پاسخ به شبهاتی درباره فرزندآوری/ کاهش جمعیت، سیاست مقطعی بود

نذیر کرمان/کرمان مسئول تعلیم و تربیت بسیج سپاه استان کرمان با اشاره به مسائل مطرح شده در زمینه فرزندآوری از جمله گرانی، تربیت فرزندان و … گفت: باید نگرش و فرهنگ تغییر پیدا کند؛ مسائل مادی در این زمینه صرفا ملاک نیست چراکه قشرهای مرفه‌تر فرزندان کمتری دارند. حجت الاسلام شاهمرادی امروز دوم خردادماه در […]

نذیر کرمان/کرمان مسئول تعلیم و تربیت بسیج سپاه استان کرمان با اشاره به مسائل مطرح شده در زمینه فرزندآوری از جمله گرانی، تربیت فرزندان و … گفت: باید نگرش و فرهنگ تغییر پیدا کند؛ مسائل مادی در این زمینه صرفا ملاک نیست چراکه قشرهای مرفه‌تر فرزندان کمتری دارند.

حجت الاسلام شاهمرادی امروز دوم خردادماه در جلسه شورای اداری استان کرمان اظهار کرد: جمعیت مسئله مبنایی است که تمام مسائل کشور و آینده نظام متاثر از این موضوع است.

وی با بیان اینکه کاهش جمعیت در دهه ۶۰، با توجه به زیرساخت ها و نرخ جمعیت در آن زمان و یک سیاست مقطعی و در جای خود درست بود، افزود: آن زمان تعداد فرزند در خانوارها و نرخ باروری ۶ بود اما اما مبنای سیاست این بود در سال ۱۳۹۰ به عدد چهار برسیم در حالی که در سال ۷۱ به این عدد رسیدیم و در سال ۹۰ به نرخ ۱.۶ درصد رسیدیم.

شاهمرادی بیان کرد: در سه دهه گذشته نرخ باروری در کل دنیا کاهش ۳۳ درصدی، جهان اسلام ۴۱ درصد و ایران کاهش ۷۰ درصدی داشته است.

وی بیان کرد: سازمان ملل با سناریوی حد پایین، جمعیت ایران را اینگونه ارزیابی می کند که جمعیت کشورمان در ۱۴۸۰ تعداد ۳۱ میلیون نفر خواهد بود که ۴۷ درصد آن در سن پیری قرار دارند.

مسئول تعلیم و تربیت بسیج سپاه استان کرمان با اشاره به آسیب ها و تبعات پیری جمعیت گفت: هزینه نگهداری از سالمندان به شدت بالاست و کشوری که پیر بشود نظام بهداشت آن دچار بحران خواهد شد. ضمن اینکه یک فرزند نمی تواند والدین را در سالمندی اداره کند و دولت مجبور است ورود بکند و حتی اگر خود فرزند اداره کند، جلوی رشد اجتماعی او گرفته می شود.

وی اظهار کرد: کم شدن نیروی کار از دیگر پیامدهاست که کاهش تولید را به دنبال دارد در حالی که تولید شاه کلید اقتصاد کشور است.

شاهمرادی با اشاره به مسائل مطرح شده در زمینه فرزندآوری از جمله گرانی، تربیت فرزندان و … عنوان کرد: باید نگرش و فرهنگ تغییر پیدا کند؛ مسائل مادی در این زمینه صرفا ملاک نیست چراکه قشرهای مرفه تر فرزندان کمتری دارند.

وی با بیان اینکه تربیت فردی نیست، بلکه محیطی است تصریح کرد: ما محیط را فراهم می کنیم. دفاع مقدس محیط تربیتی بود که خروجی آن معراجی بود.

مسئول تعلیم و تربیت بسیج سپاه استان کرمان با اشاره به اینکه در طلاق آمار جالبی نداریم و باید این مسئله حل شود، تصریح کرد: باید راه حل قرآنی و مسئله حکمین در این موارد را به کار ببندیم. چرا با یک اختلاف و دعوا سراغ دادگاه می رویم؟

وی با اشاره به اهمیت جایگاه مادری بیان کرد: وقت نقش مادر در جامعه ضعیف شود، فرزندآوری نیز ضعیف می شود. ضمن اینکه باید به سیره ائمه و پیامبران در خانواده توجه کنیم.

شاهمرادی با تاکید بر اینکه همه ما در حوزه جمعیت وظیفه داریم، گفت: در اختیار قرار دادن امکانات، مسکن، پرداخت هزینه های درمان ناباروری، همکاری با مادران کارمند و … باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه فعالیت در زمینه جوانی جمعیت تکلیف است و همه ما مخاطب مقام معظم رهبری در این موضوع هستیم، گفت: باید کارهای زیبا، هنرمندانه در ترویج فرزندآوری صورت بگیرد. کمتر از پنج سال فرصت داریم و بعد از آن وارد چاله جمعیتی می شویم.

به گزارش نذیر کرمان، مریم السادات طباطبایی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان نیز در این جلسه با ارائه گزارشی درباره اقدامات صورت گرفته در راستای جوانی جمعیت اظهار کرد: در این زمینه همه باید همکاری کنیم تا کشور را از خطر پیری نجات بدهیم.

انتهای پیام




پاسخ به شبهاتی درباره فرزندآوری/ کاهش جمعیت، سیاست مقطعی بود

منبع: ایـسنا
? پاسخ به شبهاتی درباره فرزندآوری/ کاهش جمعیت، سیاست مقطعی بود