پنج طرح عمرانی ورزشی در ارزوییه به بهره برداری رسید

کرمان – فت فتو – پنج طرح راهسازی، کشاورزی، ورزشی و عمرانی امروز(پنجشنبه) با حضور استاندار کرمان و برخی مسئولان محلی در شهرستان ارزوییه افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت. به گزارش فت فتو، برای اجرای این  طرح ها که شامل زمین چمن، گلخانه مدرن هیدروپونیک، روکش آسفالت و آبیاری تحت فشار می باشد […]

کرمان – فت فتو – پنج طرح راهسازی، کشاورزی، ورزشی و عمرانی امروز(پنجشنبه) با حضور استاندار کرمان و برخی مسئولان محلی در شهرستان ارزوییه افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش فت فتو، برای اجرای این  طرح ها که شامل زمین چمن، گلخانه مدرن هیدروپونیک، روکش آسفالت و آبیاری تحت فشار می باشد بیش از ۲۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

زمین چمن مصنوعی با اعتبار یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان افتتاح شد و برای برج نور این زمین چمن  ۵۵۰ میلیون تومان و سکوی تماشاچی نیز  با ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار در صورت تامین اعتبار بزودی احداث می شود. و همچنین برای احداث رختکن این زمین چمن مصنوعی یک میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
 استاندار کرمان گلخانه مدرن هیدروپونیک سبزی و صیفی ابراهیم آباد ارزوییه را با اعتبار ۱۹ میلیارد تومان و ظرفیت تولید سالانه ۸۰۰ تن در ۲۰ هکتار شامل ۲۰ واحد یک هکتاری و سطح تحت بهره برداری پنج هکتار افتتاح کرد.
این گلخانه برای ۳۰۰ نفر به طور مستقیم اشتغالزایی کرده و به سیستم هایی چون  هوشمندسازی و کنترل اقلیم، تغذیه هیدروپونیک، خنک کننده فن، شیدینگ، سیرکولاتور هوا، استخر ذخیره ژوممبران
استخر ذخیره سرپوشیده، گرمایشی و گرده افشانی زنبور مخمل بامبل بی گاتر کاشت مجهز است.
فدایی همچنین روکش آسفالت جاده دسترسی ارزوییه به محمود آباد به طول هشت کیلومتر و روکش آسفالت روستای دولت آباد به صوغان را به طول ۱۰ کیلومتر و در مجموع با اعتبار سه میلیارد و ۶ میلیون تومان اعتبار افتتاح کرد.
استاندار کرمان در سفر نیز ۳۰۰ هکتار آبیاری تحت فشار نیز با اعتبار چهار و نیم میلیارد تومان در شهرستان ارزوییه را نیز  افتتاح شد.
وی همچنین از سطح زیر کشت هزار هکتار مزرعه ذرت که  ۶۵۰ هکتار آن به روش ابیاری تحت فشار با تیپ مجهز شده است بازدید کرد.  
به گفته رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان آبیاری با تیپ موجب ارتقای عملکرد محصول می شود.  
عباس سعیدی افزود: عملکرد محصول ذرت در واحد سطح هفت و نیم تا هشت تن ذرت خشک است در حالی که این مقدار با شیوه تیپ تا  ۱۷ تن و ۸۰۰ کیلو ثبت شده است.
طرح آبیاری تحت فشار با نوار تیپ شرکت تعاونی کشاورزی نیمه شعبان ارزوییه نیز با ۶۶ هکتار سطح اجرا و با اعتبار  ۴۵۵ میلیون تومان نیز توسط استاندار کرمان افتتاح شد.
/ ۵۰۵۴/۳۰۲۹




پنج طرح عمرانی ورزشی در ارزوییه به بهره برداری رسید

منبع: ایـرنا
?پنج طرح عمرانی ورزشی در ارزوییه به بهره برداری رسید : اخبار استان کرمان – ورزشی