پوتین شروط روسیه برای آتش‌بس را اعلام کرد

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز جمعه شروط کشورش برای برقراری آتش‌بس در جنگ اوکراین را به صورت علنی اعلام کرد. به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛در آستانه نشست صلحی که قرار است بدون حضور روسیه در سوئیس برگزار شود پوتین گفت که چنانچه اوکراین از خواسته خود برای عضویت در ناتو دست برداشته […]



ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز جمعه شروط کشورش برای برقراری آتش‌بس در جنگ اوکراین را به صورت علنی اعلام کرد.

به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛در آستانه نشست صلحی که قرار است بدون حضور روسیه در سوئیس برگزار شود پوتین گفت که چنانچه اوکراین از خواسته خود برای عضویت در ناتو دست برداشته و نیروهایش را از مناطقی که به تصاحب روسیه در آمده خارج کند جنگ به پایان خواهد رسید.

پوتین درباره شروط خود برای اتمام جنگ گفت: «این شروط بسیار ساده هستند. خروج کامل نیروهای اوکراین از کل مناطق دونتسک، لوهانسک، خرسون و ژاپروژیا.»وی اضافه کرد: «به محض اینکه آن‌ها در کی‌یف اعلام کنند که برای چنین تصمیمی آماده‌اند و خروج واقعی نیروهای خود از این مناطق را آغاز کنند و علاوه بر آن به صورت رسمی انصراف از برنامه‌هایشان برای پیوستن به ناتو را اعلام کنند در همان لحظه فرمانی برای آتش‌بس و آغاز مذاکرات از سمت ما صادر خواهد شد.»

رئیس‌جمهور روسیه تأکید کرد: «تکرار می‌کنم ما فوراً این کار را انجام خواهیم داد. طبیعتاْ ما به‌طور همزمان خروج بدون مانع و ایمن یگان‌ها و تشکیلات اوکراینی را تضمین خواهیم کرد.»

وزیر خارجه اوکراین پیشنهاد پوتین را رد کرد و آن را «اظهاراتی فریب‌کارانه برای گمراه کردن جامعه بین‌المللی» توصیف کرد.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا هم گفت که پوتین در جایگاهی نیست که به اوکراین دیکته کند چه اقداماتی برای صلح انجام دهد.

منبع: فارس

انتهای خبر/م


پوتین شروط روسیه برای آتش‌بس را اعلام کرد

منبع:آرمـان
? پوتین شروط روسیه برای آتش‌بس را اعلام کرد