وقتی تعهد و تخصص جای سیاسی کاری را می‌گیرد؛ حمایت تمام قد وزرای پیشین بهداشت از ظفرقندی

به گزارش نذیر کرمان، جمعی از وزرای پیشین بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از جمله رضا ملک زاده، ایرج فاضل، کامران باقری لنکرانی، سعید نمکی، علیرضا مرندی و محمد فرهادی از معرفی محمدرضا ظفرقندی به عنوان وزیر بهداشت دولت وفاق ملی به مجلس حمایت کردند. تخصص و تعهد محمدرضا ظفرقندی اکثر وزرای بهداشت بعد از […]


به گزارش نذیر کرمان، جمعی از وزرای پیشین بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از جمله رضا ملک زاده، ایرج فاضل، کامران باقری لنکرانی، سعید نمکی، علیرضا مرندی و محمد فرهادی از معرفی محمدرضا ظفرقندی به عنوان وزیر بهداشت دولت وفاق ملی به مجلس حمایت کردند.

تخصص و تعهد محمدرضا ظفرقندی اکثر وزرای بهداشت بعد از انقلاب را از دولت‌های مختلف با گرایش‌های سیاسی متنوع پای کار آورد تا بتوانند یکدل و یک‌صدا اتفاق مهمی در یکی از مهم‌ترین وزارتخانه‌های کشور رقم بزنند.

وزارت بهداشت اگر با تخصص و تعهد اداره شود می‌تواند دغدغه مهم مردم در موضوع بهداشت و درمان را رفع کند و عملکرد ظفرقندی در دوره‌ها و مسئولیت‌های مختلف مخصوصا در دوران دفاع مقدس؛ در صورت اعتماد نماینده‌های مجلس نویدبخش دوران خوبی برای این وزارتخانه مهم است.

اعلام آمادگی و حمایت مرندی از ظفرقندی

در میان وزاری پیشین، حمایت و اعلام آمادگی علیرضا مرندی رئیس فرهنگستان علوم پزشکی ایران به عنوان پزشک کورد اعتماد رهبر معظم انقلاب دارای اهمیت ویژه ای است.

 مرندی در نامه‌ای به وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آمادگی این نهاد علمی برای مشاوره، همفکری و همکاری با وی در حوزه‌های مرتبط با نظام سلامت را اعلام کرد.

وی ضمن اعلام آمادگی فرهنگستان علوم پزشکی برای مشاوره و همکاری و همفکری در خصوص موضوعات مرتبط با سلامت، موفقیت وی را در ماموریت مهم واگذار شده (وزارت بهداشت) و خدمت به مردم ایران از خداوند متعال خواستار شد.

فرصت مناسبی برای نظام سلامت فراهم شده است

محمد فرهادی وزیر بهداشت دولت اصلاحات و وزیر علوم در دولت روحانی نیز در بیانیه حمایتی خود نوشت: معرفی جناب دکتر ظفرقندی استاد ارجمند به عنوان وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی که کوله باری از تجربه درتیم‌های پزشکی اضطراری دوران جنگ تحمیلی تا ریاست دانشگاه علوم پزشکی تهران را در کارنامه خوددارد و در کنار آن اعتماد جامعه پزشکی در انتخاب ایشان به ریاست نظام پزشکی را داشته ایم، فرصت مناسبی را برای نظام سلامت ایجاد کرده است.

وی ابراز امیدواری کرد که با رای قاطع نمایندگان مجلس شورای اسلامی شاهد حضور ظفرقندی در وزارت بهداشت ودرمان باشیم.

به گزارش نذیر کرمان، همچنین رضا ملک‌زاده استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران در حمایت از انتخاب محمدرضا ظفرقندی برای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: انتخاب دکتر ظفرقندی از جانب رئیس‌جمهور پزشکیان قدم بسیار مثبتی است که می‌تواند در سامان دادن به مسائل و مشکلاتی که در وزارت بهداشت هست نقش‌آفرین باشد.

ملک‌زاده افزود: ظفرقندی از نظر امور پزشکی از جمله بهترین اساتید کشورند که بیشتر جراحان عمومی و فلوشیپ‌های عروق شاگرد‌های ایشان بوده‌اند. از نظر پژوهش کار‌های خیلی خوبی انجام دادند و نقش مثبتی داشتند و بدون چشمداشت و صحنه‌خواهی همیشه در انتشار بهترین مقالات موثر بودند و از نظر خدمات درمانی هم بهترین خدمات را بدون چشمداشت مالی و با بیشترین رضایتنمدی برای بیماران انجام دادند؛ ایشان از اساتید بسیار با اخلاق پزشکی در جامعه پزشکی هستند.

حمایت فاضل، ملک زاده و نوبخت از ظفرقندی

پیشتر نیز ایرج فاضل، ملک زاده و علی نوبخت، در نامه‌ای به رئیس جمهور از معرفی محمدرضا ظفرقندی به عنوان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حمایت کرده بودند.

در این نامه تاکید شده بود: بحران غیرقابل انکار، عمیق و گسترده نظام سلامت کشور نیازمند اقداماتی است عاجل و اساسی در تغییر گفتمانی که سالهاست بر کشور سایه انداخته است. این بحران جز با بازگشت اعتماد عمومی و ایجاد امید در مردم و شکفتن جوانه‌های امید در جامعه پزشکی و کارکنان نظام سلامت امکان‌پذیر نیست. جامعه جوان پزشکی و پرستاری در حال ترک کشور و خروجی دانشگاه‌های ما رو به کشور‌های همسایه و دانشگاه‌های اروپا و آمریکاست و نقش کلیدی وزیر بهداشت و نوع نگاه او در بهبود این شرایط غیر قابل انکار است.

در ادامه این نامه آمده است: در میان گزینه‌هایی که اکنون برای وزارت بهداشت مطرح هستند، فردی که اغلب خصوصیات لازم برای تغییر و ایجاد امید را دارد، مقبولیت عمومی، پاکدستی، سابقه و تجارب او برای بخش مهمی از جوانان و مردم شناخته شده است و در ارائه خدمات بالینی تجارب برجسته‌ای داشته و نظام سلامت و شبکه بهداشت را به خوبی اشراف دارد، مدرن و دانش‌بنیان می‌اندیشد و در گذشته از مواضع خود در کار تیمی، غیر جناحی، کارشناسی و آکادمیک به راحتی کوتاه نیامده، آقای دکتر محمدرضا ظفرقندی است.

در این نامه تصریح شده است: تقاضا داریم با نهایی کردن انتخاب ایشان دغدغه و نگرانی جدی بخش‌های مهمی از جامعه پزشکی و پیشکسوتان نظام سلامت را پایان بخشیده و اطمینان از اداره صحیح وزارت بهداشت که پیشانی دولت چهاردهم خواهد بود را نهادینه کنید.

حمایت وزیر بهداشت احمدی نژاد از برنامه‌های حوزه سلامت پزشکیان و ظفرقندی

کامران باقری لنکرانی وزیر پیشین بهداشت،  با انتشار نامه‌ای خطاب به نمایندگان مجلس از برنامه‌های سلامت دولت چهاردهم حمایت کرد.

در بخشی از نامه باقری لنکرانی آمده است: اکنون که به فضل الهی و حضور پرشور مردم جناب آقای دکتر پزشکیان رئیس جمهور منتخب و محترم سکان هدایت قوه مجریه کشور را عهده دار شده‌اند حسب تاکید مقام عظمای ولایت حضرت آیت الله خامنه‌ای مد ظله العالی همه ما موظف به حمایت از دولت منتخب مردم می‌باشیم. در ساماندهی وضعیت نابسامان موجود حوزه سلامت، خوشبختانه رئیس جمهوری محترم از ابتدا تاکید بر پیاده سازی قوانین بر زمین مانده، تکالیف مندرج در سیاست‌های کلی سلامت و اهداف برنامه توسعه هفتم و نوسازی و بازسازی شبکه بهداشت و درمان و محوریت آن در برنامه‌ها داشته‌اند.

وی افزوده است: با توجه به این رویکرد ارزشمند ریاست محترم جمهوری، لازم است همه دلسوزان نظام سلامت با پرهیز از ساده‌انگاری، سیاست‌زدگی، برخورد‌های سلیقه‌ای و احساسی، قدرت‌طلبی و مردم‌نمایی به جای مردم‌سالاری، دست به دست هم دهند و تلاش نمایند تا این گفتمان به عمل درآید. همه ما باید موفقیت دولت چهاردهم و ریاست محترم جمهوری را موفقیت خود بدانیم. هر گونه کارشکنی در این مسیر از هیچ کسی و به هیچ بهانه‌ای پذیرفته نیست. ضمن احترام به کاندیدای ریاست محترم جمهوری برای مقام مهم وزارت بهداشت که خود از کارشناسان و دلسوزان نظام سلامت و با کوله باری از تجربه هستند، تاکید می‌کنم برغم اهمیت جایگاه وزارت و فراتر از برجستگی‌های وزیر محترم پیشنهادی، تعهد به اجرایی شدن سیاست‌های کلی سلامت و پایبندی به نقشه راهی که براساس آن راهنما تدوین باید گردد و پرهیز از اقدامات سلیقه‌ای می‌بایست میثاق همه ما در نظام سلامت باشد.

وی نوشته است: در این مسیر رسیدن به گفتمان مشترک در هماهنگی و همسویی برای هم افزایی در انتخاب راهبرد‌ها و برنامه‌های حوزه سلامت، امری اجتناب ناپذیر بوده و با پرهیز از هرگونه اعمال رویکرد‌های سیاسی همه نیرو‌های عالم و کارشناس و اندیشمند باید در این شرایط خطیر برای حمایت از این رویکرد دولت در حوزه سلامت با اتفاق نظر کمک کنند تا زمینه بهره گیری از همه ظرفیت‌ها و توان موجود کشور برای تامین، حفظ و ارتقای سلامت مردم فراهم شود. بهبود عوامل اقتصادی اجتماعی و حتی بازرگانی اثر گذار بر سلامت نیازمند به رویکردی بین بخشی با حمایت ریاست محترم جمهوری و با ابتنا بر خرد جمعی و گفتمان‌سازی برای افزایش تعهد سیاسی در بیان و عمل است و این امر جز با همگرایی و هم اندیشی وت عامل مثبت محقق نخواهد شد.

وزیر اسبق بهداشت در خاتمه آورده است: اینجانب به تاسی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب از همه دلسوزان و اندیشمندان دعوت می‌کنم تا با توجه به اعلام آمادگی ریاست محترم جمهوری و دولت چهاردهم برای تحول اساسی در حوزه سلامت، نهایت همکاری و همفکری را برای تحقق اهداف و تکالیف برزمین مانده در راستای صیانت حقوق سلامت مردم داشته باشیم.

محمدرضا ظفرقندی زاده را بیشتر بشناسیم

به گزارش نذیر کرمان، محمدرضا ظفرقندی زاده ۱۳۳۷ در تهران که از سوی رئیس جمهور به عنوان وزیر پیشنهادی دولت چهاردهم برای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مجلس شورای اسلامی معرفی شد، یک پزشک است که از ۳ اسفند ۱۳۹۷ تا ۱۰ مهر ۱۴۰۰ در اوج همه‌گیری کووید ۱۹ رئیس سازمان نظام پزشکی ایران بود.

وی فوق تخصص جراحی عروق و استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی تهران است؛ وی اکنون دبیر کلی انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران را بر عهده دارد.

ظفرقندی در شهر تهران متولد و بزرگ شده محله سرچشمه است. دوران ابتدایی تا دبیرستان را در مدرسه علوی به آموختن پرداخت و در سال تحصیلی ۱۳۵۴-۱۳۵۵ فارغ‌التحصیل شد. پس از آن به دبیرستان مفید رفت تا به امر معلمی بپردازد. وی همزمان با معلمی در سال ۱۳۵۵ در رشته پزشکی دانشگاه تهران قبول و ادامه تحصیل داد.

وی برای کمک به مصدومان جنگ به عنوان جراح داوطلب به جبهه جنگ ایران و عراق اعزام شد. پس از بازگشت از جنگ و اتمام دوره دستیاری جراحی در دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال ۱۳۶۸ به درجه استادیاری نائل و سپس در سال ۱۳۷۰ دوره فلوشیپ جراحی عروق و تروما را در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی آغاز کرد، رشته‌ای که ثمره آن راه‌اندازی بخش جراحی عروق در سال ۱۳۷۴ در دانشگاه علوم پزشکی تهران شد.

ظفرقندی در سال ۱۳۷۴، موفق به راه‌اندازی مرکز تحقیقات تروما در بیمارستان سینا شد و در سال ۱۳۸۳ به درجه استاد تمامی دانشگاه نائل شد.

 انتهای پیام/


وقتی تعهد و تخصص جای سیاسی کاری را می‌گیرد؛ حمایت تمام قد وزرای پیشین بهداشت از ظفرقندی

منبع: بــرنا
? وقتی تعهد و تخصص جای سیاسی کاری را می‌گیرد؛ حمایت تمام قد وزرای پیشین بهداشت از ظفرقندی