پروژۀ آبرسانی به شرق استان نیازمند ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار است

فردای‌کرمان – گروه اقتصاد: معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای کرمان گفت:«در صورت تامین اعتبار ۶۰۰ میلیارد تومانی،عملیات اجرایی پروژۀ آبرسانی از سد نسا به شهرهای بم و بروات طی یک سال آینده به پایان می‌رسد». محسن امیری افزود:«خط انتقال و ایستگاه پمپاژ طرح آبرسانی بم دارای پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۳ درصد است […]

فردایکرمان – گروه اقتصاد: معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای کرمان گفت:«در صورت تامین اعتبار ۶۰۰ میلیارد تومانی،عملیات اجرایی پروژۀ آبرسانی از سد نسا به شهرهای بم و بروات طی یک سال آینده به پایان می‌رسد».

محسن امیری افزود:«خط انتقال و ایستگاه پمپاژ طرح آبرسانی بم دارای پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۳ درصد است و بهزودی شاهد افتتاح فاز اضطراری پروژه خواهیم بود».

وی خاطرنشان کرد:«مطالعات طرح آبرسانی به سایر شهرستان‌های شرق استان از جمله فهرج،نرماشیر و ریگان،رو به اتمام است و پس از تصویب آن و در صورت تأمین اعتبار لازم،در سال ۱۴۰۲ پس از طی تشریفات قانونی و انتخاب پیمانکار وارد فاز اجرایی خواهد شد».

به گزارش فردایکرمان به نقل از فت فتو کرمان،معاون شرکت آب منطقه‌ای کرمان با اشاره به روند اجرای طرح انتقال آب شرب از سد نسا بم گفت:«تهیه،حمل و نصب لوله‌های فولادی به پایان رسیده و عملیات نصب اتصالات و شیرآلات،آزمایش و مدفون‌سازی لوله‌ها نیز در مراحل پایانی قرار دارد».

امیری افزود:«همچنین نصب تجهیزات مکانیکال این پروژه به اتمام رسیده و نصب تجهیزات الکتریکال ایستگاه پمپاژ نیز مراحل پایانی خود را طی می‌کند».

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای کرمان با بیان اینکه ساخت بخش تصفیه‌خانه بیش از ۶۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد،ادامه داد:«تجهیزات مربوط به تصفیه‌خانه تهیه و حمل شده و عملیات نصب آن در حال انجام است».

وی تاکید کرد:«تامین،تصفیه و انتقال آب شرب شهرهای بم و بروات به میزان ۲۰ میلیون مترمکعب در سال و در فاز توسعۀ طرح شهرهای فهرج،ریگان و نَرماشیر و ۱۴۲ روستاهای مسیر به میزان حدود ۱۰ میلیون مترمکعب در سال هدف افق زمانی این طرح است که با توجه به وضعیت نامطلوب کمی و کیفی آب شرب منطقه و تبعات بهداشتی و اجتماعی ناشی از آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است».

امیری اضافه کرد:«تامین اعتبار نقدی به موقع و کافی همواره مهم‌ترین چالش این طرح و دیگر طرح‌های اجرایی این شرکت بوده که پرداخت مطالبات ایجادشده توسط پیمانکاران این پروژه در تعهد این شرکت قرار دارد و مستلزم تامین اعتبار است».

وی بیان کرد:«عمدۀ اعتبار این طرح مهم از محل اعتبارات طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای (طرح‌های عمرانی) تامین و تاکنون ۷۴۰ میلیارد تومان فقط برای پروژۀ آبرسانی هزینه شده که ارزش روز هزینه‌های انجام شده برای این پروژه بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است»./پ




پروژۀ آبرسانی به شرق استان نیازمند ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار است

منبع:خبر کرمان
?

پروژۀ آبرسانی به شرق استان نیازمند ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار است

:اخبار استان کرمان – اقتصادی