پروژه فاضلاب شهر کرمان تا ۲ سال آینده به اتمام می‌رسد

گروه استان‌ها- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان با اشاره به آخرین وضعیت پروژه فاضلاب شهر کرمان گفت: این پروژه تا دو سال آینده به اتمام می‌رسد. – اخبار استانها – به گزارش فت فتو از کرمان، محمد طاهری در حاشیه بازدید استاندار کرمان از تصفیه خانه فاضلاب شهر کرمان اظهار داشت: هدف از […]

گروه استان‌ها- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان با اشاره به آخرین وضعیت پروژه فاضلاب شهر کرمان گفت: این پروژه تا دو سال آینده به اتمام می‌رسد.

– اخبار استانها –

به گزارش فت فتو از کرمان، محمد طاهری در حاشیه بازدید استاندار کرمان از تصفیه خانه فاضلاب شهر کرمان اظهار داشت: هدف از این بازدید، روانسازی و تسهیل در اجرای پروژه فاضلاب شهر کرمان است که یکی از پروژه‌های بزرگ، اساسی و زیربنایی کرمان به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه امیدواریم امروز با حضور استاندار کرمان و دیگر مسئولان مشکلات پیش روی این پروژه تسهیل شود گفت: ۲ هزار کیلومتر طول شبکه این پروژه است که تا کنون ۴۸۰ کیلومتر آن توسط خود آبفا و با سرمایه دولت انجام شده و ۵۸۰ کیلومتر آن توسط سرمایه گذار انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان با اشاره به اینکه ۲۱ کیلومتر خط انتقال شبکه است که ۷ کیلومتر آن توسط آبفا و ۱۳ کیلومتر آن توسط سرمایه گذار اجرا شده و یک کیلومتر آن هم هنوز مانده است گفت: ۱۳۰ هزار مترمکعب نیز ظرفیت تصفیه‌خانه است که ۳۰ هزار متر مکعب آن قبلاً توسط آبفا اجرا شده و ۱۰۰ هزار مترمکعب آن توسط سرمایه گزار پروژه شرکت فولاد بوتیا در حال ساخت است.

وی با بیان اینکه تا کنون توسط دولت ۱۰۰ میلیارد تومان به نرخ سنوات گذشته برای اجرای این پروژه هزینه شده گفت: سرمایه گذار نیز هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان قرارداد با شرکت دارد ولی تا کنون هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای اجرای این پروژه هزینه کرده است.

استاندار کرمان: ۱۳۰ هزار میلیارد تومان طرح آماده اجرا در منطقه با مشکل تامین آب روبه‌رو است
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: بازار آب در کشور راه‌اندازی شود

طاهری با اشاره به پیشرفت ۶۰ درصدی پروژه بیان کرد: این پروژه تا دو سال گذشته به‌دلیل کمبود اعتبار مالی با رکود مواجه بوده و فرسایشی شده بود افزود: در دو سال اخیر این پروژه سرعت و شتاب گرفته و امیدواریم تا دوسال آینده به اتمام برسد.

وی با بیان اینکه پساب این پروژه به حوزه صنعتی و صنایع پیرامون شهر کرمان اختصاص دارد افزود: در حال حاضر برای حدود ۵ هزار نفر به طور مستقیم  غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان با اشاره به اینکه با اجرای این پروژه ۱۳۵ هزار انشعاب به شبکه فاضلاب کرمان وصل خواهد شد گفت: در حال حاضر ۱۳ جبهه کاری در سطح شهر کرمان در حال کار هستند.

وی با اشاره به اینکه این پروژه از سال ۷۶ کلید خورد اما به‌دلیل عدم تامین منابع مالی قراردادهای منعقد با شکست روبه‌رو شدند بیان کرد: با اجرای این پروژه در دو سال آینده کرمان نخستین شهر کشور خواهد بود که ۱۰۰ درصد شبکه فاضلاب آن توسعه و به بهره‌برداری رسیده است.

انتهای پیام/۵۱۱/ح




پروژه فاضلاب شهر کرمان تا ۲ سال آینده به اتمام می‌رسد

منبع: تسنــیم
? پروژه فاضلاب شهر کرمان تا ۲ سال آینده به اتمام می‌رسد