پروژۀ انتقال آب خلیج‌فارس به رفسنجان وارد بازی رسانه‌ای شد | اخبار اقتصادی کرمان

نذیر کرمان – گروه اقتصاد:قبل از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری پروژۀ انتقال آب خلیج‌فارس به شهر رفسنجان به بهره‌برداری رسید،اما چند هفته بعد امام‌جمعه رفسنجان با عذرخواهی از مردم در خطبه‌های نماز جمعه اعلام کرد آبی که در زمان افتتاح پروژه در لوله‌ها جریان داشته آب خلیج‌فارس نبوده است. استاندار کرمان عصر ۳۱ مردادماه در جمع […]

نذیر کرمان – گروه اقتصاد:قبل از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری پروژۀ انتقال آب خلیج‌فارس به شهر رفسنجان به بهره‌برداری رسید،اما چند هفته بعد امام‌جمعه رفسنجان با عذرخواهی از مردم در خطبه‌های نماز جمعه اعلام کرد آبی که در زمان افتتاح پروژه در لوله‌ها جریان داشته آب خلیج‌فارس نبوده است.

استاندار کرمان عصر ۳۱ مردادماه در جمع خبرنگاران گفت:«در این زمینه در حق خدمتی که شده است،ظلم شد».

محمدمهدی فداکار با بیان این‌که بیش از هزار میلیارد تومان در این پروژه سرمایه‌گذاری شده است توضیح داد:«آب دو روز قبل از افتتاح پروژه،باز شده بود و در مسیر می‌آمده،آن روز ابتدا قرار بود ارتباط در مخزن R2 برگزار شود،قبل از آن هم شیر آب باز شده بود و آب می‌آمد،اما بعد از آن،چون من عجله داشتم و باید به جلسه‌ای در کرمان می‌رسیدم قرار شد مراسم در رفسنجان انجام شود».

وی ادامه داد:«این پروژه از عید آماده بود. ۲۸ اسفند شرکت واسکو پروژه را تحویل داد و قرار بود شهید آیت‌الله رئیسی برای افتتاح بیایند».

استاندار کرمان دربارۀ بعضی اظهارنظرها مبنی بر افتتاح این پروژه به‌صورت ناقص در آستانۀ انتخابات خاطرنشان کرد:«انتخابات ربطی به پروژه نداشت و ظلم به پروژه شد که در این فضا قرار گرفت».

وی افزود:«چند هزار میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است و برای اولین بار است که شهری در ایران در این مقیاس می‌خواهد از آب دریا استفاده کند و از سوی دیگر آرسنیک آب در رفسنجان بالاست و این آب آن مشکل را اصلاح می‌کند اما ناگهان پروژه به دلیل این کار آسیب دید».

فداکار گفت:«آقای عسکری بعد از آن یک بیانیۀ مفصل دادند زیرا ایشان انسان حق‌طلبی هستند اما موضوع وارد بازی رسانه‌ای شد».

 

دلیل توقف پروژۀ انتقال آب به کرمان

به گزارش خبرنگار نذیر کرمان،وی سپس درخصوص تاخیر پروژۀ انتقال آب خلیج‌فارس به شهر کرمان بیان کرد:«پروژه به دلیل اختلاف مالی با وزارت نیرو مدتی متوقف بود. شرکت‌های صنعتی متعهد شده بودند ۷۰۰ میلیارد تومان پرداخت کنند که ۲۰۰ میلیارد را نقد پرداخت کرده بودند و مابقی آن هم خط رفسنجان تا مخزن R2 بیش از هزار میلیارد تومان هزینه کردند. شرکت‌های صنعتی می‌گفتند که سهم خود را در اجرای بیش از ۲۰ کیلومتر از پروژه پرداخت کردند اما وزارت نیرو تاکید داشت که هنوز ۷۰۰ میلیارد را نپرداختید و به همین دلیل طرح برای مدتی متوقف شد».

استاندار کرمان افزود:«از سوی دیگر مجری طرح ابتدا سازمان آب منطقه‌ای استان بود و بعد با وجود عدم موافقت استان،وزارت نیرو این کار را به آب‌نیرو سپرد و این موضوع نیز سبب شد که پروژه حدود سه‌چهار ماه معطل بماند».

وی اضافه کرد:«الان کار در حال انجام است و آب به کرمان هم می‌رسد و مشکل شهر را به لحاظ پدافندی حل می‌کند».

فداکار ادامه داد:«قطعی‌هایی که در سطح شهر مشاهده می‌شود در بسیاری از موارد قطعی آب نیست بلکه به دلیل افت فشار است. در برخی محله‌ها خانه‌های یک طبقۀ بزرگ به آپارتمان‌های چند واحدی تبدیل شده اما شبکه آبرسانی تغییر نکرده است». /پ




پروژۀ انتقال آب خلیج‌فارس به رفسنجان وارد بازی رسانه‌ای شد

منبع:خبر کرمان
?پروژۀ انتقال آب خلیج‌فارس به رفسنجان وارد بازی رسانه‌ای شد :اخبار استان کرمان – اقتصادی