پروازهای فرودگاه سیرجان از سر گرفته شد | اخبار اقتصادی کرمان

نذیر کرمان – گروه اقتصاد: پروازهای فرودگاه سیرجان که طی ماه‌های اخیر به‌علت انجام پروژۀ بهسازی سطوح پروازی متوقف شده بود،از امروز دوشنبه ۳۰ مهرماه،از سر گرفته شد. پرواز تهران – سیرجان امروز در فرودگاه سیرجان انجام شد و طی مراسمی بهره‌برداری از این پروژه با حضور معاون وزیر و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری […]

نذیر کرمان – گروه اقتصاد: پروازهای فرودگاه سیرجان که طی ماه‌های اخیر به‌علت انجام پروژۀ بهسازی سطوح پروازی متوقف شده بود،از امروز دوشنبه ۳۰ مهرماه،از سر گرفته شد.

پرواز تهران – سیرجان امروز در فرودگاه سیرجان انجام شد و طی مراسمی بهره‌برداری از این پروژه با حضور معاون وزیر و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اعلام شد.

به گزارش نذیر کرمان به نقل از نذیر کرمان کرمان،کاپیتان رضا نخجوانی معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در این مراسم گفت:«امروز با مجوز رسمی سازمان هواپیمایی کشوری برنامۀ بهره‌برداری از پروژۀ بهسازی سطوح پروازی فرودگاه شهدای سیرجان و آغاز مجدد پروازها در این فرودگاه انجام شد».

وی افزود:«باند و ساختمان‌های موجود در فرودگاه سیرجان به دلیل موضوعات ایمنی نیازمند ترمیم و بهسازی بود،از این‌رو موضوع در دستور کار شرکت فرودگاه‌های کشور قرار گرفت».

نخجوانی ادامه داد:«اقدامات عمرانی در فرودگاه سیرجان خارج از محدودۀ زمانی مورد انتظار انجام شد و این مهم بیش از ۲ هزار میلیارد ریال (۲۳۰ میلیارد تومان) هزینه در برداشت».

معاون وزیر راه اضافه کرد:«با اقدامات عمرانی،باند فرودگاه سیرجان به صورت اساسی تعمیر و مرمت شد».

وی با اشاره به اینکه افزایش طول باند فرودگاه سیرجان از اقدامات انجام شده است گفت:«اقداماتی در زمینۀ سیستم روشنایی باند و ترمینال نیز به شایستگی در این فرودگاه انجام شد».

نخجوانی یادآور شد:«اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام،سیاست دولت و وزارت راه و شهرسازی است و در نظر داریم این پروژه‌ها را هر چه زودتر به مرحلۀ بهره‌برداری برسانیم تا مردم بتوانند از آنها استفاده کنند».

به گزارش نذیر کرمان،طول باند در طرح بهسازی فرودگاه سیرجان از سه‌هزار و ۷۰۰ متر به سه‌هزار و ۸۶۰ متر افزایش پیدا کرده است.

شروع این پروژه از فروردین ۱۴۰۲ بوده که تا امروز تراش و آسفالت کل عوامل پروازی،سیستم روشنایی،نصب و خط کشی انجام شده و عملیات استریپ‌سازی (اصطلاح تخصصی در فرآیند فرودگاه ها) به‌منظور افزایش ایمنی نیز تا پایان سال‌جاری ادامه دارد.

براساس این گزارش همزمان عملیات موسوم به سیویل ورک محل نصب سامانۀ DVOR نیز به اتمام رسیده و آمادۀ نصب تجهیزات و برق‌رسانی است.

افزایش یکهزارو ۱۰۰ متر مربعی فضای ترمینال به ظرفیت موجود که اینک یکهزارو ۶۰ مترمربع بوده (ظرفیت ترمینال ۲ برابر می‌شود) نیز در دست اقدام است که پیشرفت ۸۵ درصدی دارد. /پ




پروازهای فرودگاه سیرجان از سر گرفته شد

منبع:خبر کرمان
?پروازهای فرودگاه سیرجان از سر گرفته شد :اخبار استان کرمان – اقتصادی