وضعیت قرمز کرونایی در ۱۰ شهرستان استان کرمان/ از افزایش ۲ برابری بیماران تا بستری ۶۰۰ بیمار کرونایی در مراکز درمانی

گروه استان‌ها – افزایش دو برابری بیماران بستری و بستری ۶۰۰ بیمار در بیمارستان‌های استان کرمان، ۱۰ شهرستان استان را در وضعیت قرمز کرونایی قرار داد. – اخبار استانها – به گزارش فت فتو از کرمان ، ستاد مدیریت بیماری کرونا استان کرمان صبح امروز با حضور علی زینی‌وند استاندار کرمان، جلالی معاون سیاسی، امنیتی […]

گروه استان‌ها – افزایش دو برابری بیماران بستری و بستری ۶۰۰ بیمار در بیمارستان‌های استان کرمان، ۱۰ شهرستان استان را در وضعیت قرمز کرونایی قرار داد.

– اخبار استانها –

به گزارش فت فتو از کرمان ، ستاد مدیریت بیماری کرونا استان کرمان صبح امروز با حضور علی زینی‌وند استاندار کرمان، جلالی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی، مهرابی معاون امور اقتصادی استاندار و تعدادی از مسئولان استان و ارتباط همزمان ویدئو کنفرانس با فرمانداران سراسر استان در سالن شهید مرتضوی زاده استانداری کرمان برگزار شد.

رحمان جلالی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان در این جلسه با عنوان اینکه ۱۲۰ شهرستان کشور در وضعیت قرمز قرار دارند اظهار داشت: تا روز قبل چهار شهرستان کرمان، زرند، رفسنجان و کوهبنان در وضعیت قرمز کرونایی قرار داشتند.

وی از افزایش شهرهای قرمز کرونایی استان طبق آخرین رنگ‌بندی اعلام شده خبر داد و افزود: در حال حاضر شهرستان‌های کرمان، زرند، کوهبنان، رفسنجان، انار، سیرجان، بافت، رابر، جیرفت و فهرج در وضعیت قرمز کرونایی هستند.

حمیدرضا رشیدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در این جلسه با بیان اینکه روند بیماری کرونا در استان کرمان رو به افزایش است اظهار داشت: بیمارستان‌های استان در حال آماده باش هستند و آمار بیماران به سرعت در حال افزایش است.

وی با اشاره به اینکه تعداد بیماران بستری کرونایی در استان نسبت به هفته گذشته دو برابر شده است که تست کرونا ۴۰ درصد آنها مثبت است عنوان کرد: حدود ۶۰۰ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه ۶۱ نفر از بیماران در آی سی یو بستری هستند گفت: افرادی که علائم سرماخوردگی پیدا کنند اولین تشخیص آن کرونا و از نوع امیکرون است؛ این افراد خیلی به دنبال تست نباشند و باید در منزل قرنطینه شوند.

وی با اشاره به اینکه به دنبال آن هستیم که بیماران کمتر راهی بیمارستان شوند افزود: توصیه می‌شود که افراد حتماً واکسیناسیون خود را ادامه بدهند و در حال حاضر ۴ میلیون و ۷۶۲ هزار و ۶۸۶ تزریق واکسن در استان انجام شده است.

رشیدی‌نژاد با بیان اینکه تا کنون ۶۱۰ هزار نفر تزریق دوز سوم واکسن خود را انجام دادند که روند واکسیناسیون در استان خیلی کم است و باید تزریق دوز سوم سریعاً انجام شود گفت: کمیته‌های واکنش سریع در سطح شهرستان‌ها فعال شده است.

وی با اشاره به اینکه قرارگاه شهید سلیمانی مقابله با کرونا در استان مجدداً فعال شده است ادامه داد: درخواست داریم فرمانداران و همکاران در مراکز بهداشتی درمانی شهرستان‌ها هماهنگ عمل کرده و به صورت جزیره‌ای عمل نشود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه آمار بیماران سرپایی نیز نسبت به قبل چهار برابر افزایش پیدا کرده است گفت: پیش‌بینی می‌شود دوره امیکرون سه تا پنج هفته به اوج برسد و بعد به سمت روند نزولی پیش برویم و امیدواریم تا قبل از نوروز امسال وضعیت کشور در بحث این ویروس خوب شود.

استاندار کرمان: تعطیلی گسترده کرونایی در استان کرمان نداریم
۴ شهرستان کرمان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد/ بستری ۲۷۹ بیمار قطعی کرونا در استان
جزئیات اکران کرونایی جشنواره فیلم فجر در کرمان اعلام شد

رضا رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه اولویت اول ما در امر آموزش، سلامت دانش آموزان و همکاران معلم است اظهار داشت: به شهرستان‌ها اختیار داده شده که با هماهنگی ستادهای کرونای شهرستانی برای تعطیلی مدارس تصمیم‌گیری شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه در شهرستان‌هایی که وضعیت قرمز کرونایی دارند، مدارس به‌مدت یک هفته تعطیل است گفت: با بررسی انجام شده تعداد مبتلایان به کرونا در بین دانش آموزان و معلمان افزایش پیدا کرده است.

ابوذر عطاپور وزیری فرماندار شهرستان جیرفت نیز در این جلسه با بیان اینکه تعداد بستری‌های کرونایی در جیرفت افزایش پیدا کرده است اظهار داشت: مشکل این شهرستان باز بودن تالارها و برگزاری مراسم جشن عروسی و جشن تولدها است و این تجمعات باعث ابتلا و شیوع بیشتر بیماری می‌شود.

انتهای پیام/۵۱۱/ی




وضعیت قرمز کرونایی در ۱۰ شهرستان استان کرمان/ از افزایش ۲ برابری بیماران تا بستری ۶۰۰ بیمار کرونایی در مراکز درمانی

منبع: تسنــیم
? وضعیت قرمز کرونایی در ۱۰ شهرستان استان کرمان/ از افزایش ۲ برابری بیماران تا بستری ۶۰۰ بیمار کرونایی در مراکز درمانی