پایان هفته‌ها حداقل ۵۰۰۰ نفر گردشگر زیارتی در کرمان داریم | اخبار کرمان و شهرستان ها

نذیر کرمان/کرمان استاندار کرمان گفت: گردشگری زیارت اکنون در کرمان فعال است و پایان هفته‌ها حداقل حدود ۵۰۰۰ نفر گردشگر داریم. محمدمهدی فداکار در گردهمایی فعالان و مسئولان گردشگری استان کرمان اظهار کرد: حوزه گردشگری فراز و نشیب دارد و باید دائم رقابت و مراقبت کنیم. وی با اشاره به اینکه در داخل کشور کلی […]



نذیر کرمان/کرمان استاندار کرمان گفت: گردشگری زیارت اکنون در کرمان فعال است و پایان هفته‌ها حداقل حدود ۵۰۰۰ نفر گردشگر داریم.

محمدمهدی فداکار در گردهمایی فعالان و مسئولان گردشگری استان کرمان اظهار کرد: حوزه گردشگری فراز و نشیب دارد و باید دائم رقابت و مراقبت کنیم.

وی با اشاره به اینکه در داخل کشور کلی گردشگر را می‌توان جذب کرد و باید با استان‌های دیگر رقابت کنیم، افزود: ساختارها سخت است و برای واگذاری زمین با مشکل مواجه می‌شویم اما باید بجنگیم و این بخشی از کار است و نباید رها کنیم.

استاندار کرمان گفت: باید برخی مشکلات به طور ویژه تدبیر و حل شود که از جمله آن مسئله سوخت است که مختص کرمان نیز نیست.

وی با اشاره به سنگ‌اندازی در مسیر پروژه‌های سرمایه‌گذاری و گردشگری عنوان کرد: پای انتقادها و حرف‌ها ایستادیم و برخی مشکلات را حل کردیم و باید با عزم جدی کار را پیش ببریم.

فداکار گفت: برخی فقط نشسته‌اند و می گویند مشکل داریم، در حالی که باید مراجعه کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر جشنواره‌های مختلفی در استان کرمان برگزار می‌شود که اکثر آنها در حوزه کشاورزی است که به حوزه گردشگری کمک می‌کند و حضور در نمایشگاه‌های تخصصی داخلی و خارجی یک ضرورت است.

استاندار کرمان در پایان سخنانش ضمن تاکید بر فروش صنایع دستی در بوم گردی‌ها، گفت: روند صدور مجوزها در حوزه گردشگری باید تسریع شود، ضمن اینکه برای رونق گردشگری باید کار فرهنگی کرد.

به گزارش نذیر کرمان، در این نشست که شامگاه ۱۸ مهرماه برگزار شد، محمدرضا وحیدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان گفت: برنامه اصلی استان گردشگری است و مهمترین بخش آمایش کشور، گردشگری شده است.

وی تصریح کرد: باید جایگاه استان کرمان در آمایش کشور را تبلیغ کنیم و در برنامه بلندمدت کشور جایگاه استان کرمان به خوبی تدوین شد و امیدواریم بتوانیم از این قابلیت استفاده بهینه را ببریم.

وحیدی بیان کرد: سهم ارزش افزوده بخش گردشگری استان کرمان در مقایسه با متوسط کشور بسیار پایین‌تر است و جای کار بسیاری در این حوزه وجود دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر اقدامات خوبی از سوی فعالان گردشگری و دستگاه‌های دولتی صورت گرفته، در ادامه افزود: گردشگر نمی‌خواهد ساختمان لوکس را ببیند و بافت سنتی را می‌پسندد.

وی بیان کرد: مالکیت بناهای تاریخی ما مشکل دارد و باید مالکیت‌ها را به سرانجام برسانیم. ضمن اینکه صنایع تمایل دراند بر روی کاروانسراها و بناهای تاریخی سرمایه‌گذاری کنند و باید موضوع مالکیت حل شود.

انتهای پیام


پایان هفته‌ها حداقل ۵۰۰۰ نفر گردشگر زیارتی در کرمان داریم

منبع: ایـسنا
? پایان هفته‌ها حداقل ۵۰۰۰ نفر گردشگر زیارتی در کرمان داریم