وقوع حوادث ناشی از سیل زیرسایه کمبود اعتبارات در جنوب کرمان

فرماندار جیرفت، گفت: شهر جیرفت بین سه رودخانه هلیل، شور و ملنتی محصور شده و با اعتبارات کمی که داریم هر ساله باید شاهد وقوع حوادث تلخ ناشی از سیل باشیم. – اخبار استانها – احمد بلندنظر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به اینکه با توجه به تغییرات آب و هوایی و […]

فرماندار جیرفت، گفت: شهر جیرفت بین سه رودخانه هلیل، شور و ملنتی محصور شده و با اعتبارات کمی که داریم هر ساله باید شاهد وقوع حوادث تلخ ناشی از سیل باشیم.

– اخبار استانها –

احمد بلندنظر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به اینکه با توجه به تغییرات آب و هوایی و شرایط اقلیمی هر ساله شاهد بارش‌های سیل‌آسا در جنوب استان کرمان و شهرستان جیرفت هستیم، اظهار داشت: بررسی آمار ۳۰ سال گذشته بیانگر وقوع یکسری تغییرات اقلیمی شدید نه تنها در منطقه که در کل ایران و جهان است، تغییرات نگران‌کننده‌ای که در فاصله کمتر از سه دهه وضعیت اقلیمی ایران را دگرگون کرده است.

وی با اشاره به سیل چند روز گذشته در شهرستان جیرفت، بیان کرد: در فاصله ۳۰ کیلومتری بالادست رودخانه هلیل، بارش باران اتفاق افتاده بود که متاسفانه این بارش‌ها منجر به جاری شدن سیلاب و جان‌باختن ۱۵ نفر شد.

فرماندار شهرستان جیرفت با بیان اینکه شهر جیرفت در بین سه رودخانه هلیل، شور و ملنتی محصور شده است و با اعتبارات کمی که در حوزه آبخوانداری، آبخیزداری و راهداری داریم هر ساله باید شاهد وقوع چنین حوادث، مشکلات و معضلاتی باشیم، گفت: برای حل مشکلات این شهرستان نیازمند اعتبارات ملی هستیم.

پایان عملیات امدادرسانی حادثه طغیان هلیل‌رود/ کشف ۱۵ جسد

وی با اشاره به اینکه سال گذشته کارهای خوبی در حوزه پیشگیری از سیل در شهرستان جیرفت انجام شد، افزود: با کمکی که سال گذشته از بخش خصوصی، معادن و شرکت‌ها گرفتیم، توانستیم با لایروبی رودخانه‌ها تلفات و مشکلات کمتری داشته باشیم.

بلندنظر با بیان اینکه همه این اقدامات تنها یک مُسکن بوده و درمان قطعی برای این مشکلات نیست، ادامه داد: در خیلی از قسمت‌های شهر جیرفت سطح آب رودخانه‌ها از سطح شهر و خانه‌ها بالاتر آمده است.

وی با اشاره به اینکه باید در بالادست این رودخانه‌ها، پروژه‌های آبخوانداری و آبخیزداری انجام شده و لایروبی رودخانه‌ها به صورت اصولی انجام شود، بیان کرد: واقعیت این است که اعتبارات شهرستانی پاسخگوی حل مشکلات نیست.

فرماندار شهرستان جیرفت با اشاره به اینکه مجموع اعتبارات امسال شهرستان جیرفت در تمام حوزه‌ها ۵۰۷ میلیارد تومان است که چیزی در حدود ۳۰ تا ۶۰ درصد این اعتبارات تخصیص پیدا می‌کند، گفت: برای تکمیل سیل‌بند خرم چیزی در حدود هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز بود و از کل اعتباری که برای ترمیم آن در مسیر رودبار به زهکلوت نیاز بود، ۵۰ میلیارد تومان گذاشته شده است.

انتهای پیام/۵۱۱/




وقوع حوادث ناشی از سیل زیرسایه کمبود اعتبارات در جنوب کرمان

منبع: تسنــیم
? وقوع حوادث ناشی از سیل زیرسایه کمبود اعتبارات در جنوب کرمان