«وفاق ملی» چگونه در تاریخ ایران ماندگار می‌شود؟ | اخبار سیاسی

به‌مناسبت هفته دولت، گزارشی در خصوص مقوله‌های مختلفی که از سوی دولت چهاردهم برای توسعه و آبادانی ایران اسلامی باید اتخاذ شود، تهیه شده است. به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ ایام شهادت شهیدان رجایی و باهنر به‌عنوان هفته دولت نام‌گذاری شده است که این ایام فرصت مناسبی برای بررسی و تحلیل […]



به‌مناسبت هفته دولت، گزارشی در خصوص مقوله‌های مختلفی که از سوی دولت چهاردهم برای توسعه و آبادانی ایران اسلامی باید اتخاذ شود، تهیه شده است.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ ایام شهادت شهیدان رجایی و باهنر به‌عنوان هفته دولت نام‌گذاری شده است که این ایام فرصت مناسبی برای بررسی و تحلیل اقدامات دولت و همچنینتقدیر و سپاس‌گزاری از اقدامات دولتمردان و مسئولان ایران اسلامی است که برای اتقا، توسعه و آبادانی ایران قوی تلاش می‌کنند.

آحاد کارگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی آماده‌اند تا برای حفظ این نظام مقدس و انقلاب شکوهمند ایران اسلامی و سربلندی و اقتدار کشور عزیزمان هر آن‌چه که دارند را فدا کنند.

همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب در دیدار با جمعی از دولتمردان تأکید کردند «هفته‌ دولت، فرصت مغتنمی است؛ هم برای نخبگانی که بیرون از دولت‌اند، هم برای اشخاصی که داخل دولت‌اند؛ برای اینکه ارزیابی کنند، یعنی خودآزمایی کردن و ارزیابی کردن کار خود؛ همه‌ رؤسای دستگاه‌ها، خودشان بهتر از دیگران می‌توانند کار خودشان را ارزیابی کنند. ما گاهی ممکن است در مورد آنچه انجام داده‌ایم، در مقام بیان -خب بیان است دیگر- یک چیزی را ادّعا کنیم، اما مراجعه که می‌کنیم، می‌بینیم خودمان خیلی به آن قانع نیستیم؛ یعنی این ارزیابی به نظر من خیلی مهم است. نخبگانِ بیرون هم همین‌جور؛ نخبگانِ بیرون هم نگاه می‌کنند به کارهای دولت؛ انتقاد کردن ضرری ندارد، ایرادی ندارد، منتها انتقادِ منصفانه باید باشد. انتقاد، به معنای ارائه‌ نقاط مشکل و راه حل آن نقاط و گشودن آن گره‌ها است، انتقادِ درست این است که به نظر من اگر باشد، خیلی خوب است».

«وفاق ملی» را مردم باید در تصمیم‌گیری‌ها لمس کنند

حجت‌الاسلام والمسلمین رنجبر در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی، باهنر و رئیسی گفت: دو دولت شهیدان رجایی و رئیسی، خدمت بی‌منت به مردم داشتند. آیت‌الله شهید رئیسی تا پای جان کنار مردم ایستاد و مردم از وی به نیکی یاد می‌کنند.

امام جمعه کاظم‌آبادِ کرمان با اشاره به فعالیت دولت چهاردهم و انتخاب وزیران این دولت ابراز کرد: آقای پزشکیان بر وفاق ملی تأکید داشته است و این مهم را در کابینه دولت شاهد بودیم که این اقدام و رویکرد جای تشکر دارد.

وی با تأکید بر اینکه وفاق ملی عنوان شده از سوی رئیس جمهور و دولت چهاردهم باید بر این شعار تا پایان دولت باقی بماند، اظهار کرد: در اصول کلی و سیاست‌های کلی نظام و تصمیم‌گیری مردم باید وفاق ملی را لمس کنند.

موفقیت در کشور با اتخاذ رویکرد واحد در قوای سه‌گانه

رنجبر عنوان کرد: دولت چهاردهم بر اساس از اصول کلی قانون اساسی، تدابیر و منویات رهبر معظم انقلاب و اسناد بالادستی اقدامات و فعالیت کند.

امام جمعه کاظم‌آباد کرمان با اشاره به شهادت شهید هنیه در ایران اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران انتقام مهمان عزیز خود را خواهد گرفت و دولت نیز همین سیاست کاری را اتخاذ کرده است.

وی با بیان اینکه دشمن به‌دنبال دوگانگی است، تصریح کرد: اگر کابینه دولت سیاست واحد را اتخاذ کند و مسئولان قوای سه‌گانه نیز سیاستی واحد داشته باشند، ما قطعاً پیروز و موفق خواهیم بود.

سخنان رئیس جمهور در ایام انتخابات ماندگار است و باید به آن‌ها توجه شود

رنجبر با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص کمک به دولت و با تأکید بر اینکه موفقیت دولت، موفقیت همه ماست، خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله به دولت کمک خواهیم کرد تا بتوانیم در راستای پیش‌برد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی، سیاست‌های کلی نظام و سند چشم‌انداز بتوانیم موفق شویم.

مولوی عبیدالله شهیکی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان دولت رجایی و باهنر و سیدالشهدای خدمت شهید رئیسی گفت: دولت چهاردهم، با شعار وفاق ملی آمد و در ایام انتخابات مواردی را مطرح کرد که دولت من جناحی و حزبی نیست و از همه احزاب، اقوام و اقشار سعی می‌کنم در این دولت استفاده کنم که تاکنون به‌همین صورت بوده و کابینه‌ای که تشکیل شده از احزاب و گروه‌های مختلف است.

امام جمعه اهل سنت بخش نگین کویر فهرج ابراز کرد: اگر به همین روال دولت چهاردهم پیش برود، دولت موفق خواهد شد و آن‌چه که ماندگار است، عهد و سخنانی است که با مردم و در کشور گفته شده است.

دولت در چهارچوب منویات رهبری حرکت کند

وی عنوان کرد: آقای پزشکیان شعارهایی داد که در دولت از اقوام و مذاهب مختلف استفاده می‌شود و ما هم امیدوار هستیم که این اتفاق بیافتد و کسانی که دل در گروه نظام و انقلاب دارند، از این افراد در دولت استفاده شود تا بتوانند کاری برای مردم انجام دهند و گره‌گشای مشکلات مردم باشند.

مولوی شهیکی با بیان اینکه تأکیداتی که مقام معظم رهبری به دولت داشتند، ان‌شاءالله دولت آن‌ها را آویزه گوش خود قرار دهد و سعی کند وعده‌هایی که داده، به آن‌ها عمل کند، اظهار کرد: دولت در چهارچوب‌ها و سیاست‌هایی که رهبر معظم انقلاب حرکت کند.

امام جمعه اهل سنت بخش نگین کویر فهرج افزود: دولت برای حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم اقدام کند.

انجام اقدامات شایانی در عرصه آبادانی در دولت شهید رئیسی

وی با اشاره به اینکه اقداماتی در مناطق مختلف در دولت شهید رئیسی در عرصه عمران و آبادانی انجام گرفته است، تصریح کرد: آیت‌الله شهید رئیسی در حادثه هواپیما به‌شهادت رسیدند و هنوز یک‌ سال به اتمام دولت سیزدهم مانده بود.

مولوی شهیکی با بیان اینکه آقای پزشکیان عنوان کرده بود که ادامه‌دهنده راه شهید رئیسی خواهم بود، گفت: شهید رئیسی برای حل مشکلات و معضلات مناطق مختلف، به سفرهای استانی می‌رفتند، دولت چهاردهم نیز این مسیر را ادامه دهد و صرفاً این سفرها برای ایام انتخابات نباشد.

انتهای خبر/م
 


«وفاق ملی» چگونه در تاریخ ایران ماندگار می‌شود؟

منبع:آرمـان
? «وفاق ملی» چگونه در تاریخ ایران ماندگار می‌شود؟