پرداخت میلیاردها ریال مساعده به کشاورزان رفسنجانی | اخبار کرمان و شهرستان ها

نذیر کرمان/کرمان مدیرعامل شرکت تعاونی پسته رفسنجان گفت: برخی از کشاورزان خرد با مشکل تامین نقدینگی برای پرداخت هزینه‌های برداشت محصول پسته روبه‌رو هستند که از اواسط شهریورماه میلیاردها ریال مساعده به کشاورزان عضو شرکت تعاونی پرداخت شده است. محسن هاشمیان امروز ۲۲ مهرماه در این رابطه اظهار کرد: فصل برداشت محصول پسته فرا رسیده […]



نذیر کرمان/کرمان مدیرعامل شرکت تعاونی پسته رفسنجان گفت: برخی از کشاورزان خرد با مشکل تامین نقدینگی برای پرداخت هزینه‌های برداشت محصول پسته روبه‌رو هستند که از اواسط شهریورماه میلیاردها ریال مساعده به کشاورزان عضو شرکت تعاونی پرداخت شده است.

محسن هاشمیان امروز ۲۲ مهرماه در این رابطه اظهار کرد: فصل برداشت محصول پسته فرا رسیده و حجم فعالیت کشاورزان پسته‌کار استان کرمان افزایش زیادی پیدا کرده است.

 وی ادامه داد: متاسفانه به دلیل مشکلات خشکسالی، قیمت محصول و … برخی از کشاورزان خرد با مشکل تامین نقدینگی برای پرداخت هزینه‌های برداشت محصول از جمله هزینه‌های مربوط به کارگران، ضبط و جمع‌آوری پسته روبه‌رو هستند که شرکت تعاونی تولیدکنندگان پسته رفسنجان مانند سال گذشته، با برنامه‌ریزی که انجام داده، درصدد رفع بخشی از این مشکل برآمده است.

هاشمیان بیان کرد: برای رفع مشکل فوق از اواسط شهریورماه میلیاردها ریال مساعده به کشاورزان عضو شرکت تعاونی پرداخت شده که پس از برداشت محصول، پسته با کیفیت را به شرکت تحویل دهند.

وی گفت: علاوه بر پرداخت مساعده، سهامداران شرکت کود و سم مرغوب و با کیفیت موردنیاز باغات را از شرکت تعاونی تهیه می‌کنند.

هاشمیان به دیگر فعالیت‌های شرکت تعاونی نیز اشاره و بیان کرد: از جمله فعالیت‌های مهم احداث نیروگاه ۱۰ مگاواتی خورشیدی در محل شرکت خدمات کشاورزی و صنعتی رفسنجان است و به زودی وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

وی تصریح کرد: در شرایطی که شبکه تولید برق کشور به دلیل خشکسالی و سایر مشکلات در تابستان به شدت تحت فشار بود و کشاورزان در شرایط بسیار بدی قرار داشتند، نیروگاه مذکور می‌تواند بسیار مفید واقع شود.

هاشمیان در ادامه همچنین از طرح وسیع بسته‌بندی متنوع محصولات شرکت پسته شامل انواع و اقسام سلفون، قوطی،  چهار مغز و کره پسته خبر داد که این محصولات برای فروش به اقصی نقاط کشور ارسال می‌شوند.

مدیرعامل شرکت تولیدکنندگان پسته رفسنجان در پایان به احداث گلخانه هیدروپونیک هوشمند(high-tech)  با متراژ ۷۲۲۵ متر در فاز اول توسط شرکت سهامی خاص اشاره کرد و گفت: همه سهام این شرکت متعلق به شرکت تعاونی تولید کنندگان پسته رفسنجان است و در این گلخانه انواع محصولات کشاورزی تولید خواهد شد که در منطقه جنوب‌شرق کشور بی‌نظیر است و به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام


پرداخت میلیاردها ریال مساعده به کشاورزان رفسنجانی

منبع: ایـسنا
? پرداخت میلیاردها ریال مساعده به کشاورزان رفسنجانی