پویش قرار دوازدهم اوقاف در کرمان از جوار امامزاده علی(ع) سیرجان اجرایی شد

کرمان – فت فتو – دومین مرحله پویش قرار دوازدهم اوقاف و امور خیریه در استان کرمان با هدف توزیع بسته های معیشتی نیازمندان روز جمعه در آستان امامزاده علی(ع) شهرستان سیرجان برگزار شد. به گزارش فت فتو نخستین مرحله از این پویش دوازدهم ماه گذشته در شهرستان انار اجرا شده بود و این آیین […]

کرمان – فت فتو – دومین مرحله پویش قرار دوازدهم اوقاف و امور خیریه در استان کرمان با هدف توزیع بسته های معیشتی نیازمندان روز جمعه در آستان امامزاده علی(ع) شهرستان سیرجان برگزار شد.

به گزارش فت فتو نخستین مرحله از این پویش دوازدهم ماه گذشته در شهرستان انار اجرا شده بود و این آیین هر ماه در یکی از شهرستان های استان کرمان با توزیع یکهزار تا ۲ هزار بسته معیشتی به مرحله اجرا درخواهد آمد.

ارزش هرکدام از بسته های معیشتی که در این پویش بین نیازمندان توزیع می شود بین چهار تا ۶ میلیون ریال برآورد شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان در آیین پویش قرار دوازدهم گفت: در این آیین، توزیع بسته‌های معیشتی و کمک‌های مؤمنانه اوقاف انجام و دومین مرحله پویش سراسری قرار همدلی در آستانه ماه مبارک رمضان در امامزاده علی سیرجان برگزار شد.

حجت الاسلام علی جلالی افزود: یکی از کارهای سازمان اوقاف و امور خیریه تهیه سبدهای معیشتی است که از ابتدای شیوع کرونا تلاش کردیم با توزیع بسته‌های حمایتی به نوعی در کنار مردم آسیب‌دیده از کرونا و خانوارهای نیازمند قرار داشته باشیم تا قدری از بار مشکلات آنان را بکاهیم.

وی با اشاره به برگزاری چهاردهمین مرحله رزمایش کمک‌های مؤمنانه بیان کرد: از اسفندماه سال قبل طرح جدیدی با عنوان پویش قرار دوازدهم به نام و یاد امام دوازدهم (عج) در سطح کشور راه‌اندازی شده که به نام و یاد امام زمان (عج) برای دستگیری از افراد کم بضاعت برگزار می‌شود.

حجت الاسلام جلالی بیان کرد: این طرح در دوازدهم اسفندماه سال قبل در شهرستان انار استان کرمان آغاز و مقرر شد در روز دوازدهم هر ماه به نام و یاد امام دوازدهم (عج) این طرح در بقاع متبرکه استان اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه در دوازدهم هر ماه بین هزار تا ۲ هزار سبد معیشتی در استان کرمان همزمان با سراسر کشور توزیع می‌شود گفت: ارزش ریالی این سبدها چیزی بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان است که در هر ماه در یکی از شهرستان‌های استان کرمان به صورت پایلوت (نمونه)اجرا می‌شود.

طرح ضیافت الهی در بقاع متبرک کرمان

حجت الاسلام جلالی با اشاره به اینکه در آستانه ماه رمضان قرار داریم و در ایام این ماه مبارک طرح ضیافت الهی در بقاع متبرکه استان کرمان برگزار می‌شود تاکید کرد: برگزاری آیین جمع‌خوانی قرآن کریم در تمام بقاع متبرکه استان در برنامه است.

کرسی های تلاوت قرآن

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان همچنین از برگزاری کرسی‌های تلاوت قرآن با حضور قاریان ممتاز استان و بین‌المللی و دعوت از مفسران قرآن کریم خبر داد و افزود: زیرساخت‌ها برای برگزاری ۲۰۰ جلسه هم‌خوانی قرآن در بقاع متبرکه استان طی ماه مبارک رمضان نیز فراهم شده است.

شهرستان سیرجان در فاصله ۱۷۵ کیلومتری غرب مرکز استان کرمان واقع شده است.




پویش قرار دوازدهم اوقاف در کرمان از جوار امامزاده علی(ع) سیرجان اجرایی شد

منبع: ایرنـا
? پویش قرار دوازدهم اوقاف در کرمان از جوار امامزاده علی(ع) سیرجان اجرایی شد