وکیل و قاضی هیچگاه مقابل هم نیستند

فت فتو/کرمان رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: وکیل و قاضی هیچگاه مقابل هم نیستند. اگرچه ظاهرا در مقابل هم هستند اما هدف آنها (احقاق حق و ابطال باطل) مشترک است. حجت الاسلام ابراهیم حمیدی عصر امروز هفتم اسفندماه در مراسم هفتادمین سالروز استقلال کانون وکلای دادگستری و روز وکیل در کرمان با اشاره به […]

فت فتو/کرمان رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: وکیل و قاضی هیچگاه مقابل هم نیستند. اگرچه ظاهرا در مقابل هم هستند اما هدف آنها (احقاق حق و ابطال باطل) مشترک است.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی عصر امروز هفتم اسفندماه در مراسم هفتادمین سالروز استقلال کانون وکلای دادگستری و روز وکیل در کرمان با اشاره به وجهه و جایگاه وکلا و حقوقدانان در جامعه اظهار کرد: وکلا مسئولیت بسیار مهم و بی بدیلی دارند. کاری که از دست وکلا بر می آید، از دست قاضی بر نمی آید.

وی خطاب به وکلا بیان کرد: شما وظیفه دفاع را دارید و قاضی حق دفاع ندارد. قاضی مقام قضائی بی طرفی است که باید بین طرفین، بدون جانبداری از یکی، قضاوت کند.

حمیدی تصریح کرد: در نظام دادرسی ما و در کل دنیا وکیل یک جایگاه دفاعی دارد و باید از موکل خودش دفاع کند، به ویژه افرادی در جامعه هستند که قدرت دفاع و بیان ندارند و قدرت اینکه بتوانند حق خودشان را در دادگاه استیفا کنند، ندارند. هر چند حق با آنها باشد و این وکلا هستند در پرونده ورود پیدا کرده و زبان و بیان موکل شده و از او با ارائه مستندات دفاع می کنند و حق او را می گیرند و این مسئولیت کوچکی نیست.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به پاداش معنوی کار وکلا در فرهنگ دینی ما بیان کرد: شما شغل مقدس و مهم وکالت را به عهده دارید و باید از این فرصت با کار عالمانه، مطالعه دقیق و نوشتن لوایح مستند و قانونی از موکل خود دفاع کنید.

وی با تاکید بر رعایت اخلاق حرفه ای توسط وکلا، بیان کرد: انتظار این است اگر یک وکیل در حین دادرسی متوجه شد حق با موکلش نیست، نباید ناحق از موکل دفاع کند و این خط قرمز است. نباید به هر قیمتی از دادگاه رای بگیریم در حالی که حق با موکل نیست و نباید بخواهیم قاضی رای خلاف واقع صادر کند.

حمیدی اظهار کرد: وکیل و قاضی هیچگاه مقابل هم نیستند. اگرچه ظاهرا در مقابل هم هستند اما هدف آنها (احقاق حق و ابطال باطل) مشترک است.

انتهای پیام




وکیل و قاضی هیچگاه مقابل هم نیستند

منبع: ایـسنا
? وکیل و قاضی هیچگاه مقابل هم نیستند