پمپ‌های مستقیم دلیل ۹۰ درصد کم‌آبی‌های کرمان

مدیر آبفای کرمان گفت: ۹۰ درصد مشکلات کم‌آبی و افت فشار شهر کرمان به‌دلیل نصب مستقیم پمپ آب بر روی شبکه است. به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ حمیدرضا فروغی با اشاره به اینکه الگوی مصرف آب برای هر شهروند در کل کشور ۱۵۰ لیتر در شبانه‌روز است که این میزان برابر الگوی استاندار […]



مدیر آبفای کرمان گفت: ۹۰ درصد مشکلات کم‌آبی و افت فشار شهر کرمان به‌دلیل نصب مستقیم پمپ آب بر روی شبکه است.

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ حمیدرضا فروغی با اشاره به اینکه الگوی مصرف آب برای هر شهروند در کل کشور ۱۵۰ لیتر در شبانه‌روز است که این میزان برابر الگوی استاندار مصرف آب شرب جهانی است، اظهار کرد: بیش‌ترین میزان مصرف آب ما در استان کرمان در حوزه کشاورزی است.

وی با بیان اینکه در شرایط پیک مصرف میزان بیش‌تری آب وارد شبکه می‌شود، ادامه داد: با توجه به کاهش بارش‌ها و افزایش مصرف ما با محدودیت‌ها و چالش‌هایی در تامین آب شرب در کرمان مواجه هستیم، البته دولت برنامه‌ریزی‌های لازم را در این زمینه داشته تا کم‌ترین چالش را در این حوزه داشته باشیم.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان کرمان با اشاره به اینکه مهم‌ترین مسئله مدیریت مصرف است که توسط شهروندان باید انجام شود تا تابستان را با کم‌ترین چالش و مشکل پشت‌سر بگذاریم، گفت: امسال طبق دستورالعمل‌های شرکت آب و فاضلاب کشور برنامه‌های خود را با رویکرد پایداری خدمات در سه سرفصل مدیریت تامین، توزیع و مصرف تعریف کردیم.

وی با بیان اینکه در حوزه مدیریت تامین، حفر و تجهیز ۲۰ حلقه چاه برای شهر کرمان در دستور کار است که تاکنون پیشرفت فیزیکی خوبی داشته و به موقع وارد مدار می‌شوند، افزود: در حوزه مدیریت توزیع نیز هم توسعه و بازسازی بخشی از شبکه فرسوده شهر کرمان و هم اجرای بخشی از خط لوله رینگ شهر کرمان در حال اجرا است که تا چند روز آینده به بهره‌برداری می‌رسند؛ هدف از اجرای این طرح توزیع عادلانه آب بین همه شهروندان است.

فروغی با اشاره به اهمیت حوزه مدیریت مصرف، گفت: مهم‌ترین شرط گذر از تابستان مدیریت مصرف است؛ درخواست داریم که همشهریان با مصرف بهینه آب شرب و با هدف حفظ منابع آب موجود دستورالعمل‌های لازم را در برنامه قرار دهند تا هم این نعمت خدادادی را برای نسل‌های بعد حفظ کرده و هم خودمان از آن استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه هفته پایان خردادماه امسال به عنوان هفته صرفه‌جویی در مصرف آب با شعار آب محور امنیت و ضامن توسعه نام‌گذاری شده است، ادامه داد: این هفته فرصتی برای اطلاع‌رسانی بیش‌تر به شهروندان و جلب توجه بیش‌تر در زمینه استفاده درست و بهینه از آب است.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان کرمان از اجرای پویش هر خانواده فقط ۵۰ لیتر خبر داد و گفت: میانگین سرانه مصرف هر نفر در شبانه روز ۱۵۰ لیتر باید باشد و این درحالی است که ما چیزی در حدود ۲۰۰ لیتر را برای هر نفر تامین می‌کنیم.

وی با بیان اینکه اگر هر خانواده روزانه فقط ۵۰ لیتر صرفه‌جویی در مصرف آب داشته باشد، صرفه‌جویی روزانه ۱۴ هزار و ۸۰۰ مترمکعب در شهر کرمان داریم که معادل ۹ حلقه چاه است، ادامه داد: این موضوع نشان می‌دهد که صرفه‌جویی‌های کوچک چه تاثیرات بزرگی دارد.

فروغی با اشاره به نصب سایه‌بان بر روی کولرها و تنظیم شیرهای شناور، بیان کرد: این روش ساده‌ترین راه صرفه‌جویی است و نصب حتی یک سایه‌بان ساده بر روی کولر بین ۲۰ تا ۳۰ درصد در مصرف آب کولر صرفه‌جویی می‌شود؛ میزان مصرف یک کولر هفت هزار چیزی در حدود ۲۷ لیتر بر ساعت است که با نصب سایه‌بان این عدد به ۲۲ لیتر بر ساعت می‌رسد.

وی با بیان اینکه استفاده از سرشیرها و سردوش‌های کاهنده مصرف نیز تاثیر زیادی در مصرف آب دارد، گفت: میزان مصرف آب سر دوش معمولی ۲۵ لیتر در دقیقه است که با استفاده از سردوش کاهنده مصرف این عدد به ۹ لیتر در دقیقه می‌رسد و ۷۰ درصد کاهش مصرف را داریم.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان کرمان با اشاره با اینکه نصب پمپ آب به طور مستقیم بر روی شبکه ظلم به همسایگان و کسانی است که به طور مستقیم در آن کوچه و محله زندگی می‌کنند، گفت: ۹۰ درصد مشکلات کم‌آبی و افت فشار آب امسال در شهر کرمان به دلیل نصب مستقیم پمپ آب بر روی شبکه بوده است که با قطع پمپ غیرمجاز مشکل کم‌آبی آن کوچه و محله حل شده است.

منبع: تسنیم
انتهای خبر/کارگرزاده 


پمپ‌های مستقیم دلیل ۹۰ درصد کم‌آبی‌های کرمان

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? پمپ‌های مستقیم دلیل ۹۰ درصد کم‌آبی‌های کرمان