پویش نوروزی همراهان سفر ایمن در مجتمع بین‌راهی فولادمشیز

فت فتو ـ گروه جامعه: طرح پويش نوروزي همراهان سفر ايمن از ۲۵ اسفندماه در محل مجتمع بین‌راهی فولادمشیز در کیلومتر ۹ جاده‌ی بردسیر به کرمان برگزار می‌شود. به گفته‌ی مديركل راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي استان كرمان یکی از اهداف اجرای این طرح، فرهنگ‌سازی و ارتقاء ايمني و كاهش سوانح رانندگي است که با تشويق […]

فت فتو ـ گروه جامعه: طرح پويش نوروزي همراهان سفر ايمن از ۲۵ اسفندماه در محل مجتمع بین‌راهی فولادمشیز در کیلومتر ۹ جاده‌ی بردسیر به کرمان برگزار می‌شود.

به گفته‌ی مديركل راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي استان كرمان یکی از اهداف اجرای این طرح، فرهنگ‌سازی و ارتقاء ايمني و كاهش سوانح رانندگي است که با تشويق رانندگان به توقف در حين سفر و رفع خستگي تحقق می‌یابد. همچنین، ارتقاء دانش عمومي جامعه در مورد ايمني و فرهنگ درست رانندگي، به‌كارگيري هنر در خدمت ايمني براي ايجاد جاذبه‌هاي جاده‌اي و ترغيب مسافران به توقف در طول مسير از جمله دیگر اهداف این طرح است.

این پویش نوروزی که با برنامه‌های فرهنگی و هنری و مفرح همراه است؛ برای اولین‌بار و همزمان با ۲۳ استان دیگر در کرمان اجرا می‌شود.

دکتر احسان عراقی‌زاده اظهار کرد: «در اين پويش، براساس ويژگي‌هاي فرهنگي و بومي، برنامه‌هاي متنوعی از قبيل اجراي سفره هفت‌سين متناسب با صنايع‌دستي و شاخصه‌هاي گردشگري استان و منطقه، اجراي نمايش‌هاي آئيني و سنتي و بومي و ملي، اجراي نمايش‌هاي ايمني ويژه‌ی كودكان توسط گروه حرفه‌اي، برگزاري مسابقه عكس سلفي، نمايش كليپ‌هاي ايمني و فيلم جاذبه‌هاي شهرهاي ادامه‌ی مسير در تلويزيون بزرگ و پرده نمايش با پذيرايي از مسافران تدارک دیده شده است».

به گزارش فت فتو به نقل از روابط عمومی اداره كل راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي استان كرمان، این طرح همزمان با ۲۳ استان براي نخستين مرتبه توسط این اداره کل در نوروز ۱۴۰۱  برگزار مي‌شود.

برپایه‌ی این خبر، دکتر عراقي‌زاده به ديگر اهداف طرح پويش نوروزي همراهان سفر ايمن اشاره کرد و گفت: «كمك به آشنايي مسافران نوروزي با تمدن، فرهنگ و هنر ايران و كمك به احياي نمايش‌هاي ايراني به‌ويژه نمايش‌هاي سنتي و بومي استان مقصد و کمک به احياي موسيقي ايراني به‌ويژه موسيقي‌هاي بومي و مقامي استان مقصد از جمله این اهداف است».

مديركل راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي استان كرمان با بیان اینکه در نهایت، هدف از برگزاري اين طرح، ارتقاء ايمني سفرهاي برون‌شهري نوروزي و كاهش سوانح رانندگي است، ادامه داد: «مسافران نوروزي (رانندگان و اعضاي خانواده‌هايشان به ويژه مادران و كودكان و نوجوانان) و رانندگان خودروهاي سنگين و حمل‌ونقل عمومي از مخاطبين طرح پويش هستند».

وي خاطر نشان كرد: «طرح همراهان سفر ايمن در پويش سفرهاي نوروزي در مجتمع  خدماتي- رفاهي و بين راهي مذكور از ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۰ آغاز شده و تا ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت».

عراقی‌زاده اظهار کرد: «اجراي اين برنامه‌ها با رعايت تمامي پروتكل‌هاي بهداشتي و رعايت موارد ايمني و بهداشتي محيط كار صورت مي‌گيرد و ايستگاه‌ها به لحاظ نظافت و بهداشتي بودن منطبق با موارد ايمني و لحاظ پروتكل‌هاي شرايط كرونا خواهد بود». / الف




پویش نوروزی همراهان سفر ایمن در مجتمع بین‌راهی فولادمشیز

منبع: خبر کرمان
?
پویش نوروزی همراهان سفر ایمن در مجتمع بین‌راهی فولادمشیز

: اخبار استان کرمان – اقتصادی