وقتی امید به پیکره جامعه تزریق می‌شود | اخبار استان کرمان

جشنواره ملی نان فرصتی را به وجود آورده که باعث تزریق نشاط به قلب جامعه شده است. به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان»، جشنواره ملی نان با حضور ۲۷ استان کشور در پارک مادر کرمان برگزار شد، از ابتدای ورود حس پویایی و نشاط با اجرای زنده گروه موسیقی و رقص محلی […]



جشنواره ملی نان فرصتی را به وجود آورده که باعث تزریق نشاط به قلب جامعه شده است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان»، جشنواره ملی نان با حضور ۲۷ استان کشور در پارک مادر کرمان برگزار شد، از ابتدای ورود حس پویایی و نشاط با اجرای زنده گروه موسیقی و رقص محلی خراسان جنوبی نظرها را به خود جلب می‌کرد.

غرفه‌ها یک به یک، پهلو به پهلو و دور تا دور پارک مادر برقرار بودند، غرفه‌های محصولات غنی شده بر پایه سبوس، نان‌های فانتزی، انواع نان محلی و… در گوشه گوشه پارک مادر به چشم می‌خورد.

جدا از قطار غرفه‌ها، در بخشی از محیط پارک چند داربست کنار هم وجود داشت، که ویژه غرفه‌دارانی بود که نان محلی تنوری می‌پختند؛ لباس محلی، محیط دلچسب پارک، تنورهای گلی و بوی دود و نان تازه جذابیت و حس خاصی از زندگی را القاء می‌کرد.

صدای موسیقی محلی و اجرای زنده مجری رادیو کرمان با معرفی غرفه‌ها و اطلاع‌رسانی حضور مسئولان استانی از بلندگوها به گوش می‌رسید.

غیر از پخت نان و محصولات جانبی نان، غرفه‌های دیگری هم به عنوان غرفه انرژی وجود داشت، به عنوان مثال غرفه شهربابک با پنیرهای محلی و اسپار که با نان داغ تازه طعم شگفت‌انگیزی دارد، روح تازه‌ای در رگ‌های رهگذران جاری می‌کرد.

در غرفه‌ای دیگر یک مادر و دختری آش می‌پختند، بوی مطبوع آن محیط را فرا گرفته بود که پس از گشت و گذار در محیط  بزرگ جشنواره و پایان راه گرسنگی را به یاد می‌آورد!


در ادامه مسیر سراغ یکی از بازدیدکنندگان رفتیم که در رابطه با برپایی این نمایشگاه به خبرنگار پایگاه خبری «نذیر کرمان» گفت: جشنواره تنوع زیادی داشت، فکر نمی‌کردم که این عظمت را داشته باشد، واقعاً برایم جالب بود.

بازدیدکننده دیگری به میانه صحبت ما وارد شد و گفت: جشنواره خوبی است، با نان‌های مختلف شهرستان‌های دیگر و نوع پخت آن‌ها آشنا می‌شویم.

در این بین یکی از غرفه‌داراران نظر خود را این‌گونه بیان کرد: جشنواره فرصتی را به وجود آورده که باعث احساس نشاط در جامعه شده است، من به عنوان نماینده نان کامل در شرق کشور آمده‌ام تا خدماتی را به مردم ارائه دهم، پیام من این است که مردم به نان کامل و سلامتی خود اهمیت دهند.

گرچه امروز آخرین روز جشنواره است اما حال و هوای آن همچون روز اول است. محیط آن پر از بوی زندگی و نشاط است که هر بیننده‌ای از کودک و جوان، کوچک تا بزرگ هیجان خاصی در چشمان‌شان موج می‌زند.

انتهای خبر/ن
 
 


وقتی امید به پیکره جامعه تزریق می‌شود

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? وقتی امید به پیکره جامعه تزریق می‌شود