پیاده‌روی اربعین رخداد بی‌نظیر بین‌المللی است | اخبار استان کرمان

رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: پیاده‌روی اربعین یک رخداد بی‌نظیر بین‌المللی است که جنبه‌های بسیاری از آن قابل بررسی و مطالعه است. حسین اکبری‌فرد در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ ضمن عرض تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی و یاران باوفای ایشان گفت: حضور در پیاده‌روی عظیم اربعین و زیارت عتبات […]



رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: پیاده‌روی اربعین یک رخداد بی‌نظیر بین‌المللی است که جنبه‌های بسیاری از آن قابل بررسی و مطالعه است.

حسین اکبری‌فرد در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ ضمن عرض تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی و یاران باوفای ایشان گفت: حضور در پیاده‌روی عظیم اربعین و زیارت عتبات آرزوی همیشگی مسلمانان بوده و هست. به‌ویژه ملت ایران اسلامی علاقمند هستند همواره در این مسیر باشند.

رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان با تأکید بر اینکه پیاده‌روی اربعین یک رخداد بی‌نظیر بین‌المللی است که جنبه‌های بسیاری از آن قابل بررسی و مطالعه است، اظهار کرد: مراکز دانشگاهی و علمی همواره به‌دنبال بررسی و مطالعه جنبه‌های مختلف این اتفاق پرشور و عظیم هستند.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان با اشاره به اینکه دانشگاه شهید باهنر کرمان همراه با سایر دانشگاه‌های استان درصدد برگزاری کنگره اربعین و فرهنگ مقاومت هستیم، عنوان کرد: در رویداد عظیم پیاده‌روی اربعین که یک رویداد کم‌نظیر و بی‌نظیر درطول تاریخ است، شاهد هستیم که گروه‌های علمی، هنرمندان، ورزشکاران و اقشار مختلف مردم در قالب موکب‌های مختلف حضور می‌یابند و مسائل متعدد را در این زمینه تبیین می‌کنند.

اکبری‌فرد تصریح کرد: حضور و فعالیت در پیاده‌روی عظیم اربعین جهاد تبیین بسیار بزرگی در زمینه قیام عاشورا و حوادث سال ۶۱ هجری قمری است و به‌عبارت دیگر مسلمانان جهان و به‌ویژه شیعیان زنده‌بودن دین و آئین خود را مرهون موضوع عظیم کربلا، قیام امام حسین علیه‌السلام و پیاده‌روی گسترده اربعین هستند.

رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: در پیاده‌روی اربعین سیدالشهدا علیه‌السلام شاهد حضور مسلمانان از کشورهای متعدد اسلامی که عشق و ارادات خود به امام حسین علیه‌السلام را  نشان می‌دهند. در این اجتماع گسترده شاهد خدمت‌رسانی موکب‌ها به زائران اباعبدالله‌ علیه‌السلام هستیم.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان با بیان اینکه فرهنگ اربعین دارای جنبه‌های بین‌المللی است که می‌تواند مورد بررسی و مطالعه پژوهشگران قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: کنگره اربعین و فرهنگ مقاومتی که برگزار می‌شود در راستای رونمایی از رشادت‌های محور مقاومت و به‌ویژه شهید سلیمانی است.

انتهای خبر/م


پیاده‌روی اربعین رخداد بی‌نظیر بین‌المللی است

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? پیاده‌روی اربعین رخداد بی‌نظیر بین‌المللی است