ولایت‌مداری درس مهم معصومه (س) به بانوان | اخبار استان کرمان

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرنگان رهبری گفت: حضرت معصومه (س) در حالی که مسائل شرعی را به‌شدت رعایت می‌کند، اما در سیاسی‌ترین صحنه یعنی حمایت از امام زمان خود قدم برمی‌دارد و این مهم برای بانوان ما درس ولایت‌مداری دارد که در مسیر حمایت از امامت و ولایت باید انسان اهل فداکاری باشد. […]




نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرنگان رهبری گفت: حضرت معصومه (س) در حالی که مسائل شرعی را به‌شدت رعایت می‌کند، اما در سیاسی‌ترین صحنه یعنی حمایت از امام زمان خود قدم برمی‌دارد و این مهم برای بانوان ما درس ولایت‌مداری دارد که در مسیر حمایت از امامت و ولایت باید انسان اهل فداکاری باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد شیخ‌بهایی در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ ضمن عرض تسلیت وفات حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها گفت: حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها  بین دختران امام موسی کاظم علیه‌السلام از امتیازات ویژه‌ای برخوردار هستند. گرچه ما گزارش‌های فراوانی از زندگی ایشان نداریم، امام همین میزان که داریم، نتایج بسیاری بر آن مترتب است.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: حداقل چهار امام معصوم علیه‌السلام زیارت ایشان را باعث بهشت رفتند دانسته‌اند و این نشان می‌دهد که جایگاه حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها، جایگاه خیلی بلندی است.

وی بیان کرد: حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها بعد از آن‌که برادر ایشان حصرت امام رضا علیه‌السلام به اجبار به ایران آورده شدند، حضرت با برخی از خانواده خود برای آمدن به ایران و رسیدن به امام رضا علیه‌السلام، عازم شدند.

شیخ‌بهایی ادامه داد: در آن زمان درست است که حکومت، پست ولایت‌عهدی را به امام رضا علیه‌السلام داده بود اما در بین اقشار مردم دشمنی برخی از گروه‌ها با اهل‌بیت علیهم‌السلام باعث می‌شد که اهل‌بیت علیهم‌السلام که عازم ایران شده بودند، نتوانند به‌راحتی طی مسیر کنند و در برخی جاها مورد استقبال و در برخی جاها مورد حمله دشمنان قرار می‌گرفتند.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: از جمله می‌توان به قافله حضرت معصومه علیه‌السلام اشاره داشت که در نزدیکی قم، درگیر شدند، برخی به شهادت رسیدند و خانم را توانستند به قم برسانند که در قم، شیعیان بودند و به استقبال ایشان آمدند ولی عمر ایشان کفاف نداد و بعد از ۱۷ روز که در قم بودند، وفات کردند و در قم دفن شدند.

وی تصریح کرد: آثار قبر این بانو بزرگوار همین بس که حوزه علمیه شیعه هزار ساله است که آثار قم در حوزه علم، فقه، معرفت و محبت اهل‌بیت علیهم‌السلام به دنیا منتشر می‌شود و به‌ویژه بعد از انقلاب اسلامی. انقلاب از قم آغاز شد و استمرار آن نیز از قم بود و قیام مردم قم نیز ۱۹ دی بود و مردم این منطقه در جنگ هم خوش درخشیدند. بعد از آن هم قم مرکز صدور انقلاب و صدور فقه اهل‌بیت به جهان است و دانش‌ آموختگان قم هم‌اکنون در کشورهای مختلف مشغول تبلیغ هستند.

شیخ‌بهایی اظهار کرد: حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، در حالی که مسائل شرعی را به‌شدت رعایت و حریم و حجاب خود را حفظ می‌کند، اما در سیاسی‌ترین صحنه یعنی حمایت از امام زمان خود قدم برمی‌دارد و حرکت می‌کند و در این مسیر به شهادت می‌رسد و این مهم برای بانوان ما درس ولایت‌مداری دارد که در مسیر حمایت از امامت و ولایت باید انسان اهل فداکاری باشد.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها یکی از معدود امامزادگانی است که زیارت مخصوصه دارد. در زیارت ایشان ما به همه انبیا و امامان سلام می‌دهیم و بعد به این بانو سلام می‌دهیم و در زیارت از ایشان می‌خواهیم که ما را در بهشت شفاعت کنند.

وی خاطرنشان کرد: در برخی از گزارش‌ها آمده است که حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها مرجع دینی مردم بوده‌اند و به سوالات مردم در مسائل دینی جواب می‌دادند و محل عبادت حضرت در قم، محل تبرک شده است و این مسائل این مهم این پیام را برای بانوان ما دارد که می‌شود با حفظ حجاب و عفاف در صحنه‌های مختلف اجتماع، حضور داشت.

انتهای خبر/م
 


ولایت‌مداری درس مهم معصومه (س) به بانوان

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? ولایت‌مداری درس مهم معصومه (س) به بانوان