وزش باد نسبتا شدید پدیده غالب جوی کرمان

کرمان – فت فتو – کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی کرمان از وزش باد نسبتا شدید و خیزش گرد و خاک از بعدازظهر امروز در نیمه غربی، شمال و جنوب شرق این استان خبر داد. مریم سلاجقه روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار فت فتو با بیان اینکه بیشترین میزان سرعت وزش باد […]

کرمان – فت فتو – کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی کرمان از وزش باد نسبتا شدید و خیزش گرد و خاک از بعدازظهر امروز در نیمه غربی، شمال و جنوب شرق این استان خبر داد.

مریم سلاجقه روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار فت فتو با بیان اینکه بیشترین میزان سرعت وزش باد در روزهای جمعه و یکشنبه پیش بینی می شود افزود: طبق بررسی آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی از بعد از ظهر امروز بر سرعت وزش باد در غرب استان کرمان افزوده خواهد شد.

وی با بیان اینکه در روز جمعه وزش باد نسبتا شدید و خیزش گرد و خاک در نیمه غربی، شمال و مرکز استان کرمان رخ خواهد داد اظهار داشت: بیشینه سرعت وزش باد در مناطقی همچون انار، رفسنجان، شهربابک، زرند، راور، بردسیر و لاله زار خواهد بود که کاهش کیفیت هوا، افزایش غلظت غبار و احتمال اختلال تردد در محورهای مواصلاتی این مناطق دور از انتظار نیست.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی استان کرمان با بیان اینکه همچنین روز شنبه در شمال و مرکز استان کرمان افزایش ابر پیش بینی می شود خاطرنشان کرد: این پدیده کاهش دید افقی، کاهش کیفیت هوا و افزایش غلظت ریزگردها را به دنبال خواهد داشت.

سلاجقه عدم ترددهای غیرضروری در محورهای مواصلاتی استان کرمان و انجام تهمیدات لازم به منظور کاهش خسارت وزش باد، استحکام بنا، تابلوها و بنرهای تبلیغاتی و سازه های در حال ساخت، کنترل پوشش گلخانه ها و نهالستان ها را توصیه و بر آمادگی دستگاه های خدمت رسان به منظور انجام تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارت احتمالی تاکید کرد.




وزش باد نسبتا شدید پدیده غالب جوی کرمان

منبع: ایرنـا
? وزش باد نسبتا شدید پدیده غالب جوی کرمان