پل «شهید بادپا» بازگشایی شد

معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهردار کرمان گفت: ظهر امروز پل «شهید بادپا» بعد از اصلاح، بازگشایی شد. به گزارش فت فتو؛ مهدی نیکویی افزود: با توجه به حاشیه‌ها و دغدغه‌هایی که در خصوص مسدود شدن این پل وجود داشت، مقرر شد شورای فنی استان از پل بازدید کند و گزارش مکتوب خود را به […]

معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهردار کرمان گفت: ظهر امروز پل «شهید بادپا» بعد از اصلاح، بازگشایی شد.

به گزارش فت فتو؛ مهدی نیکویی افزود: با توجه به حاشیه‌ها و دغدغه‌هایی که در خصوص مسدود شدن این پل وجود داشت، مقرر شد شورای فنی استان از پل بازدید کند و گزارش مکتوب خود را به مقامات استان ارائه دهد؛ بنابراین، تا زمان بازرسیِ شورای فنی استان، بازگشایی پل متوقف شد.

معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهرداری کرمان با بیان اینکه طبق وعده‌ای که داده بودیم، از هفته قبل می‌توانستیم مسیر پل را به‌صورت موقت بازگشایی کنیم، گفت: به‌دلیل بازدید شورای فنی استان و اعلام نتیجه، بازگشایی پل به تعویق افتاد.

نیکویی در پاسخ به این پرسش که آیا زلزله اخیر استان «هرمزگان»، دلیل بروز مشکل برای پل «شهید بادپا» بوده است، گفت: اشکال پیش‌آمده هیچ ربطی به زلزله ندارد.

وی با بیان اینکه تعمیر و نگهداری پل‌ها در همة دنیا وجود دارد و پل‌ها باید هر چندوقت یک‌بار بازدید و اصلاح شوند، افزود: پل «شهید بادپا» به‌دلیل عرشه زیاد و طولانی بودن، دو درز «الاستومری» دارد که در اثر مرور زمان و بارهای ترافیکی و دینامیکیِ ناشی از حرکت و تردد خودروها، باید مانند سایر پل‌ها، بازدید، تعمیر و نگهداری شود.

وی ادامه داد: همچنین چون عرشه پل‌ها ازجمله پل «شهید بادپا» زیاد است، وجود درز اجرایی ضروری است.

معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهرداری کرمان با تأکید مجدد بر اینکه مشکل پل «شهید بادپا»، ربطی به زلزله اخیر نداشته است، اظهار داشت: چون قرارداد به‌صورت EPC است، اصلاح هرگونه مشکل پل تا پنج سال، جزو تعهدات پیمانکار است؛ بنابراین، پیمانکار نسبت به اصلاح پل اقدام کرده است.

معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهردار کرمان همچنین در خصوص بازدید شورای فنی استان از پل «شهید بادپا» گفت: شورای فنی استان متشکل از نمایندگان استانداری، راه و شهرسازی، برنامه و بودجه، راهداری، آزمایشگاه مکانیک خاک و دستگاه‌های فنی و اجرایی مربوط، ضمن بازدید میدانیِ چندساعته و دریافت گزارش از مشاور و ناظر پل «شهید بادپا»، موضوع را در کمیته‌های تخصصیِ ایمنی، فنی و ترافیکی خود، بررسی می‌کنند، و به‌زودی گزارش مربوط را ارائه خواهند داد.

انتهای پیام




پل «شهید بادپا» بازگشایی شد

منبع:بــرنا
?
پل «شهید بادپا» بازگشایی شد