطه، پایین خاصی را نمی‌توان برای نماگرهای تالار شیشه‌ای متصور بود.

/تجارت نیوز


پیش‌بینی بورس شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ / روزنه‌های امید سهامداران در تالار شیشه‌ای

منبع: اصلاحات نیوز
? پیش‌بینی بورس شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ / روزنه‌های امید سهامداران در تالار شیشه‌ای