پیروزی انقلاب را مدیون فرهنگ عاشورا هستیم

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: پیروزی انقلاب را مدیون فرهنگ عاشورا هستیم، مدیون فرهنگی که امام راحل عنوان کردند محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر است. آیت‌الله سید احمد خاتمی در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ با عرض تسلیت شهادت امام حسین علیه‌السلام با بیان اینکه پیامبر […]



نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: پیروزی انقلاب را مدیون فرهنگ عاشورا هستیم، مدیون فرهنگی که امام راحل عنوان کردند محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر است.

آیت‌الله سید احمد خاتمی در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ با عرض تسلیت شهادت امام حسین علیه‌السلام با بیان اینکه پیامبر اکرم فرمود شهادت امام حسین علیه‌السلام آن‌چنان حرارتی در قلب‌ها ایجاد می‌کند که خاموش شدنی نیست، گفت: بعد از قرن‌ها شاهد تحقق این سخن پیامبر اکرم(ص) هستیم و حرارتی در قلب‌ها از عشق به امام حسین علیه‌السلام ایجاد شده است.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: آغاز انقلاب ما که ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ بود، برگرفته از سیدالشهدا علیه‌السلام است؛ چرا که ۱۵خرداد ماه، ۱۲ محرم بوده و ادامه انقلاب ما که نگذاشته شعله این نهضت خاموش شود، مدیون اباعبدالله علیه‌السلام است.

وی تأکید کرد: پیروزی انقلاب را مدیون فرهنگ عاشورا هستیم، مدیون فرهنگی که امام راحل عنوان کردند محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر است و این از برکات نهضت حضرت امام حسین علیه‌السلام است در ایران است و در لبنان در جنگ ۳۳ روزه باز هم نهضت امام حسین علیه‌السلام جواب داد.

آیت‌الله خاتمی اظهار کرد: هر کجا که نهضتی حق پسند است، ریشه‌اش از قیام امام حسین علیه‌السلام است و فرصت ابراز عشق به اباعبدالله علیه‌السلام در هیات‌های عزاداری بهترین فرصت برای احیا فرهنگ عاشوراست.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه شور و شعور دو رکن عزاداری سیدالشهدا علیه‌السلام است، خاطرنشان کرد: سینه‌زنی‌ها و عرض‌ادب‌ها همه با شور و قوت باید باشد و در کنار آن خطبا هم از فرهنگ عاشورایی بگویند، این می‌شود آن حرارت، حرارتی که پیامبر اکرم فرمود هیچ‌گاه خنک‌شدنی نیست تا ظهور امام زمان(عج).

انتهای خبر/م


پیروزی انقلاب را مدیون فرهنگ عاشورا هستیم

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? پیروزی انقلاب را مدیون فرهنگ عاشورا هستیم