پیست موتورسنگین در رفسنجان راه‌اندازی می‌شود

کرمان– فت فتو– نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که باتوجه به حوادث دلخراش منجر به فوت سوانح رانندگی موتورسنگین در جاده‌ها، پیست این موتورها در این شهرستان راه‌اندازی می‌شود و کار جانمایی آن انجام شده است. به گزارش فت فتو اعلام این خبر سه روز پس از آن صورت […]

کرمانفت فتو– نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که باتوجه به حوادث دلخراش منجر به فوت سوانح رانندگی موتورسنگین در جاده‌ها، پیست این موتورها در این شهرستان راه‌اندازی می‌شود و کار جانمایی آن انجام شده است.

به گزارش فت فتو اعلام این خبر سه روز پس از آن صورت می‌گیرد که عصر جمعه هفته گذشته در حادثه تصادف یک موتورسنگین ۲ جوان در رفسنجان جان خود را از دست دادند. همچنین باتوجه به وجود مشکل تفریح با موتورسیکلت در بزرگراه های کرمان که در شهر کرمان نیز مشاهده شده، چندی پیش خبرگزاری جمهوری اسلامی (فت فتوکرمان گزارشی با عنوان رقص مرگ در بزرگراه‌های کرمان تهیه، از ابعاد مختلف این موضوع را واکاوی کرد و به ارائه راهکار نیز از قول منابع مختلف پرداخت.

به گزارش ارسالی روز دوشنبه دفتر نماینده رفسنجان و انار در مجلس به فت فتو، حجت الاسلام حسین جلالی بیان کرد: احداث پیست موتورسواری در این شهرستان برای جوانان علاقه مند به ورزش موتورسواری ضرورت دارد ضمن اینکه با ایجاد بستر امن آمار حوادث هم کاهش خواهد یافت.

این نماینده مجلس اظهارداشت: یکی از نیازهای مهم شهرستان برای جوانان پیست موتورسنگین است که از روزهای قبل از نمایندگی این دغدغه را داشتم و بارها به مسئولان نیز متذکر شدم که هرچه زودتر این پیست را برای جوانان شهرمان فراهم کنند؛ متاسفانه این مساله به علل مختلف جدی گرفته نشد و تاکنون شاهد چندین حادثه دلخراش بودیم.

جلالی تصریح کرد: در شهرها و استان های دیگر مکانی ویژه نگهداری و حرکات نمایشی این نوع موتورها در نظر گرفته شده و از تردد در سطح شهر جلوگیری می کنند، رفسنجان هم با توجه به استقبال زیاد جوانان، وجود تعداد زیاد موتورسنگین و علاقه سایر شهروندان نسبت به این موضوع، ضرورت داشت چنین مکانی فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: بعد از نامه نگاری هایی که انجام دادیم، شرکت مس در حوزه مسئولیت های اجتماعی خود در این زمینه ورود می کند، اقدامات اولیه و بررسی در خصوص جانمایی پیست نیز صورت گرفته است.

این نماینده مجلس از جوانان خواست که تا فراهم شدن پیست، منتظر باشند و از حرکات نمایشی در جاده ها که مصدومیت و فوت را به دنبال دارد بپرهیزند.

وی از اعضای شورای تامین شهرستان هم خواست که مشکلات راه اندازی پیست مورتورسنگین رفسنجان را هرچه زودتر حل کنند.

به گزارش فت فتو عصر جمعه سوم دیماه جاری ۲ جوان ۲۵ و ۲۶ ساله رفسنجانی که در کمربندی کرمان– سرچشمه به تفریح با موتورسنگین رفته بودند با سرعت بالای ۲۰۰ کیلومتر نتوانستند این وسیله نقلیه را کنترل کنند و بر اثر برخورد با تریلی جان خود را از دست دادند.

طی سه ماهه گذشته امسال تاکنون چهار تن در رفسنجان در تصادف موتورسنگین جان خود را از دست داده اند.

این مشکل در شهر کرمان و برخی دیگر نقاط استان نیز وجود دارد که ضرورت احداث مراکز ایمن و استاندارد برای استفاده علاقه مندان ، البته تابع شرایط و مقررات مشخص را نمایان کرده است.




پیست موتورسنگین در رفسنجان راه‌اندازی می‌شود

منبع: ایرنـا
? پیست موتورسنگین در رفسنجان راه‌اندازی می‌شود