پیاده‌روی اربعین الگوی صلح میان پیروان ادیان

مسئول حوزه علمیه حضرت زینب (س) گفت: پیاده‌روی اربعین پدیده جهانی و الگوی صلح و هم‌زیستی مصالحت‌آمیز میان پیروان ادیان و مذاهب مختلف است.   فاطمه معین‌الدینی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان» به اشاره به آثار پیاده‌روی اربعین گفت: آثار زیارت امام حسین (ع) در اربعین بخشی فردی و بخشی جمعی […]



مسئول حوزه علمیه حضرت زینب (س) گفت: پیاده‌روی اربعین پدیده جهانی و الگوی صلح و هم‌زیستی مصالحت‌آمیز میان پیروان ادیان و مذاهب مختلف است.  

فاطمه معین‌الدینی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان» به اشاره به آثار پیاده‌روی اربعین گفت: آثار زیارت امام حسین (ع) در اربعین بخشی فردی و بخشی جمعی یا اجتماعی است.

وی ادامه داد: در پیاده‌روی اربعین به واسطه آن شرایط معنوی که بر در مسیر بین نجف تا کربلا حاکم است گویی انسان در یک مسجد حضور پیدا کرده و سعی می‌کند در این مسیر گناه نکند بنابراین از آثار فردی پیاده‌روی اربعین خودسازی و تهذیب نفس است.

مسئول حوزه علمیه حضرت زینب (س)  با تاکید بر این‌که در مسیر پیاده‌روی اربعین افراد آرامش روحی و روانی کسب می‌کنند، توضیح داد: تمرین صبر و استقامت در مسیر پیاده‌روی اربعین همراه است چراکه در این مسیر سختی‌هایی وجود دارد.
 
معین‌الدینی عنوان کرد: به دلیل توجه خاص امام حسین (ع) در این مسیربه زائرانش حب و توجه زائران به ولایت نیز بیش‌تر و موجب تقویت دین‌داری می‌شود و افراد شاکر نعمت‌هایی می‌شود که خداوند به واسطه دین اسلام به آن‌ها عنایت کرده است.

این استاد حوزه به آثار اجتماعی پیاده‌روی اربعین اشاره کرد و توضیح داد: مهم‌ترین اثر پیاده‌روی اربعین همبستگی و حدت است افراد در این مسیر شاهد حضور افراد با ادیان مختلف از جمله مسلمان، مسیحی، زرتشی و … از کشورهای مختلف از جمله چین ،آذربایجان، آمریکا و … در این مسیر هستند.

مسئول حوزه علمیه حضرت زینب (س)  با اشاره به این‌که در مسیر پیاده‌روی اربعین شاهد حضور فرقه‌های متعدد هستیم، عنوان کرد: این موضوع ما را به تامل وامی‌دارد، همچنین در این مسیر موکب‌ها از فرقه‌های مختلفی برپا هستند که شور و شعور دینی و سیاسی در ما زنده می‌شود.

وی بیان کرد: در مسیر پیاده‌روی اربعین تذکر اخلاقی به یکدیگر داده می‌شود  از طرفی توجه به مسئله امر به معروف صورت می‌گیرد همچنین تعاون و همکاری در این مسیر موج می‌زند.

معین‌الدینی افزود: افراد بدن هیچ چشم‌داشتی به یکدیگر کمک می‌کنند و همدیگر را طعام می‌دهند که از جمله ویژگی‌های حکومت امام مهدی (عج) است، تعاون، ایثار محقق می‌شود و شاهد اوج انفاق هستیم.
این استاد حوزه تاکید کرد: پیاده‌روی اربعین شکست اسلام داعشی در برابر اسلام ناب محمدی است چراکه اسلام داعشی چهره‌ای خشن از اسلام را به جهانیان عرضه کرده بود.
 
وی با تاکید بر این‌که داعش چهره‌ای غیرانسانی از اسلام را به نمایش گذاشته بود، بیان کرد: در راهپیمایی اربعین شاهد هستیم که مسلمانان از ملیت‌ها و فرهنگ‌های متفاوت اما در زیر پرچم اسلام ناب محمدی عشق و ارادت‌شان را نشان می‌دهند و در کنار یکدیگر با محبت و برادری رفتار می‌کنند و حتی نسبت به ادیان دیگر نیز محبت و اکرام دارند.

مسئول حوزه علمیه حضرت زینب (س) افزود: در پیاده‌روی اربعین شاهد هستیم که ملیت و مذهب مهم نیست و مسلمانان نسبت به یکدیگر ایثار دارند در حالی‌که در اسلام داعشی شاهد افراطی‌گری و تحریفات بودیم بنابراین پیاده‌روی اربعین پدیده جهانی و الگوی صلح و هم‌زیستی مصالحت‌آمیز میان پیروان ادیان و مذاهب مختلف است.  

معین‌الدینی با اشاره به دلایل حضور مسلمانان و ادیان مختلف در پیاده‌روی اربعین گفت: این موضوع نشان از توجه به امام حسین (ع) دارد چرا که جنبه ظلم‌ستیزی امام حسین (ع) مورد توجه همه ادیان است.
 
وی با اشاره به این‌که دین مسیحیت کتابی به‌نام « الحسین فی الفکر المسیحی » دارد، تشریح کرد: در این کتاب از تفکر امام حسین (ع) زیبا یاد شده است و  به موضوع عاشورا و ظلم‌ستیز امام حسین (ع) اشاره شده است که این ویژگی در مرام و مسلک حضرت عیسی (ع) وجود دارد بنابراین این وجه مشترک بین انبیای الهی با امام حسین (ع) است که سبب می‌شود افراد علاقه‌مند شوند تا زیر بیرق امام حسین (ع) قرار بگیرند.
 
انتهای خبر/ پسند


پیاده‌روی اربعین الگوی صلح میان پیروان ادیان

منبع:آرمـان
? پیاده‌روی اربعین الگوی صلح میان پیروان ادیان