پهنه مخملین ریواس، ارمغان اردیبهشت برای شهربابک

زیبایی‌های دشت ریواس، برای شهربابک ارمغان اردیبهشت ماهی است که زمین را با طبیعت دلبربایش آذین می‌بندد و بهار را دل انگیز‌تر می‌کند‌. به گزارش خبرنگار نذیر کرمان، بهار که می‌رسد شور و نشاط و شادابی‌اش جان آدمی را هم زنده‌تر و زیبایی‌های چشمگیرش هر بیننده‌ای را چنان مشعوف و مجذوب خود می‌کند که دل‌کَندن […]

زیبایی‌های دشت ریواس، برای شهربابک ارمغان اردیبهشت ماهی است که زمین را با طبیعت دلبربایش آذین می‌بندد و بهار را دل انگیز‌تر می‌کند‌.

به گزارش خبرنگار نذیر کرمان، بهار که می‌رسد شور و نشاط و شادابی‌اش جان آدمی را هم زنده‌تر و زیبایی‌های چشمگیرش هر بیننده‌ای را چنان مشعوف و مجذوب خود می‌کند که دل‌کَندن از طبیعت برایش سخت می‌شود.

 
زندگی‌ در این عصر ماشینی که گاهی به قدری روح و جسم انسان را خسته می‌سازد که ترجیح بر این است که از شهر خارج شده و به دامان طبیعت پناه ببریم و ساعت‌ها از هیاهوی روزمرگی به دور باشیم.
 
 شهربابک، شهرستانی در ۲۴۰ کیلومتری غرب کرمان که علاوه بر قدمت تاریخی‌اش، مناطق بکری دارد که هر گردشگری را شیفته خود می‌کند. یکی از این مناطق طبیعی، دشت ریواس است، دشتی در ۲۰ کیلومتری شهربابک.
به سمت ارتفاعات روستاهای مسینان و میدوک که راهی می‌شویم، نرسیده به پای این ارتفاعات، خطی سرخ رنگ که زمین و آسمان را از هم مجزا می‌کند به چشم می‌خورد، کنجکاوانه که نزدیک‌تر می‌شویم کم‌کم بوته‌های ریواس به استقبالمان می‌آیند.
 
حالا به دشت پهناور و مخملین ریواس رسیده‌ایم و آنچنان مسحور این خلقت خدادادی می‌شویم که حتی اگر ساعاتی طولانی را هم در آنجا بمانیم متوجه گذر زمان نمی‌شویم.
 
دشت ریواس امانتی در دست ما برای آیندگان 
 
محمد مومنی در گفت‌وگو با خبرنگار نذیر کرمان، دشت ریواس در فاصله قریب به ۲۰ کیلومتری شهرستان شهربابک و در مسیر جاده ترانزیتی شهربابک _ انار و جاده منتهی به معدن مس میدوک قرار دارد.
 
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهربابک با بیان اینکه مساحت دشت ریواس ۵ هزار و ۶۰ هکتار است، افزود: رویش و اوج زیبایی دشت ریواس در اردیبهشت ماه است که هر ساله به میزان بارندگی و شرایط آب و هوایی در اوایل فصل بهار بستگی دارد.
 
  وی تصریح کرد: این دشت زیبا هر روزه به ویژه در روزهای تعطیل گردشگران زیادی را از حومه شهرستان و شهرستانهای اطراف مجذوب خود میکند.
 
مومنی بیان کرد: از آنجایی که عده‌ای در گذشته با خودرو وارد محدوده دشت شده و راههای زیادی را بوجود آورده‌اند و متاسفانه موجب از بین رفتن و کاهش پراکنش ریواس شده بودند، اما طی چند سال گذشته اداره منابع طبیعی با ایجاد خاکریز و تسطیح پارکینگ اطراف دشت، ورود خودروها به دشت را محدود کرده است.
 
وی با تأکید بر اینکه عاجزانه از گردشگران عزیز تقاضای حفاظت از دشت ریواس و استفاده از پارکینگ برای پارک خودروها را داریم، خاطرنشان کرد: دشت ریواس میراثی گرانبهاست که به عنوان امانتی در دست ماست تا آن را تحویل فرزندانمان دهیم بنابراین در حفظ، نگهداری و پایداری آن کوشا باشیم.

انتهای پیام/ شهربابک 




پهنه مخملین ریواس، ارمغان اردیبهشت برای شهربابک

منبع:آرمـان
? پهنه مخملین ریواس، ارمغان اردیبهشت برای شهربابک