وزیر صنعت: گرفتار نیمه‌خام‌فروشی هستیم/ صادرات ۴.۵ میلیون تن ماده معدنی خام

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در سال گذشته ۵۰۰ میلیون تن ماده معدنی استخراج شده که فقط ۴.۵ میلیون تن آن به صورت خام فروشی صادر شده است اما گرفتار نیمه خام فروشی هستیم. – اخبار استانها – به گزارش فت فتو از کرمان، سید‌رضا فاطمی‌امین صبح امروز در آئین بهره‌برداری رسمی خط ۳ […]

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در سال گذشته ۵۰۰ میلیون تن ماده معدنی استخراج شده که فقط ۴.۵ میلیون تن آن به صورت خام فروشی صادر شده است اما گرفتار نیمه خام فروشی هستیم.

– اخبار استانها –

به گزارش فت فتو از کرمان، سید‌رضا فاطمی‌امین صبح امروز در آئین بهره‌برداری رسمی خط ۳ کار خانه کنسانتره شرکت سنگ آهن گهرزمین با بیان اینکه در کشور ۱۰ هزار معدن داریم که ۲۸ درصد ظرفیت معادن غیرفعال است، اظهار داشت: در سال گذشته به لحاظ خام‌فروشی ۵۰۰ میلیون تن ماده معدنی استخراج شده که فقط ۴٫۵ میلیون تن آن به صورت خام فروشی صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه گرفتار نیمه‌خام فروشی هستیم، گفت: اولویت وزارت صنعت، معدن و تجارت تکمیل زنجیره‌های تامین و توزیع مناسب جغرافیایی و ارزش افزوده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه معدن و صنایع معدنی ما به بلوغ بسیار خوبی رسیده است و از این فرصت بلوغ صنعت و توانمندی مالی باید مسائلمان را حل کنیم، گفت: دانش بنیانی با ایجاد تقاضاهای بزرگ در شرکت‌های بزرگ اتفاق می‌افتد.

وی در ارتباط با قانون ۱۵درصد حقوق دولتی معادن بیان کرد: در قانون معادن الزام کرده که ۱۵ درصد از حقوق دولتی معادن باید در آن منطقه سپرده شود و برای اولین بار در قانون ۱۴۰۱ مصوب شد که دیگر این ۱۵ درصد جای دیگر هزینه نشود.

فاطمی‌امین با بیان اینکه مردم خیلی از وضعیت گستردگی و عمق صنعت و معدن کشور مطلع نیستند، افزود: یکی از راه‌ها برای آگاه‌سازی مردم از توانمندی‌های کشور در این بخش، راه‌اندازی گردشگری صنعتی معدنی است، لذا امکان صنعتگردی و معدن‌گردی مردم باید ایجاد شود که این کار به صورت بسیار محدود از چند ماه پیش از مس سرچشمه آغاز کردیم.

انتهای پیام/۵۱۱/ش




وزیر صنعت: گرفتار نیمه‌خام‌فروشی هستیم/ صادرات ۴.۵ میلیون تن ماده معدنی خام

منبع: تسنــیم
? وزیر صنعت: گرفتار نیمه‌خام‌فروشی هستیم/ صادرات ۴.۵ میلیون تن ماده معدنی خام