پیش‌بینی برداشت ۵۴ هزار تن محصول تا شهریورماه

فردای‌کرمان – گروه اقتصاد: مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت:«برداشت لیموترش از سطح چهارهزار و ۱۷۵ هکتار از باغ‌های بارور منطقۀ جنوب کرمان آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان شهریورماه،۵۴ هزار تن محصول برداشت ‌شود». صادق حسین‌زاده با بیان این‌که جنوب کرمان مستعد کشت لیموترش است،ادامه داد:«بیشترین سطح زیر کشت این […]

فردای‌کرمان – گروه اقتصاد: مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت:«برداشت لیموترش از سطح چهارهزار و ۱۷۵ هکتار از باغ‌های بارور منطقۀ جنوب کرمان آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان شهریورماه،۵۴ هزار تن محصول برداشت ‌شود».

صادق حسین‌زاده با بیان این‌که جنوب کرمان مستعد کشت لیموترش است،ادامه داد:«بیشترین سطح زیر کشت این محصول در دو شهرستان منوجان و عنبرآباد قرار دارد».

وی اظهار کرد:«این محصول به‌صورت تازه‌خوری روانۀ بازارهای مصرف داخل کشور و کشورهای حاشیۀ خلیج‌فارس می‌شود».

‌ به گزارش فردای‌کرمان به نقل از نذیر کرمان کرمان،حسین‌زاده ادامه داد:«جنوب کرمان با هشت شهرستان شامل جیرفت،عنبرآباد،کهنوج،منوجان،فاریاب،قلعه‌گنج،رودبار جنوب و جازمویان با سطح زیر کشت باغی ۸۶ هزار هکتار است که از این سطح حدود ۳۳ هزار هکتار به انواع مرکبات اختصاص دارد».

وی در ادامه یکی از مشکلات مهم باغداران از سال‌های گذشته را بیماری جاروک لیموترش بیان کرد و گفت:«این آفت باعث از بین رفتن شمار قابل توجهی از درختان لیموترش شده است».

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان توصیه کرد هنگام اصلاح و احیای باغات مرکبات به جای رقم حساس لیموترش محلی،رقم مکزیکن لایم (Mexican lime) از ارقام پرشین لایم به‌دلیل خصوصیات کیفی بالا و مقاومت به بیماری جاروک از نهالستان‌های مجوزدار تهیه و جایگزین شود.




پیش‌بینی برداشت ۵۴ هزار تن محصول تا شهریورماه

منبع:خبر کرمان
?

پیش‌بینی برداشت ۵۴ هزار تن محصول تا شهریورماه

:اخبار استان کرمان – اقتصادی