پایگاه اورژانس فرودگاه بم راه‌اندازی شد/ نیاز به ۱۰ پایگاه در شرق استان | اخبار کرمان و شهرستان ها

نذیر کرمان/کرمان رئیس اورژانس پیش بیمارستانی شهرستان بم از راه‌اندازی پایگاه ۱۱۵ در محل ارگ جدید بم خبر داد. دکتر حمید  بارانی امروز، ۲۱ مرداد ماه در جمع خبرنگاران از نیروهای اورژانس به عنوان سربازان گمنام حوزه سلامت یاد کرد و افزود: نیروهای اورژانس در اولین لحظات حوادث و بلایا، به یاری بیماران و مصدومان […]



نذیر کرمان/کرمان رئیس اورژانس پیش بیمارستانی شهرستان بم از راه‌اندازی پایگاه ۱۱۵ در محل ارگ جدید بم خبر داد.

دکتر حمید  بارانی امروز، ۲۱ مرداد ماه در جمع خبرنگاران از نیروهای اورژانس به عنوان سربازان گمنام حوزه سلامت یاد کرد و افزود: نیروهای اورژانس در اولین لحظات حوادث و بلایا، به یاری بیماران و مصدومان می‌پردازند.

وی با اشاره به رایگان بودن عمده خدمات اورژانس بیان کرد: یکی از اهداف اورژانس کشور گسترش پایگاه‌ها در تمام محدوده شهرهاست و در حال حاضر ۲۳ پایگاه در شرق استان کرمان در حال خدمت رسانی هستند.

بارانی اظهار کرد: یکی از پارامترهای ارزیابی، استاندارد حضور اورژانس به موقع بر بالین بیمار است که تا کنون تلاش شده حضور بر بالین مددخواهان و انتقال به موقع در دستور کار قرار بگیرد.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی بم گفت: بیش از ۳۲۰۰ تماس با مراکز پیام و فرماندهی اورژانس ۱۱۵ در ماه داریم که ۲۰۰ مورد مزاحم تلفنی است.

وی در ادامه بر ضرورت آموزش همگانی و مشارکت فعال عموم مردم در دوره‌های آموزشی، پرهیز از ایجاد مزاحمت‌های تلفنی و تماس‌های غیر اورژانس مانند کسب اطلاعات دارویی و بازگشایی مسیر آمبولانس برای تردد سریع و امکان امدادرسانی مطلوب به بیماران و مصدومان در حوادث تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه بعضی از تماس‌ها با اورژانس در دستور کار فوریت‌ها  قرار ندارد، گفت: مردم باید بدانند کار فوریت‌های پزشکی بر اساس برنامه‌های طبقه‌بندی سازمان است تا نسبت به آن اقدام شود .

بارانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به خدمت‌رسانی کارکنان اورژانس به زائران اربعین اظهار کرد: استاندارد حضور بر بالین بیماردر درون شهر هشت دقیقه و در بیرون از شهر۱۴ دقیقه است.

رئیس اورژانس بم با اشاره به اینکه مستهلک بودن ناوگان ما را با مشکلاتی مواجه می‌کند، افزود: در شرق استان کرمان ۲۳ پایگاه اورژانس وجود دارد و یک اتوبوس آمبولانس و یک موتورلانس و ۲۲ آمبولانس داریم که با سختی نگهداری می‌شوند.

وی افزود: در شرق استان کرمان نیاز به ۱۰ پایگاه داریم که پنج پایگاه مصوب شده و امیدواریم به زودی تمام پایگاه‌های امداد جاده‌ای در شهر تصویب و به بهره‌برداری برسند.

انتهای پیام


 پایگاه اورژانس فرودگاه بم راه‌اندازی شد/ نیاز به ۱۰ پایگاه در شرق استان

منبع: ایـسنا
?  پایگاه اورژانس فرودگاه بم راه‌اندازی شد/ نیاز به ۱۰ پایگاه در شرق استان