وقتی دولت شهید رئیسی سرنخ موفقیت می‌شود

بارها شاهد هستیم که افراد مختلف در محافل و یا بزرگانی چون مقام معظم رهبری از دولت سه ساله شهید رئیسی به‌عنوان الگو یاد می‌کنند، حال این دولت پزشکیان است که می‌تواند الگو برداری کند و یا چون برخی از دولت‌ها عبرت باشد. به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان» کرمان، شاهد نخستین روزهای […]


بارها شاهد هستیم که افراد مختلف در محافل و یا بزرگانی چون مقام معظم رهبری از دولت سه ساله شهید رئیسی به‌عنوان الگو یاد می‌کنند، حال این دولت پزشکیان است که می‌تواند الگو برداری کند و یا چون برخی از دولت‌ها عبرت باشد.

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان» کرمان، شاهد نخستین روزهای کاری دولت پزشکیان هستیم، دولتی که قرار است چهار سال شبانه‌روز برای مردمانش تلاش کند و در نهایت لبخند رضایت را بر لبان تک ‌تک مردم ایران از هر قشری و با هر شغلی، سمتی و یا از هر جنسی بنشاند.

از طرفی بارها شاهد هستیم که افراد مختلف در محافل و یا بزرگانی چون مقام معظم رهبری از دولت سه ساله شهید رئیسی به‌عنوان الگو یاد می‌کنند. دولتی که از صدر تا ذیل برای مردم تلاش کرد و در نهایت رؤسای این دولت در راه خدمت به شهادت رسیدند.

حال این دولت پزشکیان است که می‌تواند پند بپذیرد و الگو برداری کند و یا این‌که چون برخی از دولت‌ها از آن به‌عنوان دولت عبرت یاد شود.
 
از آن‌جا که تحقق دولت الگو چیزی جز با چیدن مهره‌ها و نیروهای جهادی امکان‌پذیر نبوده است، بنابراین به سراغ یکی از نیروهای جهادی و پرتلاش این دولت در استان کرمان رفتیم.

رضا رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان از جمله افرادی است که توانسته در استان و در دوره مدیریت خود بر مسند کارش وضعیت آموزش و پرورش استان کرمان را بهبود ببخشد. از جمله مدیران جهادی اساتن کرمان که تصمیم گرفتیم با او به گفتگو بنشینیم.

نذیر کرمان– به‌نظر شما چرا از دولت شهید رئیسی به عنوان دولت الگو یاد می‌شود؟
رضایی-
دولت شهید آیت‌الله رئیسی را باید از جوانب مختلف بررسی و مورد توجه قرار بگیرد، باید از این دولت به لحاظ اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و به‌ویژه اقتصادی الگو گرفت از این‌رو مقام معظم رهبری بارها در سخنانش بر الگو بودن این دولت تاکید کرده است تا چراغ راهی برای رؤسای بعدی کشورمان باشد.

شاید بتوان گفت یکی از دلایل این الگو بودن این است که شهید آیت‌الله رئیسی در سمت‌های قبل از ریاست جمهوری در سمت‌های دیگری که برعهده داشت از جمله دادستانی کشور، ریاست قوه قضائیه کشور، مسئولیت در آستان قدس رضوی و جمیع مسئولیت‌هایی که برعهده داشت باعث شده بود که از این شهید شخصیی متفاوت بسازد. بنابراین وقتی در سمت ریاست جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت بسیاری از موارد و مطالب را آگاهی کامل داشت.

این شخصیت کوشا نسبت به کارگاه‌ها و کارخانه‌هایی که تعطیل بودند، آگاه بود و مطالبی که پیرامون مبحث اقتصادی وجود داشت را می‌دانست در نتیجه این مسائل و اشرافی که شهید رئیسی به مسائل کشور داشت سبب شد تا کارهای بزرگی را انجام دهد.
 
نذیر کرمان– توجه به توان ملی و منطقه‌ای در دولت شهید رئیسی چه دستاوردی داشت؟
رضایی-
در بحث روابط خارجی این شهید بزرگ الگو بود و توانست اقدامات بسیار خوبی را در این زمینه رقم بزند از جمله عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان شانگهای و گروه بریکس که قدمی مؤثری برای کشور بود.

از طرفی مبادلات منطقه‌ای که صورت می‌گرفت کار را برای کشور آسان کرده بود، سیاست خارجه‌ای که دولت شهید رئیسی در پیش گرفت این‌گونه نبود که تنها به دو یا سه کشوری که اتفاقاً با ما مشکل دارند، اصرار به ارتباط کند بلکه در این دولت ارتباط با کشورهایی که انجام شد که زمینه همکاری با جمهوری اسلامی ایران را داشتند و در نهایت کشورمان شاهد نتایج سیاست خارجه موفق دولت شهید رئیسی بود.
 
نذیر کرمان– شاخصه دولت شهید رئیسی در حوزه فرهنگی چه بود؟
رضایی-
در زمینه مسائل فرهنگی و ارزشی انصافاً شهید رئیسی ارزش‌ها را در جامعه حاکم کرد، وقتی این شهید در سازمان ملل متحد عکس شهید حاج قاسم سلیمانی را بالا برد بر این مبنا که شهادت این مردم نتیجه سیاست شماست و یا قرآن را به دست گرفت در حالی‌که کشورهای غربی به راحتی به این کتاب آسمانی توهین می‌کردند او ثابت کرد که من و دولت من، به آرمان‌های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران، شهید و شهادت و همچنین اصول اسلام و قرآن پایبندم هستم، بنابراین این یکی از ویژگی‌های بارز شخصیت شهید آیت‌الله رئیسی بود.

نذیر کرمان– شما چه ویژگی دولت شهید رئیسی را برای رئیس جمهوری آینده را الگو می‌دانید؟
رضایی-
شهید آیت‌الله رئیسی خستگی‌ناپذیر بود و به حق این شهید بزرگ خستگی را خسته کرد. این شهید بزرگ سفرهای متعدد استانی انجام داد که در طول حیات جمهوری اسلامی ایرات تاکنون بی‌نظیر بوده است. رفتن در شهرستان‌ها و مراکز استان‌ها سبب شد که او به عنوان الگو دیده شود. اگر روسای بعدی جمهوری اسلامی ایران بخواهند چون شهید رئیسی باشند و ادامه‌دهنده راه این شهید باشند باید مشکلات را از نزدیک ببینند.
 

شهید رئیسی با سفرهاهی متعددی که به شهرستان‌ها و استان‌ها داشت در واقع کاری کرد که ارتباط خودش و دولتش را با مردم تنگاتنگ قرار داد وفاصله‌ای بین مردم و دولت وجود نداشت، این شهید بزرگ در واقع تلاش کرد تا فاصله بین دولت و مردم را کم کرد.
 
نذیر کرمان– اقدام ماندگار دولت شهید رئیسی در حوزه آموزش و پرورش را چه می‌دانید؟
رضایی-
از نگاه اقتصادی این شهید بزرگ به همراه دولتش اقدامات بی‌نظیری انجام داد ازجمله این‌که حقوق کارمندان، افزایش حقوق کارمندان همچنین رتبه‌بندی معلمان که سال‌های سال بود که بر زمین مانده بود و کسی در این رابطه اقدامی نکرده بود اما دولت شهید رئیسی در این رابطه اقدام و تلاش کرد و در نهایت می‌توان گفت که رتبه‌بندی معلمان از اقدامات ماندگار دولت شهید رئیسی بود.
 
خوشبختانه مصوبات سفر رئیس جمهور شهید دولت سیزدهم در سفرهای استانی ایشان و در حوزه آموزش و پرورش بی‌نظیر بود. مدرسه‌سازی و به پایان رساندن طرح‌های نیمه‌تمام از جمله اقدامات بسیار اثرگذار این دولت بود.
تنها در استان کرمان در سفر رئیس جمهور شهید آیت‌الله رئیسی به کرمان یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اختصاص داده شد و سبب شد که ساخت بیش‌ از ۵۰۰ مدرسه نیمه‌تمام انجام شود، استخرهای شنا و پروژه‌های بر زمین مانده، طرح شهید سلیمانی در حوزه پروژه‌های ورزشی انجام شد.
 
نذیر کرمان– توجه دولت شهید رئیسی به توان داخلی چه نتایجی داشت؟
رضایی-
شهید آیت‌الله رئیسی بیش‌تر تاکید و تکیه بر نیروهای جوان و جهادی داشت، وقتی‌که اسرائیل سفارت ما را در سوریه زد و وقتی بر توان موشکی ایران در داخل تاکید شد و در نتیجه آن اقدام ارزشمند صورت گرفت و اسرائیل زد شده یعنی این‌که شهید آیت‌الله رئیسی با توجه به توان بچه‌های سپاه که نیروهای جوانی هستند.

بنایی را گذاشت که می‌توان با توان داخلی و همت بچه‌های خودی هر ناممکنی را ممکن کرد و در زمینه‌های مختلف از جمله دفاعی، اقتصادی، ارزش‌گذاری به شعارهای انقلاب شرایط ویژه‌ای را در کشور ایجاد کرد که اکنون شاهد ثمرات آن هستیم.

همه این ثمرات مرهون وقت‌گذاری، پاک‌دستی شهید رئیسی و نیروهای جوانی است که در اطراف خود گذاشت و از آن‌ها نیروهای باتجربه ساخت تا سال‌های سال کشور بتواند از این نیروها بهره‌مند شود.
 
برای مثال اکنون با خزانه خالی روبه‌رو نیستیم که مثلاً بگوییم دولت نمی‌تواند حقوق کارمندان را در ماه آینده بدهد و خوشبختانه این مسائل و موارد دیگر وجود ندارد.

نذیر کرمان– آموزش و پرورش کل استان کرمان در دولت شهید رئیسی به چه موفقیت‌هایی دست یافت؟
 رضایی-
کسب ۶  رتبه تک رقمی در کنکور سراسری ۱۴۰۲، رشد ۱۰۰ درصدی رتبه‌های زیر ۱۰۰ توسط دانش‌آموزان کرمانی در کنکور ۱۴۰۲ نسبت به کنکور ۱۴۰۱، راه‌اندازی ۹۰ پایگاه مطالعاتی در سراسر استان و ایجاد زمینه لازم برای حضور دانش‌آموزان در محیطی امن و آرام برای مطالعه، جذب بیش از یک هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل دوره ابتدایی در قالب طرح شهید محمودوند از جمله موفقیت‌های کسب شده بوده است.

همچنین راه‌اندازی و تجهیز ۳۹ مرکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله به‌هنگام رشدی و تربیتی در سراسر استان، استقلال آموزش و پرورش شهرستان جازموریان به عنوان اولین اداره در سطح این شهرستان، راه‌اندازی ۳۸ مدرسه ویژه دانش‌آموزان عشایری در مناطق صعب‌العبور شهرستان‌های رودبار جنوب و جازموریان در راستای جلوگیری از ترک تحصیلی دانش‌آموزان، کسب رتبه اول کشوری اعزام دانش‌آموزان به اردوهای راهیان نور خوزستان در سال ۱۴۰۱، کسب ۱۳ مدال رنگارنگ المپیادهای علمی دانش‌آموزی سراسر کشور توسط دانش‌آموزان کرمانی از دیگر موفقیت‌ و تلاش‌های معلمان و مسئولان آموزش و پرورش کرمان بوده است.

اما باید به دیگر تلاش‌ها از جمله کسب رتبه اول کشوری جشنواره جوان خوارزمی توسط دانش آموزان کرمانی در ۷ سال متوالی، کسب ۳۵ مدال رنگارنگ کشوری در مسابقات ورزشی توسط دانش‌آموزان استان کرمان، کسب ۴۳ رتبه برتر کشوری در مسابقات قرآن، معارف اسلامی، فرهنگی و هنری و پرسش مهر رئیس جمهور نیز اشاره کرد.

انتهای خبر/ پسند
 
 
 
 
 


وقتی دولت شهید رئیسی سرنخ موفقیت می‌شود

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? وقتی دولت شهید رئیسی سرنخ موفقیت می‌شود