پدافند غیرعامل قدرت بازدارندگی کشور را بالا می برد

فت فتو/کرمان امام جمعه بم گفت: پدافند غیرعامل قدرت بازدارندگی کشور را بالا می‌برد و مردم در جریان اخلال در جایگاه‌های سوخت شیطنت دشمن خوب را فهمیدند و وارد فضاسازی دشمن نشدند که سعی در القای گرانی بنزین داشت. حجت الاسلام”قاسم دانشی” هشتم آبان ماه در جلسه پدافند غیرعامل شهرستان بم با اشاره به توطئه […]

فت فتو/کرمان امام جمعه بم گفت: پدافند غیرعامل قدرت بازدارندگی کشور را بالا می‌برد و مردم در جریان اخلال در جایگاه‌های سوخت شیطنت دشمن خوب را فهمیدند و وارد فضاسازی دشمن نشدند که سعی در القای گرانی بنزین داشت.

حجت الاسلام”قاسم دانشی” هشتم آبان ماه در جلسه پدافند غیرعامل شهرستان بم با اشاره به توطئه های دشمن و تلاش برای ضربه زدن به ایران اسلامی در همه مقاطع تاریخ انقلاب اسلامی بیان کرد: پدافند غیرعامل قدرت بازدارندگی کشور را بالا می‌برد و مردم در جریان اخلال در جایگاه‌های سوخت شیطنت دشمن خوب را فهمیدند و وارد فضاسازی دشمن نشدند که سعی در القای گرانی بنزین داشت.

وی با بیان اینکه پدافند غیر عامل باید به طور شایسته توسعه پیدا کند، عنوان کرد: در صورتی که پدافند غیر عامل همزمان با توسعه علم و تکنولوژی توسعه پیدا نکند مشکلات متعددی ایجاد می‌شود.

دانشی با اشاره به اینکه طبق فرموده مقام معظم رهبری، پدافند غیرعامل در حوزه‌های مختلف کاربرد دارد و ماموریت پدافند غیرعامل مقابله با تهدیدات زیرساختی کشور است، تصریح کرد: جریان بنزین در هفته قبل نشان داد  اگر نتوانیم زیرساخت‌ها را محکم کنیم ضربه می‌خوریم.

به گزارش فت فتو، “کدوری” مدیر آموزش و پرورش شهرستان بم نیز در این جلسه اظهار کرد: امروز دشمنان نظام تحریم‌هایی در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی اعمال کرده‌اند که ایران اسلامی با هوشیاری در مقابل آنها می‌ایستد.

وی با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل سرمایه‌ای انسانی برای مدیریت بحران و کاهش تلفات در حوزه‌های مختلف است که منافع عمومی و امنیت را به دنبال دارد، افزود: از شاخص‌های ارزشمند در نظام مقدس جمهوری اسلامی همراهی مردم با برنامه‌های مختلف است و این مهم ریشه در مبانی دین مبین اسلام دارد.

کدوری  به نقش شهدای دانش آموز پرداخت و بیان کرد: شهدای دانش آموز نقش خود را به درستی در جنگ ایفا کردند و می توان به عنوان مثال از شهید فهمیده و شهید بهنام محمدی یاد کرد که این شهدا با توجه به سن کمی که داشتند توانستند جنگ را به خوبی رهبری کنند.

وی یادآور شد: شما دانش آموزان امروز می توانید نقش مهمی در راستای پدافند غیرعامل ایفا کنید چراکه دشمن دیگر با سلاح به جنگ ما نمی آید و امروز با جنگ سایبری ما را نشانه می رود که نقش علم و فناوری در جنگیدن بسیار موثر واقع می شود .

همچنین “هادی شهسوارپور” فرماندار بم در این جلسه گفت: پدافند غیرعامل به معنای کاهش آسیب پذیری در هنگام بحران بدون استفاده از اقدامات نظامی و صرفا با بهره‌گیری از فعالیت‌های غیرنظامی  و مدیریتی است. 

وی افزود: هر اقدام غیرمسلحانه‌ای که سبب کاهش آسیب‌پذیری نیروی انسانی، ساختمان‌ها، تاسیسات، تجهیزات، اسناد و شریان‌های کشور در مقابل عملیات خصمانه و مخرب دشمن گردد، پدافند غیرعامل نام دارد و براساس این تعریف، پدافند غیرعامل مجموعه اقداماتی است که انجام می شود تا در صورت بروز جنگ، خسارات احتمالی به حداقل میزان خود برسد.

انتهای پیام




پدافند غیرعامل قدرت بازدارندگی کشور را بالا می برد

منبع:ایـسنا
? پدافند غیرعامل قدرت بازدارندگی کشور را بالا می برد